Wij hebben een inmiddels al wat oudere hond (leeftijd onbekend, kwam uit het asiel, hond was een zwerver). Omdat ze nu vrij snel moe wordt en soms door de poten zakt kunnen we er niet heel erg lang mee wandelen.
Speels is ze soms nog wel, dan wil ze wel graag een balletje apporteren maar dit kan ook niet meer te intensief vanwege haar leeftijd.
De laatste tijd hebben mijn ouders (waar ze ontzettend op gefocused is, vooral op mijn vader) niet meer zo heel veel tijd voor haar en ze wordt een beetje droopy. Slaapt veel en ligt vaak te brommen.
Ik vind haar wel leuk, maar omdat ze zo vreselijk op mijn ouders gesteld is, reageerde ze vaak totaal niet op mij. Als ik bijvoorbeeld binnenkom samen met 1 of beide ouders, dan negeert ze mij en gaat de rest begroeten.
Nu wil ik graag wat met haar gaan doen, zodat ze misschien ook wat meer op mij gaat letten (wat ik dan ook wel weer leuk vind, ik houd van honden maar een hond die je straal negeert is geen bal aan) maar vooral dat ze ook wat meer te doen heeft. Ik heb de meeste tijd van onze gezinsleden, dus kan ik best een uur per dag voor haar vrijmaken.
Ik kan echter alleen maar dingen bedenken die ze lichamelijk gewoon echt niet aankan...
Het is een rustige hond (kruising Duitse herder x (vermoedelijk) Leonberger) en echt liever lui dan moe. Ook is ze ontzettend gericht op eten
Heeft iemand ideeen?
Bedankt voor de tips, ga ze zeker uitproberen. Heb het op dinsdag echter veel te druk altijd, dus vandaag is het er een beetje bij ingeschoten..