Wat doen jullie met je konijnen (in de winter & zomerdag)?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sjors

Wat doen jullie met je konijnen (in de winter & zomerdag)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 12:52

Hoi, {:)

In de winterdag kan ik eigenlijk niks doen met me nijnen. In de zomerdag ga ik er regelmatig inzitten, dan komen me konijnen zo naar me toegelopen van nieuwschierigheid <3
Maar in de winterdag geef ik ze de dagelijkse verzorging, en meer niet :oo En dat vind ik heel zielig eigenlijk ;(
Dus nou vraag ik aan jullie wat jullie doen in de winterdag met je konijnen? En in de zomerdag?

WinSel

Re: Wat doen jullie met je konijnen (in de winter & zomerdag)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 12:57

Zitten je konijnen samen ? Want dan is het niet erg als je ze wat minder aandacht geeft hoor :)
Dan hebben de konijnen genoeg aan elkaar :D

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 12:59

Mijn konijntjes krijgen eigelijk altijd alleen maar de basis verzorging. Ze zitten samen en hebben geloof ik helemaal niet de behoefte dat ik bij ze in het hok kom zitten :D

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 12:59

Ik maak sowieso 2 a 3 keer per week de ren schoon. Dan mogen ze even los door de tuin heen huppelen. 1x per week maak ik het hele hok grondig schoon. Dan rennen ze wat langer vrij rond! Mijn voedster houdt niet zo van aandacht, dus die geef ik dan een appeltje en dan vind ze het allang prima. De ram knuffel ik wel even, die vind alles prima! Eigenlijk doe ik net zoveel met ze in de winter als in de zomer!

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 12:59

Ja hoor zitten samen :D
Broer & zus (wel gesteriliseerd en gecastreerd) :)
Ik maak natuurlijk wel het hook 1x per week schoon :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 13:14

Dan hebben je konijnen niks te klagen hoor :D
Harstikke goed

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 13:32

ik doe er ook bijna niets mee in de winter, behalve de nodige verzorging. Ze vermaken zich prima en komen 's ochtends en 's avonds altijd naar de achterdeur toe om voor eten te 'bedelen'.
Verder vermaken ze zich wel, ze hebben de hele tuin om zich uit te leven. Ik haal wel eens in de zoveel tijd een nieuw speeltje voor ze zodat ze weer iets nieuws hebben. En met schoonmaken veeg ik de hele tuin aan en zet alles weer anders neer, dat vinden ze ook super spannend!

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 13:35

Idem als hier boven. Ze zitten samen, ik ben er 2 per dag voor eten/water/schoonmaakje.
+ dan 3-4keer in de week een wat grotere schoonmaak.
Als het heel koud/heet is een paar extra checks/aanvullingen and that's it.

Wel merk ik dat mijn voedster heel nieuwsgierig (en irritant :') ) is tijdens de grote schoonmaak, dus ik vermoed wel dat ze zich ietwat verveelt eigenlijk ondanks speelballetje en de zandbak.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 13:52

haha creatas, dat ken ik.... ;)
Alleen bij mij zijn ze echt super eigenwijs, want zodra ik meer stro in het hok doe dan zijn de rest van de tijd druk bezig om alles eruit te gooien! * nee hoor baasje, wij hebben het niet koud *

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 14:25

Bedankt voor je reacties :D
Ow dat doen ze hier ook (hooi uit hok halen).
Wat ook zo lief is: ik had van de week een x kruidenhooi gekocht voor ze, en toen gingen ze alle kruiden er tussenuit eten <3

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:21

ik kom 2x per dag langs voor eten en drinken.
Om de 2dagen hun peopbak proper maken en 1x in de week volledige schoonmaak hok inclusief ren dat vinden ze altijd super :) ze gaan overal aansnuffelen en opkruipen op het hooi voor in het hok en dergelijk
Gemiddeld kom ik 3-4keer per dag even aandacht geven :) gewoon aaien.

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:22

sunny_l0ve schreef:
haha creatas, dat ken ik.... ;)
Alleen bij mij zijn ze echt super eigenwijs, want zodra ik meer stro in het hok doe dan zijn de rest van de tijd druk bezig om alles eruit te gooien! * nee hoor baasje, wij hebben het niet koud *

die van mij meestal ook :D of ze hebben een deel privé (deel van het hok waar ik ze niet kan zien , is wel een deurtje aan hoor)
en een stuk met tralies waar ik ze wel kan zien . Ik doe altijd goed veel stro in de winter in hun privé en dan hoor ik er allemaal geluiden uitkomen want dan zijn ze druk bezig alles goed te leggen :')

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:28

Oh dan doe ik het nog bést goed! Hier wordt nl niks opnieuw gerangschikt _O-

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:36

Mijn konijnen zitten samen in een ren met bovenverdieping. Ik doe er eigenlijk niets mee, alleen verzorgen. Ik bied ze ruimte en elkaar, zo kunnen ze zich vermaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:14

Mijn konijnen zien me liever niet gezellig bij hun zitten hoor :D Ze zitten altijd met zijn allen braaf vor het hek te wachten als ik er aan kom, maar dat komt meer door het voer :D
Ze vermaken zich prima samen.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:19

Bij ons krijgen de konijnen ook alleen het broodnodige! Eten en verzorging. Voor de rest hebben ze de ruimte, kippen en elkaar! Blijf er ook zo veel mogelijk van af moet ik zeggen. Mijn inziens zijn konijnen niet voor vaak op te pakken. Mensen denken dat ze dat fijn vinden, maar mijn inzien is het toch een stress moment.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:22

Ik doe eigenlijk niet meer dan de basisverzorging, lekker verschonen en er zelf van genieten als ik ze vrolijk rond zie rennen in de ren :D

Ze zijn prima tevreden zo :j

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 17:45

Dus sommige mensen doen helemaal niks met de konijnen (behalve de dagelijkse verzorging)? :oo

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 19:13

schrik niet. Ik doe de dagelijkse verzorging en tegenwoordig gedeeld met mijn pa. Heb er nu nog maar 2 (had er lange tijd 6) maar dat wordt weer uitgebreid. Ze lopen in grote ren en in de winter is het puur de ren en in de zomer zitten ze overdag heel vaak gedeeld in ren en ren op het gras.
Maandelijks heb ik een aai project en vaak tussendoor ook nog wel een activiteit. Dat zijn de enigste momenten dat ik ze hanteer en aai.

Konijnen zijn geen knuffeldieren bij uitstek. Heb ze dus puur om ze te verzorgen en te genieten van het leven wat ze in de tuin brengen. De konijnen die geschikt zijn en er plezier in beleven die mogen mee naar aai diensten en als ze daar niet geschikt voor zijn dan gaan ze niet mee. Heel erg makkelijk

Hier hebben ze dus elkaar en veel ruimte en alles wat nijnen nodig hebben maar geen dagelijks knuffel uurtje. Als ze willen aaien we wel als we voer geven en schoonmaken maar willen ze dat niet dan ook goede vrienden.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 19:18

overigens vind dat ook niet meer dan normaal. Mijn (half) wilde aan komen lopen kat wilde maar 5 minuten per dag gemiddeld aangehaald worden en sliep makkelijk 20 uur per dag in hetzelfde mandje zonder eruit te komen. Mocht ze helemaal zelf weten en geen enkel probleem. Deed ook zelden maar een poging haar meer aan te halen o.i.d.
Mijn andere kat is enorm aanhankelijk en speels. Daar zijn we (als gezin) uren per dag mee bezig en 's nachts slaapt ze op mijn hoofdkussen of in haar mandje of bij mijn zusje op bed. Overdag loopt ze altijd in de buurt, hangt ze over je schouder, zit ze op schoot of speelt ze met de zwabber, de stofdoek, kattenhengel enz. Gezellig, drukke, aanhankelijke kat. Zij krijgt ook alles wat ze wilt en dat is dus heel anders dan mijn andere kat was (helaas begin nov. doodgereden).

Beide dieren waren gelukkig hier en zo is het ook met mijn nijnen. Heb jaren een nijn gehad die ik 1 á 2x per jaar vast had (voor enting van dierenarts) en voor de rest wel zag maar nooit bij kon komen. Konijn had zeker te weten wel een pracht leven hier!

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 21:10

Bij mijn konijnen is mijn (gecastreerde) rammetje wel knuffelig en deze aai ik elke dag en komt ook vaak een aai halen. Mijn vrouwen vinden me alleen leuk om het eten en dat is ook goed. Kan ze vanuit het keukenraam zien, dus met afwassen en koken wel een leuk uitzicht. Het hok herschikken zijn ze hier heel erg goed in en in de weg lopen met verschonen ook, maar daar moet ik dan ook wel weer om lachen.

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 21:14

Mijn konijn staat sinds een jaar binnen, in de gang. Gezien ze in april alweer 10 jaar wordt.
In een groot binnenhok met een schoenendoos ervoor, zodat ze even buiten der hok kan. Maar ze durft niet op de gladde vloer. Wel gaat ze elke dag een paar keer op het kleed bij de tv, maar niet te lang, want ze plast heel snel nu ze ouder wordt. Elke keer als er iemand langs loopt krijgt ze een aai, ook bij bezoek. Heel gezellig :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 21:19

In de zomer krijgen ze wel wat meer aandacht dan in d winter maar ik geef ze inderdaad ook het broodnodige, water, voer en hooi en een aai af en toe. Verder zitten ze samen en vermaken ze zich prima. Vind het leuk om dernaar te kijken maar gebruik ze niet om te knuffelen. Daar hebben we de kat/hond binnen voor :) ! Scheelt ook dat ze lekekr buiten in de ren zitten. Als ik ze binnen zou moeten houden zou ik ze wel meer aandacht geven.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 21:23

Sjors schreef:
Dus sommige mensen doen helemaal niks met de konijnen (behalve de dagelijkse verzorging)? :oo

Klopt. Waarom zou ik? die konijnen zitten niet op mij te wachten hoor. Konijnen zijn geen knuffelbeesten. Maar ik zorg er voor dat ze hun eigen vertier kunnen krijgen. Ze zitten niet alleen, en ze hebben een ruim verblijf. En in de toekomst wil ik ze ook weer de mogelijkheid bieden om te graven in het zand. Want dat vinden konijnen nu eenmaal leuk.

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 21:28

Geen knuffelbeesten?

Kom hier maar eens langs dan, die van mij staan tegen m'n benen op te springen als ik de achterdeur uit stap ;)