Schrik nu toch wel behoorlijk. Ik kom net terug van een weekend bij mijn vader. Zie eerst dat Zoë naar de bak gaat. Niks mis mee, toch? Vervolgens loopt ze weg, na niks gedaan te hebben, een halve minuut later loopt de weer de bak in en probeert weer te plassen weer ligt er niks. M'n moeder zegt dat dit al sinds gister zo is en dat ik morgen de DA maar even moet bellen.
Ze denkt aan een blaasontsteking. Heb haar van het weekend dus niet gezien, dus weet ook niet goed of ze goed eet/drinkt. Eten doet ze sowieso wel, maar drinken weet ik dus niet.
Heb even gegoogled op blaasontsteking en komt wel overeen met dit:
Blaasontsteking komt regelmatig voor en uit zich door vaak en met kleine beetjes te plassen. U zult vaak intensief gegraaf horen in de kattenbak en de kat zal met een "moeilijk gezicht" op de bak zitten. Katten met blaasontsteking hebben ook de neiging om op vreemde plaatsen te gaan plassen, net alsof ze ons hun probleem onder de aandacht willen brengen.
Ze kan zichzelf vergiftigen of de blaas kan klappen. Je moet hier echt iets mee doen. Dit kun je niet laten wachten.
Captain
Geplaatst: 11-12-11 20:23
Ik neem aan dat je wel gewoon kunt bellen voor spoedgevallen. Als het iets anders is als blaasontsteking en het is al bezig sinds gisteren moet je rap naar de dierenarts! Als ze echt haar urine niet kwijt kan kan de blaas knappen en dan is het einde verhaal.
Succes!
Arzil
Geplaatst: 11-12-11 20:24
Zeker niet laten wachten! Gelijk bellen naar de DA (die van mij heeft bijvoorbeeld een telefoonnr wat je 24/7 kunt bereiken) en luisteren wat hij ervan vindt. Maar dat dit al een dag aan de gang is, klinkt niet goed.
Indd direct naar de DA anders loop je grote kans dat je kat doodgaat.
Creatas
Geplaatst: 11-12-11 20:25
Er is idd altijd een dienstregeling of een da open. Dus even bellen en bandje afluisteren.
Je wilt dit echt niet op de goeie gok aan gaan zitten kijken, geloof me.
kimmiepimmie
Geplaatst: 11-12-11 20:26
dit is een duidelijke vorm van blaas ontsteking! mijn kater heft t ook gehad ze zijn er vaak chronisch gevoelig voor maar wacht niet te lang mijnkater kon nog wel plasse ( wel bloed) maar als jou kat al 2 dagen niet heeft kunnen plassen zou ik in t belang van je beesie denken en de spoed lijn bellen want ik denk dat ze der blaas leeg gaan trekken omdat hij kan klappen
en ik zou anders ongeacht een andere dierenarts bellen want als dit de blaas is en ze mouwt veel dan is dit een ernstig geval!
Mijn kat heeft ook twee kleer een blaasontseking geahd en dat uitte zich ook op deze manier zou er dus zo snelmogelijk een da bij halen want doordat ze niet kunnen plassen kan er te veel druk op de blaas komen te staan waardoor die kan knappen.
kippetje
Geplaatst: 11-12-11 20:36
Zoals de anderen al zeggen, bellen met de da! Als de kat zijn urine niet kwijt kan sinds gisteren staat zijn blaas nu wel op knappen. En dan is het dus echt einde verhaal.
Mindfields
Geplaatst: 11-12-11 20:36
Of ze vergiftigen zichzelf van binnen en daar gaan ze ook dood van.
Mar77
Geplaatst: 11-12-11 20:38
bij katers is het een spoedgeval. bij poezen niet.......
katers kunnen verstopt raken idd, dat kan bij poezen niet.
Arzil
Geplaatst: 11-12-11 20:40
Als het al een dag aan de gang is, lijkt het me inmiddels wel een spoedgeval worden hoor.
Creatas
Geplaatst: 11-12-11 20:41
Ik ben anders een vrouwelijk dier (konijn) verloren aan een dergelijke kwestie.. Zat een blaassteen in die de boel gewoon verstopt.. Jij doelt op het verschil in plasbuis.. Maar dat neemt niet weg dat je er bij een poes dan maar 48u mee kan wachten.
Ik heb TS op pb, dus even kalm aan lieve bokkertjes
Miepie77
Geplaatst: 11-12-11 20:59
DA even bellen, want blaasstenen/gruis zijn zeer pijnlijk, dan moet hij/zij even worden doorgespoeld, niet mee wachten hoor! want anders krijgen de nieren ook een optater.