*** dierenarts!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Laptopmuis

*** dierenarts!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 18:45

Pfffff.
Gisteren hebben we onze geiten en schapen van de kinderboerderij laten inenten tegen Q-koorts (verplicht).
We hadden één dragende dwerggeit die in Oktober gedekt is. We hebben dit aangegeven bij de dierenarts en gevraagd of dit kwaad kan i.v.m. de inenting. Volgens hem kon dit geen kwaad en kon die gewoon gespoten worden. Het was zelfs beter.
Vandaag gingen we 's morgens voeren en zagen we dat er een bubbeltje uit de geit hing. Was de geit het jong aan het verwerpen. Direct dierenarts gebeld (een andere) en die kwam kijken. Hij zei dat je een dragende geiten helemaal NIET mag enten, dat deze pas na de bevalling geënt moeten worden. Deze dierenarts heeft dus een zeer grote fout gemaakt.

We zijn dus van plan om de vaccinatie van deze geit niet te betaling, hier was de dierenarts het niet mee eens en hij wil dat we het wel betalen.

We zullen deze dierenarts nooit meer laten komen, ... dat is zeer zeker.

Anoniem

Re: *** dierenarts!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:46

Nu nog zo'n dierenarts?!
Ik hoop dat 't helemaal goed gaat komen met 't jong..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:49

jeetje wat erg zeg, ik zou idd die kosten niet betalen, door zijn toedoen met je nu een lam kwijt... echt triest.... hoop dat de geit er boven op komt :(:)

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:58

Wat naar zeg voor je! En helemaal voor de geit & haar jong :oo
Stomme DA! Als hij z'n grote fout maak, zal ik ook echt niet betalen hoor ;)

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:59

Jeeetje wat erg!!! Ik zou het ook zeker niet betalen, dierenarts heeft een grote fout gemaakt en daardoor zijn jullie nu een lammetje kwijt. Hoe is het met mams? Hopelijk gaat met haar alles goed!

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 19:02

Ik hoop echt dat de moedergeit geen zwangerschapsvergiftiging oploopt. De dierenarts heeft haar hier wel een spuitje voor gegeven maar hij zei dat er wel een kans is dat ze daaraan toch overlijd.

We vinden het echt vreselijk, vooral omdat het geitje nog niet zo lang op de kinderboerderij aanwezig is en geadopteerd is door ons omdat ze in de andere geitengroep waar ze vandaan komt verstoten werd.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:04

Ik zou een klacht indienen bij de commissie. Dit zijn essentiële dingen om te weten, het is geen foute diagnose van een vage ziekte, maar gewoon een grove fout.

Zou ook zeker niet betalen.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:05

Wat een &@*^$&& dierenarts! En dan nog geld verwachten ook! :(

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:06

De kosten van vandaag (enting tegen zwangerschapsvergiftiging, consult enz) zou ik ook niet betalen als het een VA van dezelfde praktijk is. En anders verhalen op de 1e veearts.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:06

Precies!

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 19:19

hestejente schreef:
De kosten van vandaag (enting tegen zwangerschapsvergiftiging, consult enz) zou ik ook niet betalen als het een VA van dezelfde praktijk is. En anders verhalen op de 1e veearts.

Nee, dit was een andere dierenarts. Vandaag was er vandaag een leraar daar voor een gesprek met een stagiaire. Ik rende naar binnen riep dat de geit aan het bevallen was (ja wist ik veel, ik zag een geitje naar buiten komen). 'Huh' zei de rest, 'dat kan niet'.
Omdat de leraar dierenverzorging gaf zei hij al dat dat niet klopte. Hij was gaan kijken en zei dat de geit niet dik genoeg was om een jong in haar buik te hebben. Toen zeiden we dus dat ze gisteren ingeënt zijn geworden. Dat was volgens die leraar al fout, die inenting, toen hebben we direct een andere dierenarts gebeld omdat we al geen vertrouwen meer hadden in de andere. Pas nadat die dierenarts weg was hebben we de dierenarts van de Q-koorts enting gebeld en het uitgelegd.