HELP! Beertjes samen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

HELP! Beertjes samen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 18:21

Hoi Bokkers,

Had al 4 cavia's, maar ik heb ze per 2 zitten en in 1 hok ontstond ruzie... moest ze dus beide aan een ander koppelen, maar had geen cavia's ''over''. Heb dus net 2 cavia's gekocht....

2Zeugjes... heb zelf ook gekeken voor ik ze kocht of het wel echt vrouwtjes waren. Kom ik thuis, koppel ze beide aan 1 van mijn ''oude'' vrouwtjes en opeens zie ik bij 1 van de nieuwe caafjes een verdikking aan het achterwerk... ik kijken, verdikkeme toch een beer! :(

Nou ben ik zo; Gekocht is gekocht, dier gaat niet meer terug. Hij heeft er niet voor gekozen om heen en weer gesleept te worden.

Als het goed is komt mijn ma zometeen thuis met nog een zeugje, zodat iig het zeugje alvast een maatje heeft. Maar dan hebben we de beer nog.

We waren eigenlijk van plan om binnekort 2 beren te nemen... maar van een andere soort, omdat we die beren willen gebruiken voor de fok van onze coronetjes.
Nou vroeg ik me af of we nu echt 4 beren moeten nemen en dan per 2, of zou 3 beertjes samen ook goed kunnen gaan?

Moet zometeen ook nog even m'n flat verbouwen, want het beertje heeft nu geen hok en zit dus lekker bij mij op schoot. Heb een caviaflat, en heb nog ruimte voor 3 hokken in die flat dus dat is niet zo'n probleem, maar handig is anders :')

WinSel

Re: HELP! Beertjes samen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:24

Je hebt de beer toch niet al bij de zeug gehad he ?

3 beren kan ook goed gaan hoor, tis zeker het proberen waard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:27

3 beren kan een prima combi zijn, ik zie er zelf ook wel eens 3 zitten :j
Even proberen, je weet 't snel genoeg!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 18:47

WinSel schreef:
Je hebt de beer toch niet al bij de zeug gehad he ?

3 beren kan ook goed gaan hoor, tis zeker het proberen waard

Helaas wel... maar ik heb ze op ''neutraal terrein'' (Lees; de bank :') ) gekoppeld en ben niet weg geweest omdat ik weet dat het vrouwtje echt een bitch is en wou kunnen ingrijpen als het nodig was.

Maargoed, is er wel wat gebeurd... dan zijn de jongen meer dan welkom. Het vrouwtje weegt meer dan 800 gram, dus die zou gedekt mogen worden. En we hebben de ruimte om de jongen te houden mochten er geen mensen zijn die caafjes willen, dus ik hou madam goed in de gaten :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:48

Je schrijft oude ? Je weet toch wel dat het levensgevaarlijk is voor cavia's als die op latere leeftijd nog jongen krijgen ? ( lees ouder dan 1 jaar )

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 18:53

Was een beetje onduidelijk zie ik :o beertje plaste over me heen tijdens het typen van het bericht en moest me dus eerst weer wassen en omkleden :')

Bedoelde met oude cavia's, de cavia's die ik al had :) Het zeugje is ongeveer 7 maand. het was dus al wel de bedoeling dat ze deze maand of volgende maand gedekt zou worden... maar niet door een sheltie :Y)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:56

In je openingspost staat, koppel ik 1 aan mn oude vrouwtje ?
Maar goed
Ik hoop dat ze niet drachtig is, ongeacht leeftijd

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 19:02

Ja, dat klopt. Daar bedoelde ik dus mee dat ik haar al langer heb. M'n nieuwe cavia zou bij de oude komen. Daar bedoelde ik niet mee dat ze kwa leeftjd oud is :)