Welke kat? Tips gevraagd.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Barroco

Welke kat? Tips gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 20:00

Hai allemaal,

Mijn vriend en ik zitten te denken om een derde kat te nemen. Wij hebben nu twee hele leuke, geweldige katten (2,5 jaar).
Romeo is een echte dondersteen en heeft heel veel behoefte om te spelen, waar Barrel een rustigere kat is.
Uiteraard spelen wij veel met Romeo, maar nu zitten we te denken om een derde maatje aan te schaffen, die ook gek is op dollen en zo Romeo kan geven waar hij volgens ons nog meer behoefte aan heeft. Onze katten gaan overigens wel echt super met elkaar hoor, ze zijn dol op elkaar en altijd samen, maar Barrel is echt een heertje (nu al) die het lekker rustig aandoet en Romeo is echt eentje die de hele dag door kan spelen.

Hebben jullie een tip welke (ras)kat hier goed bij zou passen?
Belangrijkste is dus dat het een kat is die erg speels is (tov andere katten), voorderest niet heel veel wensen.

Goof

Re: Welke kat? Tips gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:50

Ik zou zeggen; maak een asielkat gelukkig.

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:44

Goof schreef:

Helemaal mee eens, er zitten echt te veel en te leuke katten in het asiel :j

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 23:58

Zitten we ook naar te kijken, vind het nog lastig want het belangrijkste is dat het een goed speelkameraadje is. Heb al er rondgekeken op site's van asiels hier in de buurt, maar nog niet zo eentje aangetroffen helaas.
Maar we willen waarschijnlijk wel deze week week een kijkje gaan nemen in het asiel, of er misschien één bij zit, zou toch fijn zijn om die met kerst een warm mandje aan te bieden.

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 00:00

Moet je gewoon eens een asiel in de buurt bellen en vragen wanneer er iemand aanwezig is die het karakter van de katten goed kent :j Die kunnen je vaak wel verder helpen, is iig in ons asiel wel zo :)
Veel succes!

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 00:02

Ik zou voor een jonge kat gaan... Een niet al te dominant katertje... Maar of hij met jouw speelse kat gaat spelen? Misschien ligt ie ook wel het liefst lui op de bank..... You never know.. Het is en blijft een gok!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 00:02

Ik sluit me aan bbij Princeps :j ook hebben veel asiels de mogelijkheid dat als het oorlog wordt tussen je katten je hem nog terug kan brengen. Niet ideaal natuurlijk, het is ook bedoeld als vangnet, maar toch handig :)

Er zijn soms ook nog wel kittens in het asiel (bij ons wel een paar iig), die passen zich vaak makkelijk aan (en houden van spelen :D )

caat_eve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:56

Ik heb een oosterse korthaar, heb verder geen ander kat maar neem hem geregeld mee naar mijn ouders thuis. Daar is hij enorm speels en houdt hij zich constant bezig met mijn ouders kat.
Thuis is hij heeeel aanhankelijk en gek op aandacht, hij heeft wel veel energie, maar kan zich met werkelijk alles vermaken. Ben helemaal gek op m :)

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 00:14

Volgens mij zijn main coons ook heel sociale katten. Ik heb een vriendin die wel eens op de herplaatsingssite van deze rassen kijkt. Misschien moet je het daar eens tussen zoeken.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 00:16

Ik ben dol op de Tonkinees <3 misschien is het een google-rondje waard ;)

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 00:18

Als je graag een raskat wilt, dan kan ik de britse korthaar aanraden!
Erg speelse katten!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 11:18

Dank jullie allemaal! Gister zijn we bij een nestje wezen kijken (deze was toevallig in de buurt), maar geen goed gevoel hierbij.
Donderdag gaan we een aantal dierenasiels af, spannend!

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 19:04

Barroco schreef:
Dank jullie allemaal! Gister zijn we bij een nestje wezen kijken (deze was toevallig in de buurt), maar geen goed gevoel hierbij.
Donderdag gaan we een aantal dierenasiels af, spannend!

Hardstikke goed!

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 20:09

Goed dat jullie dierenasiels langs gaan!!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 20:13

ik zou gewoon voor een europeese korthaar gaan en dan een kitten,of via asiel of via internet.ze zijn erg speels en houden van dollen.of bij een kattenstichting kijken weet niet of die bij jullie in de buurt zijn

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 15:58

Goof schreef:

was ook het eerste wat in me op kwam ! :))
wij hebben ook een katje dat gedumpt en achterlaten was op straat toen hij nog maar zo groot als een handje was .
Echt verschrikkelijk. Mijn mama heeft hem uiteindelijk kunnen pakken en nu ligt hij hier lekker op de zetel :)

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 16:04

We gaan zondag kijken bij een kat die uit Kreta komt via een stichting, grote kans dat dat ons nieuwe vriendje wordt :)!

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 16:56

Wat goed! het voordeel van een asiel is dat je al een beetje een indicatie hebt van het karakter van de kat! :D