Rashondenwijzer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Rashondenwijzer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 12:51

Ik kwam gisteren op deze site terecht:

http://www.rashondenwijzer.nl/

Goeie site! :j Denk ik.. Ik heb zelf geen ervaring met (zieke) rashonden :P

Wat vinden jullie ervan dat er zo'n site in het leven geroepen is? :)

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:03

Zo worden mensen zich wel echt bewust van het fokken en de problemen die het met zich mee kunnen brengen denk ik. En dat het laten testen van e paps en mams van de pup geen overbodige luxe is. Vraag me alleen af in welke mate de site betrouwbare informatie geeft..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:08

Ik vind het geen geweldige site..

Het eerste wat me opvalt is dat ze het hebben over rashonden in Nederland, terwijl ze vrijwel alleen maar buitenlandse bronnen hebben gebruikt.. Zo zijn rashonden in Amerika vaak veel verder doorgefokt dan in Nederland, met dus veel meer genetische afwijkingen..

Ik vind de site een érg negatieve toon hebben.

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:09

Zag hem ook ja, vind het alleen jammer dat er veel rassen ontbreken. Het ras wat ik zelf heb staat er niet bij maar heeft ook eigenlijk bijna geen erfelijke aandoeningen. Is nog een gezond ras.
Zelf zou ik sowieso niet kiezen voor een ras die veel aandoeningen zou kunnen hebben.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:16

Waardeloos! Echt een geval van de bel en de klepel. Er staan rassen onder de noemer gezond die echt wel problemen hebben en er staan rassen die ziek zouden zijn terwijl die problemen door bv dna testen onder controle zijn.

Anoniem

Re: Rashondenwijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:32

Klopt. Is geen denderende site.

Bovendien wordt de suggestie gewekt dat je geen rashonden meer zou moeten kopen, want natuurlijk onzin is. Zieke vuilnisbakjes zijn er ook, maar die gegevens zijn veel moeilijker in kaart te brengen.

Dit is al niet erg goed gelukt.

Mizora

Re: Rashondenwijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 14:02

Er zijn een hoop problemen met hondenrassen, maar die site slaat volledig de plank volledig mis en dat is jammer. Als je iets wil laten veranderen moet je zelf met een wetenschappelijke bron komen en zij gebruiken hondenpage.com als bron en wikipedia.nl, en dan vind je vaak nog niet eens de informatie terug die er wel genoemd wordt. Ook vergeten ze ziektes die veel voorkomen bij sommige rassen en noemen ze ziektes waar fokkers in zijn geheel nog niet van gehoord hebben (ook goede fokkers) gewoon omdat die niet of eigenlijk niet bij dat ras voorkomen (niet meer dan bij een vuilnisbakje).

En dat is jammer, want het had een goede site kunnen zijn.