Hond heeft vreselijke jeuk!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PuurxNatuur

Hond heeft vreselijke jeuk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 10:27

Hoi hoi,

Onze hond heeft echt hele erge jeuk! Hij heeft allemaal korstjes zitten op zijn kont en buik etc. Maar die korstjes dat is juist een goed teken maar dan gaat hij bijten en dan zijn ze allemaal weer open! Het kan ook komen door stress ofzo? We zijn al langs de DA geweest, die kon niks vinden en heeft pillen meegegeven. Toen was het wel een beetje minder maar hij doet het nu wel heel erg.. We borstelen hem regelmatig en dat vind hij dan ook heerlijk, maar ja, ik kan hem niet om het half uur borstelen..
We hebben hem ook al een vlooien pupetje gegeven, toen was het even minder, maar nu is het weer extreem veel krabben/bijten etc.. Aan zijn voer kan het ook niet liggen, want hij heeft al heel lang hetzelfde voer..

Dus dit hebben we al gedaan:

1) Pillen van de DA
2) Onderzoek van de DA
3) Vlooien pupetje
4) Heel veel borstelen

Heeft iemand dit ook gehad bij zijn hond, en wat was daar de oorzaak van?

Groetjes, Naomi :)

Mizora

Re: Hond heeft vreselijke jeuk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 10:29

Wat voeren jullie hem en zijn jullie aan het verven of zoiets?

Onze hond had het van de zomer ook opeens en erg.
Wij zijn gestopt met rode kauwstaafjes (veel honden reageren op de rode kleurstof)
en ondertussen hebben we ook geen verflucht meer in huis.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 10:30

Ik zou niet meer borstelen, voorlopig. Dit houdt de huid juist gevoelig.
Is het rommelig in huis? Of stoffig?

Mijn hond heeft ook enorme jeuk, de DA heeft gekeken, en we kwamen er achter dat ze allergisch is (geweest).
Nu krijgt ze een week lang pilletjes, en dan kijken we verder.

8AngelEyes8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 10:35

Hoelang heeft hij deze jeuk al? Is het ineens spontaan gekomen of heeft hij het al langere tijd?

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 10:36

Mizora schreef:
Wat voeren jullie hem en zijn jullie aan het verven of zoiets?

Onze hond had het van de zomer ook opeens en erg.
Wij zijn gestopt met rode kauwstaafjes (veel honden reageren op de rode kleurstof)
en ondertussen hebben we ook geen verflucht meer in huis.

We zijn niet aan het verven, ook niet pas geleden ofzo..
En wat we voeren, ik weet het niet, de zak is nu al weg we hebben zo'n grote zak gekocht bij een dierenwinkel maar ik weet niet wat :o Mijn moeder slaapt nu nog ik zal het wel even vragen! :)
Hij krijgt ook geen rode kauwstaafjes, maar meestal kluiven, maar die heeft hij al heel lang..
Bedankt voor je reactie! :D

EngeltjeS schreef:
Ik zou niet meer borstelen, voorlopig. Dit houdt de huid juist gevoelig.
Is het rommelig in huis? Of stoffig?

Mijn hond heeft ook enorme jeuk, de DA heeft gekeken, en we kwamen er achter dat ze allergisch is (geweest).
Nu krijgt ze een week lang pilletjes, en dan kijken we verder.

Het is niet stoffig in huis, we hebben wel 5 katten maar die zijn voor het grootste deel buiten, en rommelig is het hier ook niet..
Hij heeft een lekker kleedje waar hij lekker op ligt dan ligt hij rustig en dan gaat hij op eens kei hard bijten en krabben etc.

De DA zei dat ook, misschien is hij allergisch voor 1 vlooi, dus wij pilletjes geven + pupetje maar het hielp (Bijna) niks..

Oh, want het lijkt erop dat hij borstelen best fijn vind met zo'n pak haar? :o

8AngelEyes8 schreef:
Hoelang heeft hij deze jeuk al? Is het ineens spontaan gekomen of heeft hij het al langere tijd?

Ik denk dat het rond begin/midden november is begonnen? Nee eerder zelfs.
We waren toen net terug van een vakantie park, misschien kan het daaraan liggen?

geert100

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 10:39

Onze hond kreeg vanaf dat hij een half jaar was steeds meer jeuk, vooral in het najaar en voorjaar. Poten kapot bijtend, veel likken, rood rond zijn ogen en in zijn oorschelpen. We hebben het uit laten zoeken, huidschraapsels laten nemen, leverde niks op. Bloed prikken en naar het lab. Nu blijkt hij allergisch te zijn voor 2 soorten meelmijt en de huisstofmijt. Nu hebben we gelukkig geen stoffen vlerbedekking etc in huis, en we hebben een Biabed voor hem aangeschaft, dat helpt al enigszins, maar huisstofmijt zit gewoon overal, daar ontkom je niet aan. Maar nu hebben we van zijn bloed een serum laten trekken, via de dierenarts, in het begin moesten we de dosis opbouwen, injecteren dus he, elke week een beetje meer. En nu spuiten we hem om de 8 weken en hij heeft geen last meer. Het kost wel +/- 100 euro per ampul, daar doe je een half jaar mee. Dus komt op iets meer dan 200 euro per jaar neer. Maar het was de moeite waard.

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 10:40

Oke.. Bedankt :)

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 10:44

Vaak zijn er maar 2 mogelijkheden: vlooien of voer. Ook al krijgt hij heel lang hetzelfde voer, dan nog kunnen ze allergisch worden. Hetzelfde merk en type voer betekent niet dat er nog nooit iets aan de ingrediënten is veranderd.

Da's klooien in dit soort gevallen vaak maar wat aan. Wil je echt weten wat er aan de hand is, dan moet je naar een 2e lijnskliniek of Utrecht. Utrecht zal je adviseren eerst een speciaal voer te proberen omdat 90% van de patiënten allergisch reageert op hun voer. Uiteraard kost het wat tijd om verbetering te zien en jammer genoeg is het vaak duur voer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 10:47

Zelfs 1 vlooi kan allergie reacties geven..
Zwemt hij vaak? Een hond die vaak bij mij is, krijgt daar jeuk van.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 10:47

Wij voerden de kauwstaafjes ook al heel lang (al 4 jaar) maar waar het verven waarschijnlijk de trigger is geweest (en bij jullie kan dat het vakantiehuisje zijn geweest) verdraagt hij de kauwstaafjes niet meer.

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 10:59

bedankt allemaal! :) Hij zwemt echt nooit, alleen met z'n poten erin maar dat is ook zelden :P

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 11:03

Je hebt hem dus ook een vlooienmiddel gegeven,maar werd hij voorheen ook op tijd ontvlooid?
Als ik onze hond ook maar iets te laat zijn vlooienspul geef heeft hij alweer jeuk,al is het maar 1 vlo.
Ook duurt het een hele poos,als het door vlooien komt,voor hij helemaal v.d jeuk af is.

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 11:05

ja, we doen alles wel optijd..

8AngelEyes8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 11:10

Een allergie kan echt overal vandaan komen.. Er zijn ook heel veel honden allergisch voor kerstbomen.. Vandaar dat ik vroeg hoelang hij/zij dit al had.. Mischien kan je hem/haar eens wassen met betadine shampoo en heel erg goed uitspoelen.. Dit werkt tegen een contact allergie (dus een allergie van buitenaf wat spontaan kan kan komen)

Borstelen is idd nu dan niet echt verstandig.. Bij 9 van de 10 gevallen is het voer het probleem.. Wat voor voer krijgt hij normaal?
Als het een vlooien allergie is, is alleen de hond behandelen vaak niet goed genoeg, dan zouden de katten en de omgeving ook behandeld moeten worden..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 11:14

ja het kan heel goed contact allergie zijn, een hond kan bijvoorbeeld ook allergisch zijn voor bepaalde bomen of gras. Een allergie kan zich ontwikkelen dus dat hij altijd hetzelfde voer heeft hoeft niet te betekenen dat hij geen voedselallergie heeft. Hier hetzelfde probleem alleen heeft onze hond het voornamelijk in het voorjaar, ik vermoed een soort hooikoorts.

vieux2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 11:22

ik heb een hond overgenomen van mijn neef toen hij bijna 2 jaar was.de hond is van pup af altijd in behandeling geweest bij dierenarts voor jeuk. beet hele kont kaal en altijd maar krabben en krabben. heeft hele dure medicijnen pillen enz gehad maar niks hielp. dier werd gek van de jeuk. toen ik hem heb overgenomen heb ik hem helemaal met imaverol gewassen en echt waar hij was jeuk vrij gelukkig. en hij is 10 jaar geworden en heeft er nooit meer last van gehad. dus misschien kun je dat ook proberen

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 11:23

Ik zal eens gaan vragen wat voor voer hij krijgt :j

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 11:27

Het kan best van een vlo zijn, ook al hebben jullie vlooienpipetjes gegeven.
Sommige vlooienpipetjes doden alle vlooien en ook de eitjes.
Andere merken doden alleen levende vlooien, en kunnen de eitjes nog wel uitkomen.
Daarna gaan ze wel weer dood, maar heeft je hond misschien al weer jeuk.

Worden de katten ook wel goed ontvlooid?

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 11:37

Ja de katten worden ook goed ontvlooid, en als ze teken hebben dan halen we die meteen er uit! :)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 11:44

Als ze zich eenmaal open hebben gebeten door bv een vlo dan blijven die korstjes zo jeuken dat ze zich steeds weer open bijten.
Ik heb bij die van mij dan gewoon zo'n dekentje op,of zo'n medisch t-shirt vd DA.
Die ouwe hond van mij is super allergisch voor vlooien en 1 vlo laat haar zeker 2 weken krabben.
Die moet ik vd DA iedere 3 weken een pipet geven.
Ze is pas bij mij onder narcose geweest en heeft daar erge jeuk van gehad.
Nu mag ze,wanneer ze uit het zicht is,niet meer zonder jas.
Als ze namelijk begint te bijten dan stopt ze nooit meer!
Alles is nu weer geheeld en de huid weer rustig.
Misschien ook eens proberen met een T-shirtje tot de huid weer genezen is?

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 11:53

hmm misschien is dat een idee ja! THX :D