Clicker trainig voor de hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kaspar

Clicker trainig voor de hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 21:33

Clicker training bij paarden ben ik mee bekend, maar nu lijkt het me voor de hond ook wel wat.

Wie traint hier zijn/ haar hond door middel van clicker training?
Hoe beval dit?
Blijf je de clicker het hele hondenleven gebruiken of vervang je de clicker op een gegeven moment enkel voor het commando en een aai/ beloning?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:39

Ik werk zins 4 weken met een clicker voor doggydance.
Had 1,5 jaar geleden een slechte ervaring bij een slechte hondenschool.
Nu ben ik op nieuw begonnen en mijn hond vind het super leuk.
Langzaam aan ben ik snoepjes aan het afbouwen. Dingen die ze goed kent clicker ik wel maar geef haar wat later wat na wat meer oefeningen. Doe ook veel met een aai omdat ze daar goed op reageerd.
Denk dat als ze verder is in de opleiding ik vooral de clicker gebruik voor nieuwe dingen.
Heb trouwens een target stick met clicker.http://www.zooplus.nl/shop/honden/spel_ ... ker/206393

Daantjee12

Re: Clicker trainig voor de hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:42

Met puppietraining konden we ook kiezen. Wij hebben bewust gekozen voor een clickerwoord (goed/good)en geen klicker. Dit omdat het ons vervelend leek je eigenlijk altijd een clicker bij zou moeten hebben. Maar sommige trainen er wel mee, en dat gaat naar mijn weten gewoon goed :j

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 10:37

Is het dan zo met een clicker dat je hem het leven lang gebruikt?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 10:58

nee hoor,alleen bij nieuwe dingen is het handig.

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 14:47

Idd bij nieuwe dingen leren is het heel handig.
je clickt op het moment dat de hond iets goeds doet. en naarmate je hond de oefening onder de knie heeft kun je heb alleen het commando geven zonder click.

Ik doe ook veel clickertraining met mijn hond (1jarige duitse herder), ze pikt dit vanaf het begin heel goed op.
D.m.v. de clicker had zij heel snel door wat ik haar verwachtte.
Nu doen we nieuwere dingen, zo turn(rondje draaien om mij heen) en twist(tegen de klok in draaien)

Zodra ik de clicker al pak en een aantal lekkernijen, staat ze al te springen!
Ze wordt er heel erg enthousiast van, ook omdat het ze het leuk vind, maar natuurlijk ook omdat het haar iets oplevert.
Verder ontwikkel je een hechtere en betere band tussen je hond en jou.
Zelf vind ik ook dat ze beter luistert na meer oefeningen leren met de clicker.
Zij heeft een leuke bezigheid en ik vind het geweldig om haar te zien 'puzzelen'

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 14:51

Ik clicker ook met mijn honden!! En ik gebruik het inderdaad alleen om dingen aan te leren :D Ik heb deze clicker KLIK. Handig, hangt aan mijn broek, raak ik hem nooit meer kwijt ;) Ik heb met mijn oudste hond ook op een hondenschool gezeten waar er clickerles was (GG-beginners). Leuk hoe snel de honden dat op pakken. Ik ben nu mijn honden aan het leren hun speelgoed in de doos te stoppen en dat gaat razendsnel met een clicker ;)

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 15:17

Erg positieve ervaringen dus.
Helemaal fijn dat je dus de clicker niet levenslang hoeft te gebruiken maar enkel voor de aanleer periode.
Ik had idd al gehoort dat honden die met clicker getraind zijn beter aan de commando's staan. Dit spreek mij wel heel erg aan.

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 13:52

Verschilt natuurlijk ook wel per hond, maar ik heb iig hele goede ervaringen mee!
Met wat voor hond ga je clickeren?

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 17:21

Ik raad een clickercursus aan! Veel mensen gaan toch de mist in wanneer ze zichzelf het clickeren proberen aan te leren. Het is ook niet iets dat je even via internet uitlegt.

Zelf heb ik ook een clickercursus gevolgd en deze was erg nuttig en informatief!

Mijn hond reageert ook positief op de clicker. Hij wordt er enthousiast door. Ik gebruik het ook vooral in de aanleerperiode van nieuwe commando's.

Even voor de duidelijkheid:
Je bouwt niet de beloning af na het clickeren, maar het clickeren zelf! Een click betekent ten alle tijden een beloning!