Wat moeten we met onze kat!!!????

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

InezFlip

Wat moeten we met onze kat!!!????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 15:51

We hebben Rocky nu ongeveer 3,5 jaar. Me zus wou ineens ook een dier en omdat ik al een kleine dierentuin had kon me moeder moeilijk nee zeggen. Ze had de eerste beste gratis mp kitten uitgezocht die we tevroeg en ziek kregen. Nu zijn we 3,5 jaar veder me zus is allang uit huis en wou Rocky niet meenemen! Dus nu is die van me moeder. Rocky heeft een probleem, hij kotst. Hij kotst zoveel! Soms 3 per dag soms 2 keer in de week, soms is het rustig soms houd die niks binnen. Het verschilt van haarballen tot complete brokken die er weer uitrollen... We hebben alle soorten voer geprobeerd! Nu krijgt hij royal canin sensetive 33 hij kreeg steeds kleine beetje zodat hij niet kon schrokken, ook een speciaal bakje wat het eten moeilijker maakt zodat hij niet kan schrokken. Niks werkt dus nu geven we hem een volle bak dat hij kan eten wanneer die wil zodat hij het gevoel heeft dat hij altijd kan eten en dus niet hoeft te schrokken. Werkt niet... Vleesvoer van zelfde merkt spuugt die ook weer uit. We zijn bij de DA geweest die kan niks vinden. Dit is NIET leuk meer. Onze woonkamer begint zo ontzettend naar kots te stinken, want ja hij doet het ook op de bank en dat zien we pas als we thuis komen en dan is het al ingetrokken, het zelfde geval met ons kleed. Wij zijn er een beetje klaar mee me moeder wil graag nieuwe banken maar ze durft ze niet te kopen.

Wat weet hier iets op? Wij willen rocky liever niet kwijt veder is hij gezond maar als hij blijft kotsen moet hij echt weg, na 3,5 jaar bezig te zijn en in een stinkende woonkamer te leven op een gore bank daar hebben we geen trek meer in. Voor rocky kan dit toch ook niet fijn zijn? We kunnen heb naar het asiel doen maar daar krijgt die uiteindelijk vast ook een spuitje...

Wie heeft er een idee?

Wilawander

Re: Wat moeten we met onze kat!!!????

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 15:53

Hoe ziet het er uit met ontwormen?

Vjestagirl

Wat zegt de dierenarts ervan?

Tientjeblij

De DA kan wellicht iets geven tegen haarballen?

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 15:54

Vjestagirl schreef:

We zijn bij de DA geweest die kan niks vinden, dat schrijft TS.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 15:54

Dit kan in elk geval niet goed zijn. Hebben jullie al eens een second opinion gevraagd bij een andere dierenarts?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 15:55

Ik denk dat de DA toch echt 't beste weet of het 'gewoon' is, of dat het 'echt' iets is.

Edit: Ik lees 't nu: Andere DA zal dan ook niet gaan, komt hij buiten? Aangezien hij ook buiten iets kan eten waar hij allergisch voor is?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-12-11 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 15:56

Heb je Hills ZD al eens geprobeerd. Een vriendin van mij op stal heeft ook een erg gevoelige poes en die doet het er sinds een paar weken heel goed op.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 15:56

An1985 schreef:
Vjestagirl schreef:

We zijn bij de DA geweest die kan niks vinden, dat schrijft TS.

Ok daar heb k overheen gelezen.

Wat gebeurd er als je dit katje overzet op vers vlees?

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 15:58

Ik zou het nog even bij een andere DA proberen. Heb je het ook al getest met vers voer? Uit de diepvries bijv?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 15:59

Vriendin van me had ook een kat die alles steeds uit deed spugen. Die kat had een afwijking aan het maagklepje waardoor er steeds voedsel en maagzuur uitkwam. Die krijgt nu medicijnen wat normaal voor mensen is maar het helpt heel goed.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 16:03

Idd Hills Z/D proberen. Ik heb die ook gekregen van de da toen RC niet werkte. Hij koste/scheet alles uit.
Nu al een jaar op hills Z/D gehad, heb je ook nat voer van trouwens. En hij is helemaal opgeknapt.
Hij was ook afgevallen en is nu binnen een jaar 2 kilo aangekomen.

Je hebt ook een spul voor over het voer, dat helpt tegen haarballen en kotsten. Zal eens kijken hoe het heet als je wilt? Ik heb het van de DA en het werkt direct.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 16:09

Ontwormen heb ik eerlijk gezegt geen idee van, ik heb zelf me eigen dieren en heb veder niks met katten dus hou me er ook niet echt mee bezig (tenzij me moeder hem een mep verkoopt omdat hij bijt want daar los je niks mee op en maak je het alleen maar erger mee..) ik kan weleens vragen hoe ze het ontwormd maar eerlijk gezegt denk ik dat dat niet eens vaak genoeg gebeurd net als de entingen. Het is de kat van me zus die koos ervoor en zadelt nu me moeder met al die kosten op die me moeder liever niet aan de kat zou uitgeven.

De da kon idd iets geven een antibraak middel maar omdat het kotsen niet contstant is, wat wij zelf hebben gemerkt is dat onze kat niet tegen stress kan. Als hier ruzie in huis is kan die spontaan gaan kotsen en hij heeft ook weleens een maand niet gekotst.

De kat komt buiten, en eet gras waar die ook weer van kotst. Maar dat het van buiten komt kunnen we uitsluiten want toen hij nog altijd binnen moest blijven (me zus wou hem alleen binnen houden) kotsde die ook al op deze manier.

Hilss voer zou eventueel kunnen maar daar geloof ik al niet meer in, toen we net begonnen met royal canin ging het ook een tijdje erg goed en nu spuugt hij weer en die brokjes zijn 5,50 voor 400/500 gram?

Zoals ik al aangaf vers vlees komt er meestal ook gewoon weer uit.

Een second opinion zou kunnen, maar als ik eerlijk ben denk ik niet dat me moeder weer naar een da wil. Ze zat al te twijfelen over een enting van 37,50.

Fjo9rdjes hoe zijn jullie er achter gekomen dat medicijn te gebruiken?

Misschien moet de kots van onze kat eens onderzocht worden....

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 16:10

Lees laatste bericht, ga me moeder hilss wel voorleggen of ze het wil proberen. Denk dat je malt pasta bedoeld? Hebben we ook gegeven dat werkte ook niet....

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 16:12

Nee dat niet, naam is anders. Was ook voor darminfecties en alleen verkrijgbaar bij da.
Zal thuis een kijken :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 16:13

Spuugt ze voer of spuugt ze gal?
Wat voor onderzoek heeft de DA gedaan?
Welk vers voer heb je geprobeerd?
Naast Hills Z/D kan ik je ook A/D aanraden :j

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 16:14

Heeft de DA ook een bloedtest gedaan voor de nierfunctie?
Want toen mijn poezendame zo begon te spugen bleek ze nierfalen te hebben. die krijgt nu dagelijk fortekor en speciaal dieetvoer.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 16:15

Geef Rocky maar eens een tijdje vers vlees (Carnibest) en ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat het probleem verholpen is.

Ik heb ook 1 poes die precies hetzelfde proleem had als Rocky. Ze staat nu al enige tijd op Carnibest en krijgt dit verdeelt over 4 kleine porties per dag en het hele kots probleem is verleden tijd.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 16:20

Ik ben ook benieuwd naar het onderzoeken van de dierenarts. Er kunnen zoveel medische oorzaken zijn hiervoor. Ik zou beginnen met het wormverhaal en dan steeds een stapje verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 16:20

Wat heeft de dokter gedaan dan? Want van de buitenkant is het lijkt mij niet helemaal te zien :Y)

En gras eten, bij honden is het toch zo dat ze 't er zelf weer uitwillen helpen?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 16:27

je schrijft dit"Vleesvoer van zelfde merkt spuugt ,,,,"
maar met vers vlees bedoelen we geen blikvoer,misschien eens kijken dus voor vers vlees (kvv),dit heb je ook in veel verschillende varianten van duur naar goedkoop,maar altijd beter dan brok.
goedkope er van is smuldier(krijg je bij jumbo en jan linders) 50/60 cent per 400gr. probeer dit eens en dan wel de complete versie dus vleescompleet.omdat je schrijft dat je moeder er niet heel veel aan wilt uit geven is dit een goedkoop idee om uit te proberen.je doet zeker 2/3 dagen met 1 bakje,vind je het lastig verdlen krijg je ook nog rodi bij de supermarkt,iets duurder maar dit zijn 4 hamburgers van 100gr,dus makkelijk met verdelen.er zijn zeker betere merken kvv dan smuldier en rodi,maar die zijn ook een stuk duurder en denk niet dat je moeder daar zin in heeft.succes hoop dat je er iets aan hebt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 16:28

Ik heb 12 jaar lang zo'n kat gehad, heb haar (om een andere reden) afgelopen voorjaar in moeten laten slapen. Hoe vaak ik niet bij een DA geweest ben, die allemaal (ja, ben nogal veel verhuisd, heb heel wat second, third etc. opinions gehad, tot in Duitsland 2 DA-en aan toe) zeiden dat er niets aan te doen viel, medisch gezien, want er was eigenlijk niets mis met de kat. Verschilletje: mijne kwam uit het asiel, en het kan zijn dat ze daar geleerd heeft zonder te kauwen het voer weg te schrokken omdat het anders door een ander opgegeten werd. Dat krijg je er dus nooit meer uit.

Mijn Patch kotste rustig 5 keer per dag, maar scheen er zelf geen last van te hebben. Ik bedoel, kotsen is misschien niet fijn, maar ze werd er niet dunner van ofzo, kreeg dus duidelijk binnen wat ze nodig had. Ik heb álles wat we ons bedenken konden uitgeprobeerd, van 25 verschillende merken voer tot speciale bakjes, tot apart voeren van de andere kat, tot weet ik het allemaal. Ben er gewoon járen mee bezig geweest. En uiteindelijk heb ik me er maar bij neergelegd. Gewoon altijd een rol keukenpapier in de buurt hebben. Ik kan me niet voorstellen dat het stinkt, als er hele brokken uit komen of als je het gewoon direct opruimt. Is wat meer werk, maar goed, niet alle dieren zijn perfect (net als mensen). Het hoorde gewoon bij haar.
En tja, ik heb ook altijd leren tweedehands banken gehad, omdat die makkelijk schoon te maken zijn en je geen geld aan een nieuwe uit wil geven. Zonde. Ook dat hoort erbij. Als je dieren hebt, moet zulke dingen maar gewoon accepteren, het is gewoon zo. Om daar de kat voor weg te doen vind ik persoonlijk behoorlijk... aso. Kat niet perfect? Weg ermee. Bank is belangrijker.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 16:41

Is er een bloedonderzoek gedaan door de dierenarts? Een echo van de buik?
Er zijn idd een hoop lapmiddelen, maar een kat kotst niet voor z'n lol dus daar is een oorzaak voor.
De vraag is alleen of jullie bereid zijn die kosten te dragen om dat uit te zoeken. Anders is het idd misschien een idee om de kat te herplaatsen bij iemand die dat wel wil en waar de kat ook rustiger zit. Ik lees ook dat de kat soms een klap krijgt omdat hij bijt. Waarom bijt hij op dat moment?
Net als het gras eten, katten kotsen niet van gras, maar gaan gras eten om hun maag rustiger te krijgen, wat dus niet lukt en kotsen dan.
Is er een voedingsallergie uitgesloten? Ik lees dat je nu bezig bent met de sensitivity, maar dit komt uit de dierenwinkel of bij de dierenarts vandaan?

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 16:46

Het spugen is heel wisselend, soms zit er een haarbal bij soms zijn de brokken bijna nog heel maar soms is het ook gewoon een heel mooi kotsje om het zo maar te noemen en is alles puree. Het is lichtbruin en stinkt echt heel erg.

Da heeft geen enkel onderzoek gedaan, alleen even gekeken. Ze had het over een voedsel intolerantie en weer speciaal voer net iets beter dan dat we nu hadden.

Ooh vers voer dus geen blikvoer. Nou dan hebben dus nog geen versvoer gebruikt, heb eerder de tip van carnibest gekregen en die ga ik even voorleggen. Kaspar jij bent bijna wel heel erg zeker van je zaak! Als je echt gelijkt hebt zijn wij hier heel blij :D

Wilawander ik ga me moeder eens vertellen dat het met het ontwormen te maken kan hebben maar goed ontwormen moet zwz vind ik net als inenten!

youngster, geen bloedonderzoek, geen ego.... Er is idd een oorzaak voor. Onze kat is een rare en is soms heel agresief. Als die heerlijk bij je op schoot ligt kan die zo ineens je bijten! Me moeder geeft hem dan een mep en schreeuwd. Ik wordt dan weer boos want dat moet je niet doen.Rocky bijt mij niet en ik sla hem ook niet je moet gewoon weten hoe je met hem om moet gaan en dan weet me moeder niet goed die voelt dat minder goed aan.

ons voer komt uit de dierenwinkel

Me moeder is met een half uurtje thuis dan zal ik het is aan haar vragen of ze bereid is weer na de DA te gaan en onderzoeken te doen etc. En ja herplaatsen wie wil nou zo'n kat ?
keona bedankt voor de uitleg we gaan dat ook eens proberen!

Gamlerscup wij hebben bankje die niet van leer zijn, als onze kat sochtends 9 uur daar een lekker kotstje op doet die wel degelijk stinkt en rond 2 uur nog een keer en als wij dan 4 uur thuis komen zijn beide kotsjes al lekker omlaag de bank ik gezakt. En dan dan 3,5 jaar lang en of onze banken stinken!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 16:49

Bloedonderzoek vragen :j
Spugen kan vanuit nierfalen of leverfalen komen. Ik heb ook 2 spugers gehad en van beiden was dit de oorzaak.

Dat bijten op schoot zijn vaak genegenheidsbeetjes en anders aait ze waarschijnlijk op een plek waar ze dat niet prettig vindt. Katten bijten niet zomaar, dus waarom daar boos om worden :x