Grasparkiet jeukt erg veel.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Grasparkiet jeukt erg veel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:03

Hallo Bokkers :)

Oh wat baal ik.. ;

Ik heb sinds vorige week zondag een grasparkiet gekregen.
Het is nu echt een erg leuk beestje, hij zit op mijn schouder, komt direct naast me zitten,

Maar hij jeukt best veel. Dus ik schrok een beetje, en die maandag heb ik 'm toch maar vast gepakt en gekeken:
Ik kon geen beestjes ontdekken, maar wel een opengepikte plek. Nougoed, ik gebeld naar waar ik hem heb gekocht.
Zij was ook verbaast, ect. Het zag er bij haar allemaal prima uit, ook al een keer wezen kijken van te voren.

Dus nu kijk ik.. (had 't alle dagen ook al gedaan) maar het is nu echt veel groter geworden Y;(
Dus morgen natuurlijk szm naar de DA, maar weet iemand wat het kan zijn?

Bloedluizen of iets wat daar op lijkt kan het zijn, we gingen eerst uit van een 'aanval' van een andere grasparkiet.
Maar hij jeukt ook best veel... Niet de hele tijd, maar soms ineens, maar niet het poetsen van zijn veren alleen, daarna gaat hij ook zitten pikken.

Ik vind het zo vervelend! Ik hoop dat hij 't overleeft.. Ik ben er 4 jaar geleden ook al twee aan kwijt geraakt: bloedluis..
Maar het is wel een compleet nieuwe kooi!

Weet iemand het?

Sjors

Re: Grasparkiet jeukt erg veel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:05

Luizen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:12

Ja dat kan, maar je hebt toch verschillende soorten?
Of zeg ik nu iets heel raars?

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:12

Weet ik veel. Ik zeg maar iets :')

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:14

Hij juekt zelf best veel zeg je?
Denk zomaar dat tie zich verveelt in z'n eentje!
Heeft hij hiervoor altijd met meer geleefd?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:21

Als hij plukt dan kan dat goed de stress zijn van het alleen zijn. Jongen komen uit een groep en voor hun is de overgang naar alleen extreem groot. Vergelijk het met een kind dat opeens alleen zonder maatjes ouders is.

Daarnaast zou ik hem een pipet antiparasiet van Bogena geven voor de zekerheid. Dit is tegen bloedluis, mijten en wormen. Mijt herken je vaak aan afgeknaagde veren. Bloedluis lijkt me niet daar de kweker dit wel zou weten want dan heb je vaak een hoop uitval aan jongen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:24

Ja, dat dacht ik eerst dus ook.
Maar hij heeft genoeg te doen: een touw, een schommeltje, een belletje dat aan 5 ringenhangt,
volgens mij is het geen plukken. Maar jullie zouden zomaar gelijk kunnen hebben, al denk ik van niet! ;)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:32

Speelgoed of een mens kan en mag nooit een parkiet vervangen. Dat is net zo met paarden, grasparkieten zijn groepsvogels. Een reden waarom ik als kweker de eis aan mensen heb dat ze er twee nemen. Zo niet krijgen ze bij mij geen grasparkiet. Heb al vaker meegemaakt dat parkieten wegkwijnen hierdoor. Ze komen opeens in een vreemde nieuwe omgeving, zonder ouders en broertjes en zusjes, die overgang is te groot. Zeker als het een niet een heel brutaal parkietje is.

Stel jij zit in een kamer met 3 artikelen. Zonder vrienden. Zo jij je niet vervelen? je kan niet communiceren behalve met iemand die je niet verstaat, niemand waar je mee kan spelen enz.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:35

Wilawander schreef:
je kan niet communiceren behalve met iemand die je niet verstaat, niemand waar je mee kan spelen enz.

een chinees dus :+

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:53

Toen ik een nieuwe vogel kreeg heb ik en de nieuwe en de oude vogel tegen wormen en luizen behandeld met zo'n pipetje.
Dus misschien is dat ook wel handig voor jou!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:35

Net van de DA vandaan. :)

Het zijn waarschijnlijk beestjes; ik heb spul gekregen tegen in- en uitwendige!
Ook een vitamine-stoot :P

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 18:42

Zoals Wilawander al zegt, een parkiet kun je niet alleen houden evenmin als een paard of wat voor beest dan ook.
De meeste dieren zijn groepsdieren en hebben niet veel aan een schommeltje, spiegeltje etc.
Ze moeten kunnen communiceren met elkaar.

Tijd geleden hebben wij ook een grasparkiet opgehaald bij iemand die hem al lange tijd alleen had zitten, beestje was bijna helemaal kaal en gefrustreerd.
We hebben hem bij onze andere parkiet gezet, en na een paar weekjes kreeg hij zijn verendek weer terug, plukte zichzelf niet meer kaal etc.

Succes!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 19:46

hazira schreef:
Zoals Wilawander al zegt, een parkiet kun je niet alleen houden evenmin als een paard of wat voor beest dan ook.
De meeste dieren zijn groepsdieren en hebben niet veel aan een schommeltje, spiegeltje etc.
Ze moeten kunnen communiceren met elkaar.

Tijd geleden hebben wij ook een grasparkiet opgehaald bij iemand die hem al lange tijd alleen had zitten, beestje was bijna helemaal kaal en gefrustreerd.
We hebben hem bij onze andere parkiet gezet, en na een paar weekjes kreeg hij zijn verendek weer terug, plukte zichzelf niet meer kaal etc.

Succes!

+:)+

Hier leven ook meerdere van dat soort opvangparkietjes in de voliere. Je kent ze niet meer terug. :)

Helaas denken veel kwekers alleen maar aan het geld en is het voor hun niet van belang of ze met 1 of twee zitten, net wat de klant wil. Niet wat de vogel wil. Gelukkig zijn er ook een hoop kwekers die wel met hart kweken voor deze geweldige beestjes. En dit als eis stellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 19:33

Even een upje:

Het gaat nu heel goed met 'm!
Ongeveer een maand geleden heb ik de DA nog een keer gebelt, met het feit dat hij nog niet opgehouden was.
Hij heeft gezegd dat als het over twee dagen niet over was, ik naar een 'speciale dieren-DA' moest. Na één dag is het opgehouden en het gaat super met mijn kleine vriendje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 19:36

Anoniem schreef:
Even een upje:

Ongeveer een maand geleden heb ik de DA nog een keer gebelt, met het feit dat hij nog niet opgehouden was.
Hij heeft gezegd dat als het over twee dagen niet over was, ik naar een 'speciale dieren-DA' moest. Na één dag is het opgehouden en het gaat super met mijn kleine vriendje!

En al aan een maatje gedacht :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 19:37

love_western schreef:
Anoniem schreef:
Even een upje:

En al aan een maatje gedacht :)

Ik moet je eerlijk zeggen: ik ben druk aan het lobby'en bij mijn moeder. Met mijn konijnen is het ook gelukt dus wie weet. :Y)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 19:40

Echt, ik zeg je: twee parkietjes is zoooooooo leuk. Niet alleen voor parkietje maar ook voor jou. Het is ZO leuk om ze samn te zien. Doe je parkietje nou een plezier en koop er een bij. Waar er eentje past passen twee ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 19:41

Amaris schreef:
Echt, ik zeg je: twee parkietjes is zoooooooo leuk. Niet alleen voor parkietje maar ook voor jou. Het is ZO leuk om ze samn te zien. Doe je parkietje nou een plezier en koop er een bij. Waar er eentje past passen twee ook.

Zeker, ik wil het ook erg graag! Ik geloof je zo, met konijnen is het ook erg lief!

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 20:02

Heb je al een foto van je gehele kooi? :)
(Ik kan je andere topic niet gevonden daarom doe ik het maar even zo)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:19

Sjors schreef:

Oh my. Wil je die nogsteeds? _O-

Is goed hoor. :')
*maakt een foto*

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:21

Anoniem schreef:
Sjors schreef:

Oh my. Wil je die nogsteeds? _O-

Is goed hoor. :')
*maakt een foto*

Uhmm ja :=
Is dat zo gek= :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:24

Afbeelding

Ja. _O-

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:44

Vindt je kooi vrij klein en karig met speeltjes en dingen om te doen. Hoop dat je snel een maatje voor hem neemt. Denk dat hij daar erg blij mee is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 16:22

Wilawander schreef:
Vindt je kooi vrij klein en karig met speeltjes en dingen om te doen. Hoop dat je snel een maatje voor hem neemt. Denk dat hij daar erg blij mee is.

Hij heeft een dik touw, twee stokken, een schommeltje, ringen met een belletje en is er iedere dag 1-2 uur uit, met uitzondering van het weekend: dan soms tot 4 uur eruit.
Een maatje ben ik mee bezig, mijn vader was het helemaal met me eens. Nouja... Eens... Toen ik uitlegde dat het net zo belangrijk was als twee konijnen en cavia's. Kleine kooi? Ik meet 'm vanavond wel even op. Welke formaten moeten anders dan? Ik wil graag goed voor 'm zorgen!

lalachico

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 16:24

het si de tijd van het ruie weer of hoe je dat schrijf:P
hier hebben we dat ook met onze 2 parkiete