Jynxi is een gecastreerde kater we hebben hem al zo`n 2,5 jaar en sinds een jaar blijft hij in de gang op dezelfde plaats piessen. Hij heeft blaasgruis wat we goed onder controle hebben met speciale brokjes van de dierenarts (lees: hele dure) Maargoed alles voor de dieren
Maar omdat hij nu al zolang daar plast hebben we ons laminaat eruit moeten halen omdat dat helemaal verrot was(zelfs de ondervloer was helemaal rot. Nu hebben in de gang een nieuwe laag cement gestort en die vloer geverfd.Laminaat ga ik daar niet meer leggen, zonde van mijn geld. Nu was het dus een paar weken gestopt. En sinds deze week begint het weer. Iedere ochtend ligt er een plas te wachten. S nachts sluiten we hem op in de 2de slaapkamer waar ook zijn kattenbak staat. S ochtends mag hij dan onder begeleiding naar de woonkamer waar zijn brokjes staan.
Maar hij vindt altijd wel een momentje waarop mijn vriend of ik hem even niet in de gaten houden om lekker in de gang te plassen.
En hoeveel we van hem houden,ik wordt er gek van en mijn vriend heeft zelf zoeits dat hij dan maar wegmoet.No way dat er een kat van mij weg moet maar ik snap de frustraties. Ik zou het heerlijk vinden om thuis te komen zonder dat de gang naar kattenpis ruikt.
Maargoed we hebben van alles geprobeerd.Van die speciale spray waardoor de geur weggaat, geurtje wat katten niet lekker vinden ruiken, aluminiumfolie,citroen. De bak kan ik daar niet wegzetten omdat de voordeur dan niet meer open kan.
De bak wordt om de dag verschoond..
Heeft iemand hier nog gouden tips? Of ben ik gedoemd zolang hij leeft te dweilen en wierook te branden tegen de geur..