help, kat poept en plast overal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chris_Fire

help, kat poept en plast overal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 17:44

Onze kat van anderhalf poept en plast sinds kort door het huis heen. Mijn moeder is hier absoluut niet blij mee en begint te 'dreigen' met dat de kat weg moet.
Ik heb haar gezegd dat dat zo ie zo niet gaat gebeuren. (al heb ik eigenlijk daar niet zoveel over te zeggen hier in huis natuurlijk) Ik kan hem nog in mijn kamer houden, dat wanneer hij gaat poepen dat in mijn kamer doet.

Ik ga straks naar de dierenarts om medische problemen uit te sluiten.

Hij heeft snel last van diarree en kan soms best veel drinken, dit is altijd al geweest) Geef je hem bijvoorbeeld whiskas, gaat hij aan de diarree. Hij krijgt nu lam en rijst brokjes.

ik maak de kattenbak regelmatig schoon, soms mag het iets eerder. Maar het maakt voor hem niets uit of hij net helemaal schoon is of wat voller is.

Hij is gecastreerd en komt uit het asiel.

Langcara

Re: help, kat poept en plast overal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 18:19

Dit "riekt" naar een gezondheidsprobleempje, als hij zo snel aan de diarree is. Hoewel... het kan ook een uiting zijn van stress, en ook diarree kan een uiting zijn van stress. Is er iets veranderd in de situatie thuis of zo?

Chris_Fire

Re: help, kat poept en plast overal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 18:20

Er is een half jaar geleden iets veranderd (van samenwonen ging ik met kat weer terug naar mijn ouders), maar zou dat nu dan pas eruit kunnen komen?

Ik ga om 6u nar de DA dus dat ga ik zo ie zo doen.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 18:21

Te zout voer kan ook een probleem zijn. Van welk merk geef je hem nu brokjes? Is er iets veranderd thuis sinds hij binnen doet? Is hij geschrokken op de kattenbak?

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 18:22

Het enige wat ik weet is dat het meestal een reden heeft. Katten zijn stressvolle dieren, maar ze zijn ook gecompliceerd. Een stuk gecompliceerder dan honden vind ik, als hondenmens zijnde die veel leest op forums over mensen met katten met problemen.
Ik heb daarom ook veel gehoord over feliway, dat dit goed werkt voor katten. Google hier eens op.