Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Citaat:het ras van jou hond meegenomen zou ik idd oppassen met haar gang te laten gaan met corrigeren. Het zijn enorm sterke honden en wees blij dat je hond gewoon sociaal is! Echter was het is het ras van huisgenootje? Is dat maltezer, stafford of sint bernard bijv.? Een klein hondje zou ik oppassen ivm kracht vna jou hond t.o.v. andere hondje.
Is het een vechthonden ras dat huisgenootje dan zou ik oppassen als de jouwe corrigeerd en die hond terug wil corrigeren en het tot vechten komt want dan worden de problemen alleen maar groter. In dat geval zou ik de honden leren elkaar te negeren en weg te blijven bij elkaar. Dus de hond die bij beiden kan lekker laten lopen en die van jullie ook mara wel onder appel. Dus spanning onderling mag niet degene die het uit daagd gaat aan de lijn o.i.d.
kun je ook hun 'speel' gedrag zien soms spelen ze heel leuk met elkaar)
Citaat:Is het een rustig en logge hond die wel hogerop wil maar zich laat corrigeren en niets terug doet tja, dan zou ik kijken of het zonder in menging van jullie duidelijk wordt.
Overigens dat huisgenootje zich liet corrigeren op jullie terrein is logisch want dat is het terrein van jullie hond en daar is jullie hond dus de baas.
Echter als op straat eigenlijk huisgenootje altijd de baas is i.p.v. jullie hond dan kan het dus extra stress onderling op leveren als huisgenootje op jullie terrein komt omdat je dan wisseling hebt van macht terwijl het helemaal onderling nog niet duidelijk is wie nu echt de baas is van hun.
Stel dat ze het bijna 'uitgevochten' hadden op straat en dat huisgenootje zou winnen. Dan komt huisgenootje bij jullie op terrein en is het opeens andersom. Vervolgens komen ze tijdens de wandeling elkaar tegen en tja, wie is het nu? Hup weer de spanning erin...
Citaat:Enne, heb hier al 2 hond valse honden gehad die andere honden echt aan vielen. Beiden nog NOOIT (inmiddels beiden overleden) een haar gekrenkt van een mens. Een hond die andere honden aan valt is niet vals naar mensen maar naar honden. Dus wees gerust. Als je hond een andere hond ooit pakt (deze of volgende hond) denk niet gelijk dat hij/zij ook kinderen gaat pakken want kinderen pakken of honden pakken is iets wat niet te vergelijken is!!
) heeft ze wel eens tegen hem geblaft. Zou dus niet willen dat ze horen dat Layka een hond heeft gegrepen dan durven ze niet meer langs te komen

)

blokje schreef:machie, hihi daar ben ik dus ook bang voor. binnen kort maar ff met de eigenaar rond de tafel