Tandplak verwijderen nieuw spul

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Tandplak verwijderen nieuw spul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 10:12

Beetje rare titel, maar ik was net bij de dierenarts voor de jaarlijkse prik, met mijn kat en die blijkt wat tandsteen te hebben.
Nu adviseerde mijn da orozyme bucco fresh dat is op natuurlijk basis met zeewier, ruwe as 22% en jodium 0,08%
Er zit een heel klein lepetje bij en hier moet de kat een halve van hebben 1x per dag over het voer.
Ik heb eens een potje meegenomen om te proberen.
Maar kent iemand van jullie dit spul al?

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 12:38

Geen ervaring mee, maar het tandsteen zelf zal er niet mee verdwijnen, hooguit zal de tandplak ( de voorloper van tandsteen) voorkomen worden en zo het ontstaan van nieuwe tandsteen voorkomen worden. Tandsteen zelf kan wel wat weker worden, maar moet er nog steeds afgekrabt worden. Als je kat makkelijk is kun je dat kiesje voor kiesje doen met je nagel of met een tandenkrabbertje. Zelf gebruik ik voor mijn honden Dentidogspray, maar ik vraag me af of een kat dat wel toe zou laten. Ik spray het 's avonds voor het slapen gaan op hun gebit. Het tandsteen wordt er weker door en is makkelijk met een krabbertje eraf te halen.

jesito

Re: Tandplak verwijderen nieuw spul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 13:57

Ik verwacht er geen wonderen van, maar ik wil het wel proberen en na een week of twee zou het week genoeg moeten zijn en kan ik het inderdaad proberen eraf te krabben.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:50

Ik heb het hier in de kast staan. Het verwijdert inderdaad geen tandsteen, maar het voorkomt tandsteen naar wat ik begrepen heb. Tenminst dat is wat onze DA ons verteld heeft.

Bij onze kat is dus eerst de tanden schoon gemaakt en daarna heb ik het twee weken ofzo gebruikt. Persoonlijk vind ik het onzin en alleen maar een hoop geld kosten en ik ben er dan ook mee gestopt toen de kat zo goed als volledig over stond op barf.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 06:41

Dit is een door mij oud toppic en geef hier even nog een reactie.
Ik heb toch het idee dat de plak zachter word en net wat beter weg te halen is en nieuw vormende plak duurt langer.
Dus het helpt.
Alleen kost een potje a 40 gr bij de dierenarts Orozyme dus ongeveer 23 a 25 euro :')
Dit is echt van de zotte en ben eens gaan speuren.
Het blijkt dat het om knotswier gaat wat in het potje zit en die is bij een kruidenzaak te kopen voor 250 gr a 2,50 :D
Dus voor mensen die het ook willen proberen en dan is minimaal verschil ook niet zo'n ramp en je hoeft er maar heel weinig van te geven.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 06:47

Ik zal heel eerlijk zeggen ik heb nog nooit tandsteen laten verwijderen bij mijn kat.
Doen jullie dit jaarlijks?

Bedankt voor de tip in ieder geval!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 06:51

nee alleen als het nodig is, bij de een gaat dit sneller dan bij de ander.