Welk hondenras geschikt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Welk hondenras geschikt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 14:20

Goedemiddag!

Ik ben aan het brainstormen welk hondenras voor ons geschikt zou zijn en daar kan ik jullie hulp vast bij gebruiken :)

Wij hebben nu een Duitse Herder en een kruising Beagle/Boerenfox/Friese Stabij. De kruising Beagle is voor de gezelligheid, maar wel waaks. Hij is vreselijk lief en niet groot of stoer genoeg om als echte waakhond door het leven te gaan. De Herder is dat wel! Zij is groot, waaks en mensen zijn onder de indruk van haar verschijning. Een ideale waakhond die ook nog eens honkvast is. De kruising Beagle is dat minder, al gaat hij er écht niet zomaar vandoor :)

Ze lopen hier los op het erf en slapen 's nachts in de schuur. De Herder is in augustus 6 jaar geworden en ze heeft helaas niet het eeuwig leven.. ik wil op den duur graag een pup erbij kopen zodat de Herder de pup kan leren hoe het reilt en zeilt op de boerderij en wanneer je aan moet slaan. Natuurlijk laat ik de opvoeding niet aan de Herder over, want dat is geen doen, maar de Herder heeft het zelf ook op deze manier geleerd aangezien ze op de boerderij geboren is en het kunstje van haar moeder en oudere broer heeft afgekeken ;)

We hebben wel besloten voor een ander ras te gaan, want ze maakt erg veel geluid (zingend piepen van opwinding) en is vaak overactief als we met de paarden aan de slag zijn. Eigenlijk is ze meer een werkhond en wij willen liever een iets rustiger type die, net als de kruising Beagle, lekker gaat liggen soezen in de zon, maar meteen klaar staat als er wat gaande is of als er iemand aan komt. Iets meer rust :)

We hebben dus paarden en een klein kindje. Daarnaast komen er ook veel mensen over de vloer, waaronder veel kids. De hond moet te vertrouwen zijn, waaks en groot.

Iemand een suggestie?

Wij dachten zelf aan een Rodhesian Ridgeback...

Anoniem

Re: Welk hondenras geschikt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 14:22

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 14:24

Ik had nog gekeken, maar op mijn smartphone zoekt het minder prettig, sorry!

Slotje graag :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 17:58

Rottweiler? Tosa Inu? Al moet je voor die laatste wel van goede huize komen, wil je die helemaal goed op kunnen voeden :j

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 18:51

Bij deze een slotje dan, succes met je keuze. :j