Vetoryl (cushing) online bestellen (Engeland)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Vetoryl (cushing) online bestellen (Engeland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 21:27

Onze hond krijgt Vetoryl 60mg 1dd en ik was op internet naar informatie aan het zoeken.
Toen las ik dat in Engeland Vetoryl veel goedkoper was en ik kwam bijvoorbeeld op deze site: http://www.viovet.co.uk/Prescription_Dr ... egory.html

40 pond is omgerekend € 47,- terwijl ik nu € 80,- per maand betaal!!
Heeft er iemand ervaring met het online bestellen van geneesmiddelen in een ander land?

Langcara

Re: Vetoryl (cushing) online bestellen (Engeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 21:31

Ik heb vrienden die dat destijds gedaan hebben ja. Ging om hetzelfde middel, kwam ook uit Engeland. Hond had ook cushing.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 21:56

Toen we net begonnen met de vetoryl hebben we ook gezocht naar een goedkopere oplossing. We hadden er een gevonden, maar die was toen al uit de lucht gehaald door de fabrikant van vetoryl.
Edit, even nagekeken hoe het ook alweer zat en dit gevonden;
Spijtig genoeg kan Mastersmarketing niet meer leveren voor o.a. België en Nederland daar Janssen Pharmaceutica de licentie verworven heeft voor de verdeling van het medicijn wat het natuurlijk veel duurder maakt.

Daarna er niet meer naar gezocht, dus verder geen ervaring mee, maar het scheelt inderdaad.
We zijn nu ruim 90 euro p mnd kwijt. Met de portokosten erbij zouden wij zo'n 20 euro per maand goedkoper uit zijn en bij bestellen voor meerdere maanden nog wat minder.

Maar om de een of andere reden vind ik het toch wel vervelend om bij de DA het recept ed op te vragen om elders goedkoper te bestellen, alhoewel ze dat misschien best zouden begrijpen. 20 euro per maand berekend over een paar jaar is toch veel geld.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:18

En dan ga je zelf ook weer wat speuren.

Ik kwam deze site tegen
http://www.e-drugstore.be/documents/cat ... ml?lang=nl (overigens is ook de 10 en 30 mg te bestellen)

Is niet online te bestellen, maar wel in de apotheek af te halen (wel in Belgie). Er staan alleen geen prijzen bij -O-

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 22:23

Hihi dan weet je toch niet of het goedkoper is. :D

Ik snap wel wat je bedoel Grit. Maar ik heb mijn DA al wel jaren gesponsord.
En daarnaast krijgt ze nog andere meds en speciaal voer dat ik wel gewoon bij hun zal bestellen.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:52

Ik vind het ook wel een verschil of je dit doet voor een eenmalige AB kuur of voor dure medicijnen die jaren nodig zijn :j

Hoe zit dat eigenlijk met invoerrechten en dergelijke?
Of is het hopen dat het pakketje niet gecontroleerd gaat worden en anders helaas pindakaas.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 23:01

het enige waar ik toch bang voor zou zijn is of kwijtraken in de post, of toch een ander goedkoper slechter werkend middel te kopen terwijl je dus denkt het juiste middel te kopen, in principe mag het gewoon niet verkocht worden zonder recept

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 23:05

Je moet ook een recept naar hun doorsturen volgens de site. :)
Ik ga het ook wel goed na zoeken hoor, want ik wil het niet hebben dat er iets fout gaat.
Daar is het spul veel te link voor.

Ups

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 23:05

Ik bestel elke maand vetoryl bij medicanimal in Engeland. Bevalt goed, nooit problemen gehad en een stuk goedkoper dan in Nederland!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 23:10

Mjay schreef:
in principe mag het gewoon niet verkocht worden zonder recept
Bij deze bestelsite gaat het ook alleen op recept die je van een DA moet krijgen en bij hun moet indienen.
Edit; Iris schrijft al hetzelfde.

Kwijt raken in de post is een risico waar je dan voor kiest.

Ik ben via deze site niet zo bang voor fake producten, dat heb ik eerder bij eenmalige aanbieders.
Met valse vetorylproducten val je heel snel door de mand, dat merk je snel aan je hond.

Ups, dan ook mijn vraag aan jou;
Hoe zit dat eigenlijk met invoerrechten en dergelijke?
Of is het hopen dat het pakketje niet gecontroleerd gaat worden en anders helaas pindakaas.

Ups

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 23:15

Moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb of je officieel hier invoerrechten over zou moeten betalen. Mijn hond krijgt al bijna 2 jaar vetoryl en ik heb nog nooit iets niet ontvangen of bij moeten betalen. Aangezien het mij per maand zo'n 50 euro scheelt tov in Nederland de Vetoryl kopen zal het me niet uitmaken als het wel een keer zoek zou raken of er extra kosten oer zou moeten betalen. Dat geld heb ik al wel tien keer terug verdiend. Bij Medicanimal zijn ze verder keurig netjes en er werkt ook een mevrouw die (weliswaar gebrekkig) nederlands spreekt. Kan ze zeker aanraden!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 23:19

Daar zou ik dan ook op gokken :j

Ups

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 23:25

@iris82 Is het de border in je profiel die cushing heeft? Toevallig is het bij mij ook een Border die cushing heeft..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 23:28

Ja klopt inderdaad. Ze heeft het nog betrekkelijk lang verborgen weten te houden.
Welke dosering krijgt die van jou Ups?

Ups

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 23:33

Zij zit op 90 mg. Bij mijn border duurde het ook heel lang voordat het vastgesteld werd. Heb echt moeten zeuren bij de DA om een cushingtest omdat ze volgens hem geen cushing kon hebben omdat ze nog zo goed in de vacht zat. Maar eenmaal getest waren haar cortisolwaarden skye high!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 23:39

Ow nou dat was bij die van ons ook!

Weet je nog hoe hoog? Die van ons zat op 90.

Ups

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 23:47

Dat zou ik niet meer weten. Dan zou ik even moeten kijken of ik nog een uitdraai van die test heb liggen. Is ook al weer bijna 2 jaar geleden. Moet wel zeggen dat ze nu na 2 jaar vetoryl wel echt slechter begint te worden. Daar zal ook de leeftijd wel een rol spelen. Ze is in september 13 geworden. He oud is jouw Border?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 23:51

12 jaar. Ze krijgt nu sindskort 1 tabletje 50 mg Carporal iedere ochtend (ontstekingsremmende pijnstiller) en nu is ze weer helemaal vol puppypower. Te vermoeiend. :') Die wordt nooit oud.

Ups

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 23:59

hahaha typisch border. Gaan gewoon door of het nou kan of niet. Die van mij rent als het moet voor de bal nog steeds haar zolen kapot :-)
Met de cushing kunnen ze ook best nog een tijd mee hoor! En nogmaals, ik kan je Medicanimal zeker aanraden.
Succes ermee iig!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 00:18

Vrolijke oudjes, heerlijk toch :D

Spoek is sinds dat ze vetoryl krijgt alleen maar fitter geworden. Alleen als ze 's avonds lang heeft liggen slapen, heeft ze soms een opstartminuutje nodig. Maar verder wil ze nog de hele dag spelen en rond rennen.
Terwijl ze drie jaar geleden eigenlijk al strammer leek te worden.

Ups

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 23:44

Kan ik iemand uit dit topic nog blij maken met Vetoryl? Mijn hond is overleden en ik heb 2 nagenoeg volle doosjes Vetoryl over. 1 Doos 60 mg en 1 doos 30 mg. Mag overgenomen worden voor de helft van wat ik ervoor betaald heb.