Engelse cockerspaniel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

clara

Engelse cockerspaniel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 13:03

Hoi allemaal,

ik heb een hele lieve blauwschimmel cockerspaniel van nu 2,5 jaar oud. Het is een teefje.
Het is een ontzettend lief een aanhankelijk hondje, volgt je overal en wil het liefst overal mee naar
toe. Als ik de autosleutels pak dan staat ze al bij de deur te springen dat ze mee wil, geweldig vind ze het om in de auto te zitten.
Ze is erg attent en oplettend en waakt ook nog eens, soms iets wat overdreven.

Maar, ze is ook ontzettend eigenwijs en enigzins hardleers als het om eten gaat of op de bank liggen bijv. Ik kan geen etenswaar op de salontafel laten liggen, als ik me omdraai is ze razendsnel met het van tafel pakken, ze wacht wel net zolang totdat ik het niet zie, ze weet heel goed dat ze het niet mag, maar krijg dit er niet uit. Zelfde met op de bank liggen, als ik naar de keuken loop, springt ze razendsnel op de bank en gaat opgekrult in een hoekje liggen en doet alsof ze slaapt. En als ik haar betrap zet ze haar onschuldige gezichtje op, de oogjes gaan hangen, kopje beetje scheef en het wordt al heel moeilijk om boos te worden, wat ik dan wel wordt, maar ze blijft dit proberen. Op zich allemaal niet zo heel erg.

Maar ben heel benieuwd of jullie cocker ook zo eigenzinnig zijn, maar wel ontzettend lief en trouw.

Princeps

Re: Engelse cockerspaniel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 14:09

Heb geen cocker, maar het verhaal is hier precies hetzelfde... en ook hier kan je er absoluut niet boos op worden. Ach, eten laten we toch niet op tafel staan en sinds ze wat ouder is klimt ze ook niet meer zo vaak op de bank. We laten haar maar :')

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 14:14

Wij hebben er ook jarenlang 2 gehad, nu nog 1tje van 12,5 jaar! Ook hier altijd overenthousiast, bij sommige dingen hardleers, doen álles voor eten maar zijn ook zó lief...

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 14:20

Ik heb een kruising engelse x amerikaanse cocker spaniël die we met 2 jaar van mensen hebben overgenomen. Ik herken het gedrag inderdaad wel, ze is ook zo enorm aanhankelijk en is het liefst de hele dag dicht bij je in de buurt.
Dat hardleerse heeft ze ook, maar het is echt een kwestie van consequent handelen en vooral geen ruimte geven. Bij ons mogen ze gewoon op de bank dus daar corrigeren wij niet op. Ze heeft het wel met de kattenbrokjes, onze katten eten op de grond en hun voerbak staan naast die van de honden. Soms wil ze nog wel eens een brokje meepikken heel stiekem.... Zodra ik het hoor dan hoef ik alleen nog maar haar naam te noemen en ze komt alweer schuldig aangelopen. Vooral dat koppie omlaag haha!
Verder als we niet thuis zijn dan staan de brokjes hoog zodat ze er niet bij kan. Ze is namelijk geobsedeerd door eten, ze doet ook alles voor een koekje. Geen wonder ook dat ze te dik is, maar op het moment zit ze op dieetvoer om af te vallen....
Wat ook kan helpen is als je haar een beloning geeft haar eerst rustig te laten zitten en het eten eerst te 'weigeren'. Daarna zachtjes aanpakken en dan pas het koekje geven, eerder niet. Dat vergt echt heel veel geduld van ze, zeker goed voor die vreetzakjes!

clara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 15:27

Dat met kattenvoer is hier ook, zolang ik erbij staan blijft ze er vanaf, maar draai ik me om dan is de kat z'n eten kwijt. En ook de voorraad hondenvoer moet achter deur en grendel, want als ze maar denkt dat ze erbij kan dan gaat dat haar ook zeker lukken. En dan dat koppie ja, als je ze betrapt, hoofdje omlaag, staartje laag, oogjes gaan hangen en dan moet je nog boos worden.... Wel leuk om te lezen dat meerdere cockers zo zijn.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 16:01

haha ja, ik denk dat het ook echt cocker eigen is.... vooral die zielige puppy oogjes opzetten, wat is ze daar goed in! Het enige wat ik irritant vind is met uitlaten dat ze vaak precies achter me gaat lopen. Klinkt misschien stom, maar mijn andere hond gaat zodra hij los is lekker op onderzoek uit en in de bosjes struinen. Hij houdt mij goed in de gaten en gaat nooit uit het zicht, maar ik vind dat echt heerlijk als hij gelijk rond gaat kijken. In tegenstelling tot onze cocker die ik vaak echt moet aanmoedigen voordat ze daar gaat kijken...

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:39

Deed jij dan vroeger toen je klein was nooit dingen die niet mochten van je moeder? Ik wel. Zodra ze het niet in de gaten had. Honden zijn helemaal niets anders in dat opzicht. Ik vind het eigenlijk wel grappig wat je daar vertelt. Je hond is gewoon geen doetje. Ze wil gewoon ontzettend graag iets. En kennelijk geniet ze van liggen op de bank. Ik zit vaak met vijf honden op de bank.