Smuldier: waar kopen of bestellen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SuperLiesje

Smuldier: waar kopen of bestellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 12:30

Hallo :)

Ik ben mij momenteel aan het orienteren op wat er allemaal komt kijken bij de aanschaf van een hond (pup), en daarbij is voeding natuurlijk heel belangrijk!

Ik lees op bokt veel negatieve reacties op het voeren van brok en veel positieve verhalen over het voeren van vers vlees.

Nu ben ik benieuwd waar jullie Smuldier kopen of bestellen? Ik wil namelijk graag berekenen wat het ongeveer gaat kosten per maand/jaar :)

Ik hoop dat er bokkers zijn die mij kunnen helpen!

dancertje

Re: Smuldier: waar kopen of bestellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 12:32

dit kun je bij de supermarkt kopen maar hoeveel het precies is geen idee sorry

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 12:33

Smuldier hebben ze hier inderdaad bij de supermarkt (MCD), maar ik zou niet weten wat het kost.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 12:34

In de supermarkt bij de diepvriessaté ;-)

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 12:35

Even googlen helpt al een stuk :D Bij de Jumbo, C1000 o.a.

X_Sam_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 12:36

In de supermarkt inderdaad, wij geven onze honden het ook.
Je hebt verschillende soorten (kip, pens, vlees, pens/vlees compleet, en vlees compleet)
Volgens mij kosten ze gemiddeld per pakje €0,50/0,60

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 12:36

Vergeet je niet dat je met een pup meer kwijt bent dan voor een volwassen hond? Dat ook daar de voedingsrichtlijnen anders zijn dan bij een volwassen hond? Een pup kan te korte opbouwen bij een verkeerde dosering vlees, houd daar goed rekening mee!

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 12:38

Gewoon bij AH in het vriesvak.
Kost 0.49 cent

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 12:41

Bedankt allemaal voor de snelle reacties! Ik ben mij er inderdaad van bewust dat je een pup anders moet voeren dan een volwassen hond. Hebben jullie hier nog tips voor? Ik ben sowieso van plan om voornamelijk voor de complete versies te gaan, kan ik dat een pup ook voeren?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 12:45

SuperLiesje schreef:
Ik lees op bokt veel negatieve reacties op het voeren van brok en veel positieve verhalen over het voeren van vers vlees.

Bokt is een paardenforum, ik zou persoonijk mijn vraag ook op een hondenforum plaatsen.

Met goede brokken is niets mis. Als je pup al brokken gewend is bij de fokker zal vlees een hele overgang zijn, je kan het beste de eerste tijd het advies van de fokker volgen. De verhuizing en het gemis van moeder/nestgenoten is al heftig zat.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 12:56

Smuldier is helaas niet meer te koop bij AH, daar is het uit het assortiment gehaald.

Nog wel te krijgen bij C1000, Boni, Deen, Jumbo etc. Ik ben dacht ik 55 cent per pakje kwijt. Meestal vraag ik aan een winkelmedewerker of hij nog een doos in de vriezer heeft staan, daar zitten er 12 in. Hoef je het niet steeds uit de diepvriezer van de winkel per pakje te halen. Of je vraagt of ze het voor je willen bestellen, doen ze ook vaak.

Toen het nog wel te koop was bij AH, bestelde ik altijd 2 dozen per week. Er was 1 vaste medewerker die ons al precies wist wat wij kwamen kopen, haalde het al uit de vriezer als hij ons in de winkel zag. Erg fijn maar helaas, geen Smuldier meer bij Appie >;)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 13:04

goed van je dat je vlees wil gaan voeren,wat je moet doen is wel de compleet versies geven,van smuldier is dit de vleescompleet of/en de vleespens compleet,zo komt je hond/pup niets tekort.

bestellen doen wij bij de c1000,maar meerdere supermarkten verkopen het en vaak kan je als je even belt gewoon doosjes bestellen,een doos met 12 pakjes kost 8 euro .

en pupjes gaan hier altijd per direct over op vlees al zijn ze brokken gewend,brokken gooi ik weg als ik ze mee krijg ( meestal zeg ik dat ik ze niet hoef mee te hebben daar hondje toch per direct op vlees overgaat)...let er wel op dat een pupje een paar dagen diarree kan krijgen van het over schakelen op vers.

en gabyfedde er zitten hier zat mensen die al jaren vers voeren,waarom zou je hier deze vraag dan niet kunnen stellen ?
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 10-12-11 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 13:05

Je kan het ook gewoon aan een pup voeren zolang je maar wel de compleetversies voert inderdaad.
Op hondenforum.nl zeggen hetzelfde hoor.
Overigens ligt het gewicht bij pups inderdaad anders.
Meestal 5-10% van het huidige lichaamsgewicht.
Maar over het algemeen wordt aangeraden om op het oog te voeren.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 13:07

pups mogen hier zoveel vlees eten als ze willen,er wordt niets afgewogen,ze krijgen meerdere keren per dag aangeboden en daarbij eten ze wat ze eten willen,voor een rottweilerpup is dat gemiddeld zo'n 800 gram per dag...

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 13:18

SuperLiesje schreef:
Bedankt allemaal voor de snelle reacties! Ik ben mij er inderdaad van bewust dat je een pup anders moet voeren dan een volwassen hond. Hebben jullie hier nog tips voor? Ik ben sowieso van plan om voornamelijk voor de complete versies te gaan, kan ik dat een pup ook voeren?

Das helemaal niet zo hoor, je moet een pup niet ánders voeren, maar méér. Smuldier is an sich een prima kvv maar een nadeel van SD vind ik dat de calciumbron geen bot is, maar supplement. That's all :)

Een overgang is het ook niet, met 8 weken kun je een pup prima cold turkey over zetten, eventueel kun je voor je eigen gemoedsrust een beetje mengen maar echt nodig is het meestal niet met een pup :)

Er zijn trouwens heel wat topics te vinden over het voeren van vers hier op bokt, je zou ook eens op het forum van barfplaats kunnen kijken (die hebben ook een heel stuk over kvv :)

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 14:03

Smuldier is leuk, maar niet voor een groot opgroeiend ras, dan moet je denken aan een KVV of BARF met echt bot, en geen calcium supplement. Dit geeft namelijk gewrichtsproblemen.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 14:04

De eventuele hond die er komt zal geen grote hond zijn en ik neem aan dat je voor extra calcium ook gewoon barf kunt bijvoeren? :)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 14:06

gabyfedde schreef:
SuperLiesje schreef:

Bokt is een paardenforum, ik zou persoonijk mijn vraag ook op een hondenforum plaatsen.

Met goede brokken is niets mis. Als je pup al brokken gewend is bij de fokker zal vlees een hele overgang zijn, je kan het beste de eerste tijd het advies van de fokker volgen. De verhuizing en het gemis van moeder/nestgenoten is al heftig zat.

Mwah, ik heb mn honden alle 2 gewoon in 1 keer over gezet op vlees. Gaat heel prima.

TS, als je je aanmeld op het hondenforum: http://www.hondenforum.nl wil men je daar ook heel goed helpen :)

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 14:15

SuperLiesje schreef:
De eventuele hond die er komt zal geen grote hond zijn en ik neem aan dat je voor extra calcium ook gewoon barf kunt bijvoeren? :)

Ok, dan kan het minder kwaad alhoewel het mijn keus niet zal zijn, calciumpreparaat heeft namelijk als nadelige eigenschap zich aan magnesium te binden en zo het lichaam weer te verlaten, met als gevolg problemen met de botten. Een natuurlijk bot heeft die eigenschap niet.
Daarnaast stapeld een onnatuurlijk preparaat, een nattuurlijk calcium verlaat gewoon weer het lichaam zonder problemen. Dat stapelen geeft ook weer gewrichtsproblemen.

Extra kalk toevoegen met een BARF product heeft dus geen enkele zin.
maar zoals iemand hier al zei is dit een paardenforum ik denk dat als je het echt wilt weten je beter naar een NRV of BARF forum kunt gaan daar weten ze je veel meer te vertellen.
En die puppentijd heb je maar een keer :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 14:20

onze honden krijgen twee keer daags smuldier.
De ene maaltijd is compleet, de andere maaltijd soms de kip of pens versie of gewoon compleet, dat wissel ik een beetje af. Laatst had mijn man per ongeluk hart gekocht, die is echt 2x zo duur ofzo!
Voeren jullie die weleens?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 15:40

Bij de C1000 zie ik 't vaak liggen.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 15:51

Ik zal van de week bij het boodschappen doen eens kijken of onze c1000 het ook verkoopt :D

Wat zou je een hond van om en nabij de 20 kg ongeveer per dag moeten voeren? (puur voor mijn kostenbererkening)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 15:54

onze honden van 25 en 35 kilo ongeveer krijgen samen twee pakjes per dag, de grootste krijgt 2/3e per keer en de kleinste 1/3e per keer. Zien er beide goed uit, de kleinste mag nog iets afvallen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 16:00

hier al diverse grote hondenrassenpups groot gebracht op smuldier en geen probleem hoor..doen het prima,er groeien zo vreselijk veel honden op op toegevoegd calcium,dat dat nu echt het laatste is waar ik me zorgen over maak dat dát weer slecht zou zijn...

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 17:08

SuperLiesje schreef:
Ik zal van de week bij het boodschappen doen eens kijken of onze c1000 het ook verkoopt :D

Wat zou je een hond van om en nabij de 20 kg ongeveer per dag moeten voeren? (puur voor mijn kostenbererkening)

Tja, mijn reu van 24 kilo krijgt nu 650g Carnibest aktief op een dag, minder valt ie van af, minder energierijk ook. Toen ie rond een jaar was kreeg ie 900g per dag.