Ik heb 5 konijnen die allemaal lekker buiten zitten waaronder een franse hangoor die alleen woont. De rest woont allemaal samen. Nu wil ik mijn franse hangoor graag koppelen en hem binnen houden. Nu heeft die al wel een wintervacht ontwikkeld en is zomaar naar binnen halen eigenlijk niet goed, maar wachten tot de zomer vind ik ook weer zolang duren hij is eenzaam. Als ik hem dit weekend laat castreren moet die hoe dan ook naar binnen! Ik vind het leuke om mijn konijn binnen te houden en voor me franse hangoor in de zomer ook beter, de zomers kunnen zo warm zijn en daar kunnen franse hangoren met hun onwijs dikke vacht slecht tegen!
Wie is er voor hem nu naar binnen te halen, castreren, en een vriendin er bij te nemen? Hij zit nu in een mooi castle hok van 150 ofzo? Die ik nog te klein vind, hij kan niet rechtop staan. Als hij binnen woont komt hij in een puppyren van 240 bij 80 cm en 1m hoog.
Tot de zomer wachten is qua vacht beter alleen hij is eenzaam en dat vind ik sneu, al mijn andere konijnen acepteren heb niet dat zijn al bestaande koppels van man vrouw en nog een man erbij werkt niet!
Ik lees even mee, ik zit met precies hetzelfde dilemma, alleen dan een dwergrammetje die gecastreerd en gekoppeld moet. Die zit tot nu toe ook in het buitenhok.
Melissa
Geplaatst: 08-12-11 14:03
Op zich is het buiten nog niet echt heel koud geweest. Ik denk als je de kamer waar hij komt te zitten niet te warm houdt (kachel uit) en eventueel een raam op een kier, dat het wel te doen moet zijn! Maar ik weet niet of hij in een aparte kamer komt?
Ja meneer krijgt dan bijna zijn eigen kamer! Warm eigenlijk nooit de kachel aanstaat. Ik heb er een buro staan en ben er dus wel maar zou idd het raam dan op een kier kunnen zetten!
Naar binnen halen kan nu nog wel Hou em wel even in de gaten, maar opzich moet het geen problemen geven Andersom is een ander verhaal, van binnen naar buiten zeg maar, dat kan nu echt niet meer
Oke super want had zo mijn twijfels Ga ik zo DA bellen om een afspraak te maken
benangelique
Geplaatst: 08-12-11 14:28
het is wat winsel zegt; naar binnen is geen probleem (zeker niet als je de ruimte koelt en langzaam wat warmer laat worden), naar buiten kan dan pas weer als de nachttemperatuur boven de 15 graden komt.
Ersina
Geplaatst: 08-12-11 14:49
Wat je doet, maakt mij natuurlijk niets uit, maar houd je er rekening mee dat het straks kerst is??? Veilig binnen halen....tenzij ze op een erf zijn, waar echt geen onverlaat hun uit het hok kunnen roven ?
Ersina, ik vind me konijnen binnen houden veel fijner. Nu kan eigenlijk iedereen ze meenemen omdat ons tuinhek overdag open kan. Helemaal nu met kerst vind ik dat niet fijn! Maar ik kan geen 4 konijnen houden binnen helaas, beneden mogen ze niet en boven op de kamer wordt erg vol met nog 2 erbij.