Welk kattengrit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Welk kattengrit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 18:43

Ik ben op zoek naar een merk kattengrit dat klompvormend is, en goedkoper dan 2,89 euro per 10 liter. Wie betaald wat voor zijn/haar klompvormend kattengrit? Ik wil groot gaan inslaan...

cissy

Re: Welk kattengrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 22:02

goedkoper dan dat ga je denk ik niet vinden en anders wil ik het ook weten... :)

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 22:20

goedkoper dan 2,89 ga je echt niet vinden . Ik gebruik Java (geel/witte zak) , heel fijn grit , klontvormig , ruikt ook nog eens lekker en zit 30 liter in een zak en daar betaal ik 12 euro per zak voor . Ik bestel altijd 3 zakken en aan het einde van de maand heb ik ook nog anderhalve zak over .
Ik verschoon de bakken 1 a 2 keer in de week , schep 2x per dag de bakken en het allerbelangrijkste vindt ik dat je de bakken niet ruikt.
Ik heb 2 grote kattebakken staan voor 5 katten .

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 22:22

Wij hebben catsan maar dat vind je inderdaad ook niet voor die prijs! wel hoeven we nu de bak minder vaak leeg te halen dan met gewoon grid!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 23:21

Hm, dan blijf ik maar bij mijn "eigen" merk denk ik... als dat het meest voordelig is. Ik heb wel goedkoper gezien, maar dat is niet klontvormend. Vind het zo vies als de natte gritjes zich vermengen met de schone, droge. Dan gaat het stinken. Ik heb 2 grote bakken staan voor 2 katten en het gaat er best hard doorheen (iedere dag schoonmaken). Dan ga ik hier maar een pallet van 56 zakken van bestellen :)

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 23:28

Geen idee wat ik ervoor betaal, maar na vele (ook duurdere) merken te hebben geprobeerd ben ik blijven hangen bij het eigen merk van albert hein. Bevalt super!!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:46

welk merk heb jij dan nu TS? Ik heb Javeme (gele zak, rode letters) en Kittyfriend en beiden zijn goed klompvormend maar wel duurder dan wat jij nu wilt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 13:25

Hoeveel verbruik jij dan GC?
Ik heb klontjesvormende van de Welkoop (merk= Kenner), 20 liter voor 8 euro, maar ik doe wel iets meer dan een maand met 1 zak. Ik heb 2 poezen, 2 bakken, en schep elke dag de klonten uit beide bakken.

Met zo'n pallet zou ik dus 5 jaar doen :=

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 13:33

Ik heb compacte kattenbakvulling van de Dekamarkt (eigen merk):
Afbeelding

Het zijn hele kleine kleikorreltjes die klontvormend zijn. Ik vind dit ideaal spul :j Je ruikt niets, en schept alle viezigheid er zo uit. Voor zo'n doos betaal ik dacht ik zo rond de 2.55. Ik weet alleen niet precies hoeveel erin zit. Ik gebruik 1,5 a 2 van deze dozen per week (2 xxl kattenbakken en 2 katten).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 13:37

Dan ben je echt hartstikke duur uit joh met die kleine doosjes. Da's 5 euro per week...

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 13:42

ik gebruik Classycat, maar dat zit tussen 12-15 euro /15kg. Ik vind het wel heel erg fijn werken en heb maar 1 zak nodig gehad tijdens de periode dat ik onze nieuwe poes moest binnen houden...

messica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 13:43

Ik gebruik Biokat fresh. Is met een lentegeur en goed klontvormend. Haal het bij Jumper want daar kost het 8.95 voor 20 kilo. Fijn spul!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 13:48

Ik heb de nep Biokat fresh van Jumper eigen merk (ultra fresh), die is erg goed klontvormend, loopt niet uit en ruikt niet (frisse geur) € 5,99 voor 20 liter :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 14:04

Ik weet zo het merk niet uit mijn hoofd, weet ook niet of ze het in NL verkopen. Eigen merk van de Fressnapf (dierenwinkel) hier. Is fijn spul hoor, ik hoef niet naar een ander merk omdat ik niet tevreden ben. Wilde alleen checken of het ook nog goedkoper kan :D
Hier gaat er heel wat doorheen, maar één van mijn katten is dan ook echt een viespeuk. En héél groot. Hij eet meer dan de ander, er komt ook meer uit aan de achterkant :+ Dus ik verbruik nu wel meer dan voor deze meneer bij me kwam wonen, en ik nog een andere poezel rond had lopen (die ik helaas moest laten inslapen).

Met een pallet zou ik ook heel lang doen hoor! En dat is juist de bedoeling. Ik werk altijd langer door dan de dierenwinkel open is, en als ik dan een keertje vóór sluitingstijd de kans heb om in te kopen, dan staat er nog 1 of misschien 2 zakken. Dus koop ik regelmatig een zak van de supermarkt tussendoor (die is hier tot middernacht open), maar dat vind ik eigenlijk rotzooi. Maar ja, elke dag schoonmaken en bijvullen, je wilt wel dat de katten op een schoon toilet kunnen. Vandaar dat ik dus liever 50 zakken in mijn kelder zet, zo dat je niet steeds een ander merk tussendoor hoeft te kopen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 14:05

Ik merk wel dat zo goed als iedereen duurder uit is hier. Ik denk dat ik maar ga bestellen dan :D

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 14:07

Even een aanvulling op mijn vorige post: Ik heb een maine coon van 13 kilo en net zo groot als een middelgrote hond :Y)

Hij heeft ook geen kattenbak, maar zo'n bedroller bak anders past hij er niet op :D
Ik verbruik maar 1 zak van 20 liter à € 5,99 in de 2 maanden, dus erg zuinig spul!!!
Ik maak de bak wel iedere dag schoon, soms 2 x per dag!

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 14:09

Maar ben je niet heel veel duurder uit met dat goedkope spul? Als ik een pallet van cats best zou kopen, zou ik genoeg kattengrit hebben voor 6 jaar ofzo.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 14:22

Nee hoor, grit zelf is prima spul. Was ook best zuinig, tot deze kater (echt een viespeuk, speelt in de bak, piest een stuk meer dan mijn vorige katje) hier kwam wonen.
Alleen al de klonten van de pies die ik eruit haal, zorgen dat ik elke dag bij moet vullen. En met zo'n pallet ga ik ook héél lang doen hoor, maar kleiner kan ik niet bestellen. Het is nu ook weer niet zo dat er een zak per dag doorheen gaat hier :D

En n.a.v. een pb van een heel bezorgde (eigenlijk boze :') ) bokster die vind dat ik mijn kat naar de dierenarts moet brengen om binnenstebuiten te laten keren --> deze kat is hond-formaat, super actief met spelen en eet en drinkt gewoon meer dan een gemiddelde kat van gemiddelde grootte. Dus komt er ook meer uit. Kat is echt wel gezond, is allang nagekeken (bij aanschaf, verplicht) en is net als sommige paarden, ook nog eens viespeuk. Houdt ervan om in de bak te spelen, door de bak heen te racen als ze tikkertje spelen (van beide bakken ligt de kap in de kelder, kat is te groot en kan alleen op een open bak) en om de gritjes lekker mee het hele huis door te schoppen. Nette klonten worden zo weer uit elkaar gegooid en gemixt met schoon grit. Wat ik er dus vervolgens allemaal uit haal (ook het schone wat erdoorheen zit dan), want de bakken zijn open en ik wil geen stinkende bakken.

listiglistje, ik ben dan ook benieuwd wat een bedroller bak is?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 14:38

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 14:42

Ah, dat is een handige tip! Ik dacht een megagrote bak te hebben gekocht, zet m neer, en kat gaat er niet eens in. Kap eraf, kat gaat erop en kan zich net aan omdraaien. Zo bedroller bak kun je in verschillende maten krijgen, da's eigenlijk wel een super idee!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 14:48

Ja je kunt ze in verschillende maten krijgen die van mij is 72 x 42 x 19 cm zoiets, dus ook diep genoeg zodat het kattengrit er niet uitvliegt/uitgelopen wordt :)

En handig met stofzuigen!!! handig die wieltjes eronder, ff opzij rijden en stofzuigen en weer terug rijden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 14:50

Hahaha hop GC naar de dierenarts ermee :))

Ik ken dat verschijnsel hoor, mijn vorige kater (overleden) was ook een megabakvervuiler. Mán wat kon dat beest plassen én poepen. At ook meer dan de poezen (was natuurlijk ook een stuk groter) én jaagde er nog aardig wat 'snackjes' (duiven, kraaien, vlaamse gaaien) bij. Dan moest ik de bakken vaak 2x per dag doen om ze echt schoon te houden hoor :=

Slim, die bedrollerbakken +:)+

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 16:16

Sonja schreef:
Dan ben je echt hartstikke duur uit joh met die kleine doosjes. Da's 5 euro per week...

Ik heb ook volgens mij twee van de grootste kattenbakken die er zijn, plus een kat die veel op die bak zit (komen ook niet buiten) :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 16:22

Ik heb ook de twee grootste en de mijne zitten ook binnen. Maarrrrr zijn wel dames, volgens mij zijn die minder vies dan katers en komt er ook qua kwantiteit minder uit :D

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 16:24

Ik heb ook twee poezen, maar de kleinste (6 mnd oud) is wel altijd aardig bezig op die bak :P Ik hoop dan ook dat ze daar een beetje overheen gaat groeien.