hevige ruzie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

friends_f_e

hevige ruzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 14:20

Heej bokkers,
Nu net zat ik te studeren toen ik een hels gekrijs hoorde buiten, ik wist meteen dat dat mijn kat was en godo (kat buurman). Meestal is het wat gegrom van op een afstand maar vandaag was het verschrikkelijk, toen ik doorhad dat het erger was ben ik naar beneden gestormd, mijn mama heeft het gezien nu ik niet maar Godo is kunnen ontsnappen. Nu liep hij naar binnen, haren nog omhoog, nat van de regen, in zijn bek hing het vol slijm, het was echt vies, zijn ogen, hij keek heel vies. Hij liep even rond, hij sloop bijna, bloedvlekjes van zijn pootjes op de grond. Als hij me aankeek was het met een blik, niet normaal, normaal kijkt hij me altijd aan met vrolijke ogen en komt hij direct naar me toe tenzij hij in zijn mandje ligt en goed ligt. Dan kroop hij in zijn mandje waar de laatste slijm of blubberachtige slierten uit zijn mond dropen, enkele vielen al op de grond. Nu komt hij niet naar me toe en als ik hem aai vind hij het ook niet tof. Hij was ook buiten adem. Nu heb ik eigenlijk wel schrik omdat hij al niet meer van de jongste is of dat hij er iets aan zijn hart kan van krijgen. Hij ziet er echt vies uit, met woede in zijn ogen, niet normaal!
Wat moet ik doen????

Liesje_Lover

Re: hevige ruzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 14:22

Je kat binnenhouden, dan kan hij ook niet vechten en er iets aan overhouden ;).

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 14:23

Niks, met rust laten. Laat hem maar even bijkomen, geef hem desnoods iets lekkers.
Ik heb het ook een keer gehad dat m'n kat helemaal uit haar doen was, paar uur later was het weer over.
Wel vervelend hoor!

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:43

Nou, je moet dadelijk wel even checken of hij verwondingen heeft die met betadineoplossing even schoongemaakt moeten worden. Want kattenkrassen en beten kunnen gaan ontsteken. Verder zou ik als ik jou was de tuin dusdanig afrasteren dat jou kat er niet meer uit kan, en andermans kat niet meer er in.

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 18:55

ondertussen is alles in orde, @Langcara. Er staat een draad in de haag die ons scheid maar de kat van de buurman kan daar op de paaltjes springen en zo heen en weer gaan, onze kat niet :P

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:56

Liesje_Lover schreef:
Je kat binnenhouden, dan kan hij ook niet vechten en er iets aan overhouden ;).

:')

Fijn dat het weer in orde is TS! :)

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 19:04

friends_f_e schreef:
ondertussen is alles in orde, @Langcara. Er staat een draad in de haag die ons scheid maar de kat van de buurman kan daar op de paaltjes springen en zo heen en weer gaan, onze kat niet :P

Dan moet de buurman zijn kat bij zich houden. Het kan niet zo zijn dat jullie je kat niet in je eigen tuin kunnen laten omdat hij daar belaagt wordt door een dier wat daar helemaal niet hoort! Hij zal zijn eigen maatregelen moeten nemen.

Je moet wel opkomen voor het belang en welzijn van je dier.

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 19:11

We zullen hem er eens over aanspreken, hij zal vandaag ook wel zien dat er wat vacht ontbreekt want er lag wel wat op de grond. Probleem is dat onze tuin nogal groot is met heel veel hagen en gaatjes en dat het moeilijk is om helemaal af te sluiten, de kat van de buurman kan zelfs bij onze kippen in de ren, gelukkig doet hij niets

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 19:24

Op verschillende hoogtes stroomdraadjes wil wel helpen. Dat heb ik ook ooit gemoeten om de vos bij mijn konijnen weg te houden.