ik heb een boxerkruizing van 10 maand uit spanje die ik inmiddels 4 maand heb .
hij heeft erg last van verlatingsangst . hij wil altijd bij mij zijn .
als ik weg ging deed ik hem altijd in de hondenkennel , die is verwarmd heeft licht , verschillende manden en speeltjes .
hij werd gek daarin en bleef blaffen . gewoon laten zitten . maar hij houd niet op .
toen heb ik hem in mijn huis gedaan . dat ging beter ( ik woon op een boerderij en heb een klein huisje , alles zit zeg maar in 1 ruimte bed , tv enz )
dit ging eerst wel goed , totdat hij begon te slopen . alles maakte hij stuk .
dus toen zeiden ze op hondenclub doe hem in een bench , nou zo gezegt zo gaan . bench gehaalt, lekker kleedje erin botje , speeltjes enz
hij heeft er nu paar dagen in gezeten . en dat niet langer als anderhalf uur . ( meestal ben ik namelijk wel thuis , maar moet natuurlijk ook wel af en toe weg .) gister haalde ik hem uit de bench ben een uur met hem gaan wandelen . en toen ik naar binnen ging durfde hij niet meer in huis ! ik dacht nou die komt straks wel weer ..
maar nee hoor naar een uur wou die nog niet naar binnen .
ik ben toen gewoon mijn dingetjes gaan doen . paarden voeren enz. daarna gedoucht en toen naar binnen gegaan .
hij wou niet ... hij is echt bang dan , en ik weet niet wat ik er aan kan doen ..
hij komt niet bij me , en loopt voor iedereen weg . maar hij blijft wel in de buurt . als ik wat anders ga doen buiten weer is hij weer de oude . maar zodra ik weer naar binnen ga en hij dat doorheeft wil die niet ..
dit gedrag vertoonde hij ook toen hij in de kennel zat .. als hij er niet in hoeft is alles okej , is hij vrolijk wil graag aandacht enz. maar zodra hij door heeft dat hij vast komt te zitten is hij weg ..
hem roepen met koekjes helpt niet .
ik weet echt neit wat ik nu moet doen ... wij hebben erf van 4 hectare , dus this ook niet dat je hem zo even pakt .
ik heb gister de bench er maar uit gehaalt ,en hem naar binnen gedaan . hij was erg onrustig maar is uiteindelijk tog op zijn stoel gaan liggen en gaan slapen . vanmorgen wou die er al snel weer uit . hij is al weer rustiger . maar vind het nu nog steeds eng om naar binnen te gaan ..
ik zit echt met mijn handen in mijn haar .. wat doe ik fout ? het doet mij erg veel pijn om te zien dat hij zo doet ..
ik voel me er niet goed bij , want ben bang dat hij mij gaat haten omdat ik hem altijd vast doe ..
heb er vanacht ook van wakker gelegen om te bedenken hoe ik dit op kan lossen , maar ik weet het echt niet ...
ik probeer het allemaal zo leuk mogenlijk voor hem te maken , huis lekker warm , muziekje aan .
koekjes enz .
somige mensen zeggen je moet doorpakken , en ik weet dat dat normaal ook zo is .. maar ik heb meer het gevoel dat hij niet zo doet omdat hij geen zin heeft maar omdat hij echt bang is , en als ik dan ga doorzetten ben ik bang dat ik een hele bange hond eraan over houd . hij is namelijk erg gevoelig .. je hoeft bijvoorbeeld niet je stem te verheffen , want dan kruipt ie al weg . voor somige personen is hij ook bang ..hij onthoud alles (veel te ) goed.
toen ik hem 2 weken had is mijn paard op zijn poot gaan staan , vervolgens was die als de dood voor paarden ..
als ik ze naar buiten deed vliegde hij een stuk weg om daar te gaan wachten . hij wou niet meer bij ze in de buurt komen . inmiddels 3 maand verder gaat dat weer beter , maar hij blijft op zijn hoede .
voor de rest is het een superhond . hij leert heel snel . op hondencursus zijn we ook al snel naar een hogere groep gegaan omdat als hij het paar keer gedaan heeft het meteen snapt .
er zijn mensen in de groep die er al maanden zitten waarvan de hond minder goed luisterd als mijn hond .
ik hoop dat iemand tips heeft om dit probleem rustig te kunnen oplossen .ik ga binnenkort ook weer beginnen met werken . dus ik zal vaker van huis zijn . hij hoeft dan niet vast te zitten . want zodra ik weg ben en hij mij niet meer ziet laat 1 van het gezin hem eruit . en dan is het ook klaar . loopt hij lekker buiten en is er niks aan de hand .
ik wil gewoon zo graag dat mijn hond zich niet rot voelt . want het doet mij echt pijn om te zien dat hij op het momen dat hij vast moet gewoon bang is voor mij (ook voor de rest van het gezin )
er is bij ons altijd iemand thuis . en hij mag lekker buiten lopen met onze andere boxer.
weet iemand wat zijn gedrag betekend ? en hoe ik er wat aan kan doen ?