Heel leuk maar mijn hond denkt daar heel anders over
.Ik heb een 8 jaar oude kruising herder reu.
Hij is ontzettend waaks en bij iedere knal vindt meneer het nodig om blaffend en brommend door het huis te rennen met zijn haren van kop tot kont rechtop. Ik heb niet het idee dat het angst is maar meer het verdedigen van zijn territorium tegen 'het lawaai'.
Nu is een knal op z'n tijd niet zo erg maar als het straks dan echt 31 december is en het wordt 00.00 uur is gaat het buiten weer los natuurlijk.
Ik laat mijn hond met oud en nieuw zeker niet alleen, ik blijf binnen bij hem maar negeer zijn gedrag wel (boos worden en hem op z'n plaats leggen werkt echt niet als het zo enorm knalt buiten).
Nu vraag ik me af of het voor hem (en dus ook voor mij en de buren) misschien wat prettiger is iets kalmerends te krijgen in de vorm van een tabletje oid.
Graag hoor ik jullie ervaringen en meningen daarover!
Bedankt!
Daar is het rustig maar ja, ik vind dat ook weer zo wat..
). We hebben om 12 uur beide honden aan de lijn meegenomen naar buiten. Mijn hond stond te beven met de staart tussen de poten, maar de hond van onze vrienden was heel relaxed en wou al het vuurwerk pakken waar hij dus niet bij kon. Mijn hond begon daardoor op een gegeven moment rustiger van te worden, en begon zelfs de stoep te snuffelen. Later was ze helemaal ontspannen en was het goed. Sindsdien is ze zo relaxed met vuurwerk. Ze weet dat het niets ernstigs is. Kan haar gewoon zelfs uitlaten als ze knallen (kon eerder echt niet!). Ze kijkt een keer op en loopt daarna gewoon verder.