Band opbouwen met je hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Chip

Band opbouwen met je hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 21:04

Hallo!

Ik heb thuis 2 hondjes, Rix & Job.
Rix heb ik al sinds hij pup was, hij is nu 2 jaar (13 dec) en heb echt wel een goede band met hem.
Nu hebben we sinds Juni/Juli er een herplaatser bij, Job, hij is nu 3 jaar.
Hij is totaal geen knuffelhond of schoothond en komt zelden zelf naar je toe voor een aaitje.
Hij speelt wel heeeel erg graag met ene balletje of iets, maar met andere honden spelen heeft hij ook nog nooit gedaan.
Mijn vader doet behendigheid met hem. (ik doe dat met Rix)

Naja, we zijn nu al een half jaartje ongeveer verder, en het is me nog niet gelukt om een band met hem op te bouwen.
Hebben jullie bepaalde dingen waardoor ik een band kan opbouwen?
ik speel best vaak met hem, laat beide hondjes regelmatig uit, maar een band heb ik gewoon niet. Tja, misschien wel een beetje, maar niet zoals ik met Rix heb.
Misschien dat ik over een poosje wel een gehoorzaamheids-cursus met hem mag doen.
Maar wisselen van hond met Behendigheid wil mn vader weer niet.
Kunstjes kan hij al, maar dan doet hij het met name om het koekje. (zonder koekje doet hij het gewoon niet)

Iemand tips?
Of hoe hebben jullie het zelf gedaan?

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:18

Ja, ga leuke spelletjes met hem doen!! En dan gewoon in huis, zonder je andere hond erbij. Bijvoorbeeld balletje verstoppen, snoepjes verstoppen ( eerst makkelijk in het zicht en dan steeds moeilijker). Je kan ook speciale hondenpuzzels voor hem kopen (en voor je andere hond, alle honden vinden dat geweldig :j ) Er zijn héél veel verschillende soorten intelligentiespellen voor honden. Ik heb zelf een kast vol :o Persoonlijk favoriet van mijn honden is deze KLIK :j Verder kun je je hond leuke truukjes leren. Ik ben mijn honden nu aan het leren hun speelgoed op te ruimen :D :D :D Ze weten nu bijna alles bij naam en gooien het dan netjes in de speeldoos. Ik doe het ook altijd één voor één. Een beetje "speciale aandacht" voor ze apart. 2 - 3 x per dag 5 - 10 minuutjes is zat. En ze vallen daarna in een diepe slaap :z

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:11

Vooral ook trekspelletjes zijn goed om de band met je hond te versterken :)