Als de kat van huis is dansen de muizen op tafel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Akecheta

Als de kat van huis is dansen de muizen op tafel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 22:12

Ik woon in een bosrijk gebied en buiten stikt het blijkbaar van de muizen. Laat 1 van mijn katten (James) nu een hele goede muizenjager zijn. Hij neemt heel regelmatig een muis mee naar binnen, en na een martelpartij van een paar minuten eet ie de muis op. Niet leuk om getuige van te zijn, mja... is de natuur...
Sinds vorige week heb ik een muis binnenzitten. Muis zit achter de keukenkastjes en katten en ik kunnen er niet bij. Ik denk dat de katten de muis mee naar binnengenomen hadden, en dat de muis vervolgens ontsnapt is. Goor is het wel, want muis zit van mijn voorraden te eten, en laat overal zijn poepjes en plas achter.

Vanavond weer een ervaring rijker:
Lag ik lekker op de bank tv te kijken, komt James binnen geraced, en aan de manier waarop hij liep hoorde ik het al....muis meegenomen -O- Vervolgens komt Lotje ook binnen, beide gaan achter de muis aan, maar muis is slim en gaat op een plek zitten dat de katten er niet meer bijkunnen. Na 10 minuten hebben de katten geen interesse meer. Lotje gaat naar buiten, James staat ook al bij het luikje. Dus ik op zoek naar muis, want hij was niet opgesmikkeld. Vind ik muis achter kattenrennetje. Muis ingesloten, bakje bij de opening, plop muis erin, en ik aan de wandel met bakje en muis, richting achterdeur (die natuurlijk op slot zat >;) ) Muis denkt: stom bakje, ik klim er wel uit. Dus muis, wandelt over mijn vingers het bakje uit. Ik duik vervolgens met een of andere :x richting kattenluikje en wimpel zo de muis naar buiten. Handenwassen :r ieks wat smerig.

Kwartier later {:)-:( {:)-:( {:)-:( dus.... Lotje en James weer in de achtervolging. Muis kruipt in het zelfde hoekje, ik weer bakje ervoor gezet (deze keer wel met dekseltje erbij), muis loopt in het bakje, ik kantel bakje, en voordat ik deksel erop kan doen POING muis springt eruit, landt op mijn hand en ik weer :x
Muis zit nu nog beneden, aan katten te zien is ie in de bekleding van de bank terecht gekomen, dus deze held zit weer op zolder, beter achter de computer bokken, dan me beneden vreselijk zitten te ergeren.
Ik zie dit al gebeuren als mijn moeder hier is met de kerstdagen :=

Dit is dus best een probleem. Katten die muizen mee naar binnen nemen, deze vervolgens niet afmaken, en ik heb er de ellende van.

Ik zal vast niet de enige bokker zijn met dit probleem, toch? :o
Heeft iemand enig idee hoe ik deze ellende kan voorkomen? Ik zit er niet op te wachten om de hele winter muizen binnen te krijgen.

kensha

Re: Als de kat van huis is dansen de muizen op tafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 22:15

Hmmm buiten extra kaas voeren?
Moet wel eerlijk zeggen het verhaal hilarisch is.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 22:16

oplossing is ze zelf naar buiten en binnen laten, dus kattenluikje dicht doen. kun je zien of ze iets meehebben...

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 22:17

dat jij een muis al vies vind...mensen die zijn pas vies (mensen die bv met hun smerige lijf in het zwembad springen waar jij heerlijk in aan het poedelen bent..)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 22:19

Dat lijkt me niet echt relevant voor dit topic studiemiep :')

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 22:20

Wat lifaya zegt, doe ik ook, zelf binnenlaten. Wij hebben bewust geen kattenluik omdat we daar in het vorige huis ook de buurtkatten mee binnen haalden >;)

Onze 2 katten vangen ook van alles: muizen, kikkers, vogels, spinnen. Dus eerst kijken of ze wat bij zich hebben, zo niet dan mogen ze binnenkomen.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 22:25

jullie hebben gelijk hoor, maar juist het gemak van het luikje ga ik zo missen. Nu kunnen ze in en uit lopen, ook als ik aan het werk ben, of als ik een keer een nacht wegblijf. Eindelijk ben ik van het gezeur van mijn buurvrouw af, kunnen de katten lekker de hele dag naar buiten, krijg je dit. Wel jammer hoor.
Ik ben benieuwd of iemand nog wat andere tips heeft.

Studiemiep, ik snap je reactie niet. Ik vind het nl echt vies om muizenkeutels in het brood aan het treffen, en een muizenplasje over het pak suikerklontjes etc.

Buiten kaas, zou misschien nog wel kunnen :D maar de kaas waait weg nu :D

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 22:25

hier precies hetzelfde probleem
mijn kat neemt muizen en vogels levend mee naar binnen om te spelen
soms midden in de nacht, hoop gemiauw en gepiep en dan kan ik mijn bed weer uit om die muis te redden
vangen en buiten zetten
soms zit ik gewoon beneden op de bank en dan ineens rent er een muis door de kamer
er heeft ook een hele tijd een muis achter mijn grote aquarium gezeten, kreeg dat ding niet te pakken
liet in de nacht een spoor achter van kattenbrokjes die hij verzamelde uit de keuken dus eten had hij ook gewoon hahahah
of ik zit achter mijn bureau en dan opeens komt er achter mijn pc een kopje vandaan met kraaloogjes
pppffff ik ken het helemaal en ik weet ook niet wat ik er aan moet doen

overal in huis staan diervriendelijke muizenvallen en dat helpt enigzins

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 22:26

Hij zit serieus IN je bank nu??Damn....das niet tof!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 22:29

ehm muisvriendelijke val aan beide kanten van de bank zetten met chocola of gif neerzetten dan droogt tie uit maar als ie in je bank zit ben je ook niet blij, lees nestje maken pissen enzo. dus vangen dat mormel en je katten in de kamer met de muis zetten.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 22:31

het heeft geen zin om die muis dood te maken, gewoon vangen met een diervriendelijke muizenval en weer buiten zetten
al maak je 1 muis door er blijven er nog een miljoen buiten over dus waarom moet dat ene beestje dan het leven laten

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 22:37

studiemiep schreef:
dat jij een muis al vies vind...mensen die zijn pas vies (mensen die bv met hun smerige lijf in het zwembad springen waar jij heerlijk in aan het poedelen bent..)

:') Denk niet dat Gooya in het brood van de muis gaat zitten schijten.. (ziet het al voor zich)

In je bank?
Brrr, wij hebben ze ook wel eens in huis (dan het liefst spitsmuizen, die vangen ze en dan lusten ze em niet.. :/ ) maar idd steeds vangen met een bakje is geen doen.. Kattenluikje op "naar buiten openen" zetten, kan dat? Dan wat lifaya zegt, gecontroleerd naar binnen laten gaan, handig is het niet, maar zou anders ook niet weten wat.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 22:48

haha ik ken het en nog erger: hier kunnen ze ook niet zomaar binnen/buiten lopen en toch elke week hadden we of een vogel of een muis in huis. En nog erger als bij TS. Mijn katten vangen ze buiten en gooien ze binnen en gaan er gauw vandoor. Binnen is een muis totaal niet interessant. Mijn ene kat (overleden helaas) bracht ze gelukkig ook vaak dood mee en legde ze dan op mijn bed IEKSSSSSSS maar ja in de zomer staan de deuren open en dan hebben ze vrij spel.....
De andere kat kan niet van het terrein af via een systeem en heeft aan haar ontvangst halsband nu een belletje. Ipv elke week een muis/vogel is het nu elke maand en blijven we net genoeg in beweging om alle muizen en vogels te vangen en weer buiten te zetten. Soms komt er wel eens eentje voorbij gelopen als we er geen erg in gehad hebben. Heel goor

Laatste muis was wel de ergste. Omdat ik die snel wilde vangen een fleeze kleed erover gegooid en stevig vast gepakt. Iets te stevig............ einde muis en hoop rommel

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 10:41

Het nadeel met een muis in je huis is dat ze altijd weer terugkomen. Wij hadden ook zo'n muis, schijtte in de rijstbak etc :') dus dan heb je opeens witte en zwarte rijst :)) Wij hadden hem gevangen en buitengezet voorom, en hij kwam 5 minuten later via achterom weer binnen :') dus wees voorbereid :+

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 10:41

Mar_Nimbus schreef:
het heeft geen zin om die muis dood te maken, gewoon vangen met een diervriendelijke muizenval en weer buiten zetten
al maak je 1 muis door er blijven er nog een miljoen buiten over dus waarom moet dat ene beestje dan het leven laten

:') en dan komt ie net zo hard weer na binnen zetten,als het eenmaal goed heeft daar.
Gewoon een goede val zetten maar geen gif als je katten hem dan te pakken krijgen en opeten heb je een groot probleem.
Ik heb geen kattenluik en vindt dat zo fijn.
Zodra de kat wat heeft spiek ik eerst door het raam of ie klaar mee is en dan pas mag ie na binnen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 10:44

Toen wij in de lente de achterdeur open hadden staan, en de katten nog via de ramen naar binnen en buiten gingen, lag het hele huis verstrooid met dooie jonge eendjes :') ( van 1 poes) dus die hebben we ook maar dichtgehouden en sindsdien ook een hoor bij de achterdeur en ramen, ideaal :))

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 21:40

Ik lees dat er wat herkenning is :D

Iedereen bedankt voor de reacties +:)+

Ik heb vandaag een muizenval gekocht, lekkere kaas ingedaan en hopen dat de dief toeslaat.
Afbeelding

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 21:44

Brrrr, ik wens je heel veel succes.

Onze katten hadden er ook een handje van, maar die lieten ze los op onze slaapkamer, bah, bah, bah!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 21:47

dat muizenvalletje werkt goed, maar wees voorbereid, het kan wat bloederig worden :') zet er een krant onder. Ooit toen ik nog klein was hadden ik en een vriendje deze muizenval voor de lol in het huis gezet, niet wetende dat er echt een muis zat :') moeder vond het niet zo leuk wat ze aantrof. Muis kan natuurlijk ook gewoon rustig erin blijven zitten, maar je hebt van die vechters...

overigens vind ik muizen echt leuke dieren hoor, maar jah, een huismuis die niet gewenst is, is een ander verhaal....

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 21:49

O da's best balen, ik dacht dat ik een vriendelijke muizenval gekocht had. Nou, hopelijk raken "mijn" muizen dan niet in paniek :\

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 21:59

het is ook een vriendelijke muizenval hoor, maar je hebt muizen die het alsnog proberen, door de bovenkant er weer uit te gaan. Gebeurt niet vaak, zijn over het algemeen wel slim, maar je kan dus pech hebben en een domme muis hebben :+