Sinds vorige week heb ik een muis binnenzitten. Muis zit achter de keukenkastjes en katten en ik kunnen er niet bij. Ik denk dat de katten de muis mee naar binnengenomen hadden, en dat de muis vervolgens ontsnapt is. Goor is het wel, want muis zit van mijn voorraden te eten, en laat overal zijn poepjes en plas achter.
Vanavond weer een ervaring rijker:
Lag ik lekker op de bank tv te kijken, komt James binnen geraced, en aan de manier waarop hij liep hoorde ik het al....muis meegenomen
Vervolgens komt Lotje ook binnen, beide gaan achter de muis aan, maar muis is slim en gaat op een plek zitten dat de katten er niet meer bijkunnen. Na 10 minuten hebben de katten geen interesse meer. Lotje gaat naar buiten, James staat ook al bij het luikje. Dus ik op zoek naar muis, want hij was niet opgesmikkeld. Vind ik muis achter kattenrennetje. Muis ingesloten, bakje bij de opening, plop muis erin, en ik aan de wandel met bakje en muis, richting achterdeur (die natuurlijk op slot zat
) Muis denkt: stom bakje, ik klim er wel uit. Dus muis, wandelt over mijn vingers het bakje uit. Ik duik vervolgens met een of andere
richting kattenluikje en wimpel zo de muis naar buiten. Handenwassen
ieks wat smerig. Kwartier later
dus.... Lotje en James weer in de achtervolging. Muis kruipt in het zelfde hoekje, ik weer bakje ervoor gezet (deze keer wel met dekseltje erbij), muis loopt in het bakje, ik kantel bakje, en voordat ik deksel erop kan doen POING muis springt eruit, landt op mijn hand en ik weer
Muis zit nu nog beneden, aan katten te zien is ie in de bekleding van de bank terecht gekomen, dus deze held zit weer op zolder, beter achter de computer bokken, dan me beneden vreselijk zitten te ergeren.
Ik zie dit al gebeuren als mijn moeder hier is met de kerstdagen

Dit is dus best een probleem. Katten die muizen mee naar binnen nemen, deze vervolgens niet afmaken, en ik heb er de ellende van.
Ik zal vast niet de enige bokker zijn met dit probleem, toch?
Heeft iemand enig idee hoe ik deze ellende kan voorkomen? Ik zit er niet op te wachten om de hele winter muizen binnen te krijgen.
maar de kaas waait weg nu
Wij hadden hem gevangen en buitengezet voorom, en hij kwam 5 minuten later via achterom weer binnen