Ik wil jullie graag om advies vragen.
Ik heb een Jack russel X Chihuahua, hartstikke lieve hond. Heb ook jonge honden 1 gedaan met hem en daar is hij voor geslaagd. Ik heb een duidelijke lijn getrokken voor wat mag en wat niet mag en als hij daar ook maar iets overheen komt dan laat ik hem merken dat ik dat niet pik. Ik heb niks te klagen, hij luisterd in huis hartstikke goed en met wandelen kan hij ook lekker naast me draven, hij kan naast de fiets, gaat zitten en liggen als ik dat zeg. Je zou denken; Wat is het probleem?
Nou... toen hij nog jong was speelde hij met de franse bulldog van de buren, en als ik iemand tegenkwam met een andere hond dan speelde hij even met die hond en dan liepen we verder.
Echter, sinds ongeveer een jaar is hij ontzettend onzeker... toen ik met hem buiten stond wou een jongen hem aaien, maar echt niet dat hij dat voor elkaar kreeg. Gimli (De hond) kroop helemaal tegen me aan en toen de jongen hem bijna aanraakte stormde hij achteruit en ging liggen.
Ook is hij onzeker bij andere honden, hij kruipt tegen me aan en begint te blaffen, komt de hond te dicht in de buurt dan wurgt hij zichzelf bijna door keihard rondjes te gaan draaien, springen en hij grijpt naar alles wat in de buurt is. Hij is op zo'n moment niet meer op deze wereld zegmaar, hij kijkt niet naar de hond oid, hij bijt gewoon álles wat in de buurt is. Zo ook mijn handen..
Door zijn gekl()()t is hij ook aangereden met het gevolg dat hij zijn kaak in de lengte en breedte gebroken had, meerdere tanden zijn afgebroken en een lading schaafwonden. Ook toen hij dood lag te bloeden op straat, was er niemand die hem op mocht pakken om naar de dierenarts te brengen.
Hij is absoluut niet agressief, ook niet tegen honden, want mijn zus heeft een Bordercollie en die woont hier ook gewoon. Hij slaapt met die hond in 1 mand en ze spelen ook samen...
En weetje.. ik vind het ontzettend vervelend dat Gimli niet met andere honden kan spelen. Als onze andere hond lekker speelt met een hond die we tegen komen, dan kan Gimli niet meedoen. Daarnaast willen mensen Gimli nu niet meer bij hun honden in de buurt, omdat ze denken dat hij vals is.
Ik zou graag tips willen.. is er mischien een cursus die speciaal voor honden die dit soort problemen hebben? Ik wil dat m'n hond, gewoon hond kan zijn.