Ik heb sinds een maand een ontzettend lieve Abessijn dame in huis. Nu zit hier een stamboom en al bij, er is in het verleden ook met haar gefokt. Ik schrok gewoon van alle papieren die ik mee kreeg (van testen die zij gehad heeft, haar ouders e.d.). Ik ben niet van plan met haar te fokken, heb haar ook niet gekocht om het ras maar om haar karakter, dat ik haar erg mooi vind is een 2e. Nu staat de hele 'bups' nog op naam van de vorige eigenaar (niet haar fokker), haar chip kan ik op mijn naam laten zetten, maar hoe gaat het met haar papieren? Is het van belang om haar op mijn naam te zetten? Kan dit zo of moet ik dan lid worden van het stamboek? Voor de duidelijkheid, ze is nog niet gesteriliseerd maar ik ben niet van plan om met haar te fokken, begin volgend jaar laat ik haar steriliseren.
Kan iemand mij hier mee helpen?
Ineke2
Geplaatst: 11-12-11 12:22
Gefeliciteerd met de aankoop van je mooie kat! De chip zou ik zeker op jouw naam laten zetten. De papieren op je naam laten zetten kan, maar dan moet je inderdaad lid worden van het stamboek. Als je niet wil fokken met haar is dit niet nodig.
Bedankt voor je reactie! Dan laat ik het hele stamboek gebeuren achterwege en zet ik alleen de chip op mijn naam.
Ylana
Geplaatst: 11-12-11 18:02
Bij welk stamboek is ze geregistreerd? Ik zelf zit bij Saint pro Cat. Voorheen kreeg je bij je stamboom een eigendomsbewijs, maar dat is sinds vorig jaar afgeschaft.
EIGENDOMSCERTIFICATEN Samen met de stambomen / afstammingsbewijzen krijgt U eigendomscertificaten, waarop U als fokker en eigenaar vermeld staat. Bij overdracht van de kittens naar een nieuwe eigenaar vult U de achterkant van de betreffende certificaten in en stuurt U deze ZELF op naar het Stamboeksecretariaat. De Stamboeksecretaris stuurt dan de nieuwe eigenaar een nieuw exemplaar, waarop hij / zij vermeld staat als eigenaar van de kat. Regelt U dit vooral zelf: U bent n.l. zelf verantwoordelijk voor de overdracht van de kittens en zo bent U ervan verzekerd, dat de zaken naar behoren worden afgewerkt.
hoe dat dan verder werkt moet je even contact opnemen met Neocat en dan kunnen ze je het precies uitleggen en ook wat de kosten zijn die hieraan verbonden zijn .