Wagenzieke hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AniiQue

Wagenzieke hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 15:53

Mijn hondje van anderhalf jaar (cattle dog) is al wagenziek, sinds dat ik haar heb.

Vroeg me af wie nog meer een hond hebben die wagenziek is. En wat jullie eraan tegen doen of hebben gedaan!

arabella2000

Re: Wagenzieke hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 15:54

de oude hond van mijn ouders was als puppy altijd wagenziek, maar daar zijn ze lke dag een klein stukje me gaan rijden. En toen ging het langzaam over.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 15:55

Je kan bij je dierenarts cerenia tabletten ophalen :)
Dit werkt ook heel goed tegen wagenziekte.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 15:57

Ik heb een Saarloos Wolfhond van 4 jaar. Hij krijgt altijd een Primatour tabletje, anders kotst hij de hele auto onder...

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:39

Hoe laat van te voren voer je? mijn reu is wagenziekvan pup afaan en door rekening te houden qua voer geen problemen meer. Inmiddels is hij 7 jaar en wordt gebruikt voor de sport dus veel reizen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:39

deed ik hier ook ,primatourtje geven en dan ging het prima :)

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 16:42

@SaskiaKa; die primatoer tabletjes zijn gewoon te halen bij de apotheek? Aangezien jou saarloos wolfshond iets groter dan mijn hondje zal zijn? ( mijne komt ongeveer net tot de knie 50 cm) Half tabletje zal dan wel al genoeg zijn of niet?

@Wilawandar; Meestal als ik weg ga ('s morgens ofzo) geef ik haar niets. Als ze wel iets heeft gehad dan braakt ze, en ook als ze niks heeft gehad.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:45

Ja hoor, gewoon bij de apotheek/kruidvat/etos te verkrijgen. Voor mijn hond werkt het echt uitstekend. Hij is een flinke reu van 75 cm. en hij krijgt een hele tablet. Als ik jou was zou ik gewoon uitbroberen waar je hond op reageert, voor het zelfde geld is een kwart tabletje al genoeg.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:46

AniiQue schreef:
@SaskiaKa; die primatoer tabletjes zijn gewoon te halen bij de apotheek? Aangezien jou saarloos wolfshond iets groter dan mijn hondje zal zijn? ( mijne komt ongeveer net tot de knie 50 cm) Half tabletje zal dan wel al genoeg zijn of niet?

@Wilawandar; Meestal als ik weg ga ('s morgens ofzo) geef ik haar niets. Als ze wel iets heeft gehad dan braakt ze, en ook als ze niks heeft gehad.

Probeer eens zo'n 2 uur van te voren een halve portie te geven. Vlak ervoor zal braken veroorzaken en een lege maag juist nog meer.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:47

Wat bij één van mijn honden werkte was vervoeren in een kleine ruimte. Ik heb voor haar een "reisbak" laten maken. Met alleen bij de deur gaas en de rest dicht. Sinds ze daar in vervoerd werd kon ze zelfs zonder ziek te worden mee naar oostenrijk op vakantie.

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 16:49

Daarom, dan zal ik dadelijk eventjes langs de etos gaan op het station en direct me vriend bij zijn kraag vatten en vanavond fijn rond rijden. Meestal doet ze het pas bij zeg iets van 15/20 km vol.
Maar maandag moet ze mee naar Rosmalen voor school (iets van 80/90 km) en dat eventueel auto of met de trein. Dus liever niet dat ze in de trein gaat braken. Liever in mijn vriend zijn auto

@wilawandar; heb ook al vaker met 2 uur van te voren gereden en nog kwam het (half volgezogen met gal) eruit.

@akishino; Kan ik eens probere moeilijke is ik zou haar niet in de kattebak kunnen duwen want die heeft mijn vriend niet en een bench o.i.d. past niet in de auto. :')

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:51

primatourtje doet het prima hoor :j ,alleen wel een half uur van te voren geven,anders braken ze alsnog ,incl het pilletje ...

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:14

idd tabletje geven en zeker nie voeren vlak van te voren. onze hond groeide er na 5jaar eindelijk overheen maar ze gaat nog altijd niet graag in de auto.

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 21:21

Dat is juist het aparte van die van mij, ze is super enthousiast om mee te gaan. Eerste 100 meter gaan super. En dan begint ze al was 'ziekjes' te kijken. maar wel nogsteeds blij.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:13

sinds kort gaat het beter ze gaat vaak mee in de auto als we naar iets leuks rijden bos, het strand of naar stal. en ze durft ook al rustig te zitten in de auto ipv onrustig heen en weer lopen voor zo ver dat gaat met hondengordel om. mevrouw is ondertusse al 7 maar ben wel blij dat ze er uiteindelijk over heen groeide we hadde dat eigenlijk al beetje opgegeven na al die jaren.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:18

Ik heb er ook en gehad die wagenziek was, ging al misselijk kijken als hij de auto zag, we hebben hem daarna als ie meeging in de achterbak in een bench gedaan met een wagenziek pilletje in, als ie nl niets zag merkten we dat het minder erg was, als we hem op schoot hielden ging ie spugen ondanks de wagenziekpil, na een paar jaar werd het minder en uiteindelijk hoefde hij ook geen pil meer, we hebben hem wel altijd in de bench gehad als ie in de auto meeging, want zelfs in het fietsmandje keek ie misselijk :=