katten verhuisd, eentje compleet van de wereld

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

katten verhuisd, eentje compleet van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 09:32

Ik ga dit weekend verhuizen naar het huis van mijn vriend, nou hebben we afgelopen zaterdag alvast mijn 3 katten verhuisd zodat die niet zouden ontsnappen als we het huis bij mij leeghalen. Ik heb 2 ex katers en een (geholpen) poes. De 2 katers komen uit turkije en de poes heb ik van een manege en haar heb ik al sinds ze 9 weken is. Nou doen de 2 katers het al redelijk, de ene was eigenlijk de ochtend erna al redelijk ok, de ander zondagavond. Mijn kleine meisje ligt alleen maar verstopt, helemaal stijf van de stress, als ik haar oppak heeft ze haar staart tegen haar buik en is het echt een gespannen balletje wat ik vast heb. Ik snap dat ze tijd nodig heeft, ze is altijd al een wat nerveuzer poesje geweest, maar hoe lang kan ze zo blijven, want ze zal ook niet eten of drinken en dat vind ik toch wat minder prettig, eten, tja dat kan wel even, maar ze moet wel drinken.
Hoe lang moet k haar zo dr gang laten gaan? Wat is wijsheid, er zit al een feliway verdamper in het stopcontact.

Pluttersput

Re: katten verhuisd, eentje compleet van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 09:34

Ik zou haar laten gaan :j Katten kunnen veel tijd nodig hebben, en dan heb ik het echt over weken eer ze weer 100 % zichzelf zijn. Mischien een idee om haar op een rustige kamer te zetten, met daar eten en drinken. Kan ze op zichzelf komen, wordt ze niet gestoord, en hoeft ze niet meteen het hele huis door lijkt me :)

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 09:51

Probeer zoveel mogelijk haar eigen spulletjes bij haar te leggen, luchtjes van jou (trui welke je gedragen hebt oid)... Maar neem eigk al aan dat je dat wel al gedaan hebt.
succes ik hoop dat ze snel bijtrekt. Wel even de ev uitdroging in de gaten houden, aangezien katten vrij snel uitdrogen..

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 09:51

Ze hebben op zich alleen de woonkamer, eetkamer en serre. Zij zit alleen in de woonkamer, ik hoopte dat ze van haar grote vrienden wat steun zou krijgen als ze zou zien dat die al rondwandelen, maar daar blaast ze naar. Ik ga wel wat eten en drinken bij haar zetten zodat ze wat kan eten of drinken als ze wil.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 09:56

Ik zou ervoor kiezen (even afgaand op intuitie) om haar kleiner weg te zetten, een klein kamertje die ze zich veilig kan maken, en van waaruit ze de boel kan gaan verkennen.

Heeft ze zelf de woonkamer uitgekozen of heeft ze de rest nog niet gezien (ook niet snachts?).
Gewoon deur open zodat de anderen er evt bij kunnen.
Evt ondersteunen met een homeopathisch middel oid?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 09:59

Mijn kat heeft een dikke twee weken verstopt gezeten. Tevoorschijn halen levert alleen maar meer stress op, dus dat in elk geval niet meer doen.
Ik zou het ze gewoon laten uitzoeken, andere er ook niet bij weg halen, die kent ze goed dus dat ze daar naar blaast is alleen haar eigen frustratie afreageren. Pas als ze haar echt beginnen lastig te vallen zou ik ze scheiden. Verder zorgen dat ze makkelijk bij het eten en drinken kan, dan komt ze op een rustig moment vanzelf tevoorschijn om te eten (om daarna waarschijnlijk net zo hard weer te verdwijnen).

Geef het de tijd, zoals gezegd heeft die van mij twee volle weken verstopt gezeten en heeft het daarna nog wel even geduurt voordat hij zich weer normaal gedroeg.

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:05

Dat had die van mijn zusje ook gewoon brokjes en water op haar verstop plek neer zetten en rustig afwachte heeft Hier een week geduurt voor die een beetje rond ging lopen.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:06

lekker laten gaan,niet teveel aan gaan plukken,onze 1e kat heeft een week bijna alleen maar onder de verwarming gelegen.

Laten gaan,komt vanzelf wel tevoorschijn als die ziet dat jullie je leven oppakken en de andere katten ook normaal doen.
Vooral niets bij de verstopplek zetten Qua voedsel/water.

dit geeft hem anders geen rede om van zn plekje af te komen en het huis te gaan onderzoeken.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:07

rockwitch schreef:
Ik ga dit weekend verhuizen naar het huis van mijn vriend, nou hebben we afgelopen zaterdag alvast mijn 3 katten verhuisd zodat die niet zouden ontsnappen als we het huis bij mij leeghalen. Ik heb 2 ex katers en een (geholpen) poes. De 2 katers komen uit turkije en de poes heb ik van een manege en haar heb ik al sinds ze 9 weken is. Nou doen de 2 katers het al redelijk, de ene was eigenlijk de ochtend erna al redelijk ok, de ander zondagavond. Mijn kleine meisje ligt alleen maar verstopt, helemaal stijf van de stress, als ik haar oppak heeft ze haar staart tegen haar buik en is het echt een gespannen balletje wat ik vast heb. Ik snap dat ze tijd nodig heeft, ze is altijd al een wat nerveuzer poesje geweest, maar hoe lang kan ze zo blijven, want ze zal ook niet eten of drinken en dat vind ik toch wat minder prettig, eten, tja dat kan wel even, maar ze moet wel drinken.
Hoe lang moet k haar zo dr gang laten gaan? Wat is wijsheid, er zit al een feliway verdamper in het stopcontact.

Gefeliciteerd met het samen wonen! vervelend dat de kat het er niet mee eens is!
Ik wil je alleen wel even wijzen op het eten. Een kat mag niet een aantal dagen niet eten!! Dat kan voor levert vervetting zorgen en dat is schadelijk voor je kat. Probeer dus echt of je hart kan laten eten. Desnoods iets halen wat ze heel lekker vind. Voor de rest de kat op haar manier laten wennen

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 10:48

We hebben ze alledrie in de eetkamer los gelaten, de 2 mannen doken de serre in, de kleine smurf dook de krabpaal in. Ze is 's nachts wel verplaatst uit zichzelf want na de eerste nacht lag ze ineens achter het gordijn, dan heeft ze dus de woonlamer doorgelopen en is via de bank op de vensterbank geklommen. Ik wilde wel wat blikvoer halen, dan krijgt ze wat vocht en eten binnen. Het is maar een klein katje van misschien net 2 kilo, dus wil niet dat ze teveel gewicht kwijt raakt.
Verder laten we haar wel zoveel mogelijk haar eigen gang gaan, vind het alleen zo zielig. Ze had ook in een hokje waar een speaker staat geplast, geeft niks dweilen we wel op, maar vind het rot voor haar.
We laten die andere ook gewoon hun gang gaan, halen ze niet bij haar weg, omdat ze hun lent. Zij blaast, die kerels wilden alleen maar uit het raam kijken.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 12:25

Het beste wat je kunt doen is zelf rondlopen alsof het al heel normaal is, je dagelijkse routine oppakken. Hoe meer er hetzelfde is in al het nieuws, hoe meer je poesje heeft om aan vast te houden.

En gefeliciteerd met de woning samen! *\o/*

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 12:31

toen onze kat bij ons in huis kwam (was al 3 jaar) heeft ze de eerste maand alleen maar onder een trappetje verstopt gezeten. Kat gewoon met rust gelaten, voer, water en kattebak dichtbij gezet. Daar maakte de kat gebruik van als het heel rustig was, dus 's nachts. Na verloop van tijd kwam ze er zelf onderuit en is de boel gaan onderzoeken. Ik zou het gewoon tijd geven dus!

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:45

Zo min mogelijk aan doen en niet teveel zorgen om maken. Je kan eventueel drinken bij haar in de buurt zetten. Bij onze poes heeft het 3 maanden geduurd voordat we haar af en toe zagen, pas na 1,5 jaar kan ik haar bijna een normale kat noemen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 16:04

Poeh das wel een lange tijd zeg. Moet zeggen dat ik bij haar ook verwacht dat het lang kan duren, altijd al zo'n zenuwenpees geweest. En hoe het komt, geen idee. Ze is al vanaf 9 weken bij mij, nooit wat engs mee gebeurt.
Die andere 2 komen uit Turkije, zijn als levende voetbal gebruikt en die zijn echt heel snel met aanpassen. Toch typisch.

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:06

Onze kat was ook wel zo, zij heeft bachbloesems gehad ter ondersteuning en dat hielp echt wel goed, misschien het proberen waard? :)

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:15

Toen ik mijn vorige kat in huis kreeg, die was twee, heeft het 3 tot 4 weken geduurd voor hij zich echt thuis ging voelen. Tot die tijd deed hij erg blazen en slaan naar mij. Als hij op de trap zat, kon ik er niet langs.
Ineens was het over en was het klaar. Kwam hij op schoot zitten en aandacht vragen.

Mijn twee huidige dames hebben nacht 1 zitten jammeren. Nacht twee lagen ze op bed (bij voorkeur boven op mij) en was het goed. Maar die waren dan ook net bij de moeder vandaan.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:19

Ik ga met de rest mee, laat haar maar gaan. Wel alles in de buurt zetten.
Die van mij zaten ook boven maar langzaam aan kwamen ze wel de wereld ontdekken.
Had de kattenbak en eten gewoon boven gezet en anders misschien een optie om de ruimte kleiner te maken dus bv een slaap/logeerkamer en anders maar gewoon laten doen.

Komt vanzelf goed.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:32

Even geduld hebben, komt vanzelf goed. Als 1 van mijn katten naar de dierenarts is geweest dan is het een week oorlog in huis en kruipt eentje steeds weg, na een week is dit over en gedragen ze zich alsof er niks is gebeurd. Met verhuizen waren ze ook een week van de leg. Gewoon haar gang laten gaan.
Wat het drinken betreft, probeer haar anders met een spuitje water te geven tot ze zelf weer gaat drinken.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 17:40

Feliway duurt wel een week of 2 volgens mij voordat het effect gezien kan worden. Ik zou haar lekker laten gaan, niet doen alsof ze zielig is, want dat versterkt haar gevoel. Geef haar inderdaad iets met de eigen geur om te wennen aan de nieuwe plek.

Enne..gefeliciteerd met je nieuwe huis!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:40

je kan ook nog valeriaan druppels halen bij de drogist als extra ondersteuning. En bied ze vlees aan wat ze enorm lekker vind en dan het liefst op een moment dat ze alle tijd heeft het rustig op te eten (dus of 's nachts of overdag als het heel rustig is in huis en even op je andere katten letten). Eet ze dat enorm lekkere vlees wel dan proberen er wat valeriaan doorheen te doen.
Katten kunnen idd weken nodig hebben en soms gaat het super snel als ze gewoon helemaal met rust gelaten worden en 's nachts bij je kunnen komen als je slaapt.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:47

dr is maar 1 ding wat je kunt doen eigenlijk, en dat is gewoon lekker met rust laten en afwachten, zorgen dat ze toegang heeft tot eten en drinken en een kattenbak en haar op haar eigen tempo laten aanpassen aan de nieuwe situatie. Iig niet met haar gaan slepen naar nog weer een andere plek. Ze komt vanzelf wel tevoorschijn, de ene kat heeft nu eenmaal wat langer nodig dan een andere kat.

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:02

Wij gaan ook verhuizen over ongeveer 8 weken en ik heb een een zenuw ex=kater. De twee dames die ik heb vinden alles wel prima maar hij, ik maak me ook wel beetje zorgen over hoe hij zal reageren.

Ik vraag gewoon wat kalmerende druppels aan de dierenarts. Hoop dat ze zich snel een beetje thuis zal voelen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 21:09

Mijn vriend heeft haar met wat snoep uit de krabpaal kunnen lokken, daarna is ze weer achter de speaker gaan liggen, we laten haar idd maar een beetje dr gang gaan, hopelijk komt ze dan binnekort een beetje bij.
Mijn ene rooie ex kater vond de fret erg interessant, ging erachter aan hobbelen. Eind van het jaar komen er nog 2 fretten bij dus hoop dat die kleine muts dan een beetje op dr gemak is.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 19:11

Woow ze heeft wat gegeten en ze heeft even een rondje door de woonkamer gelopen, wel heel erg in elkaar gedoken, maar het beweegt!!

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 19:25

Zie je wel, ze heeft even wat meer tijd nodig dan de katers. Komt vanzelf goed. :D