Hij komt uit een opvang en heeft (volgens mij) verlatingsangst wat zich uit in plassen.
Hij is (nog) niet geholpen, wat ik er zo over lees denk ik ook niet dat dit gaat helpen en hij heeft verder geen dominantieprobleem. Maar het plassen begint ons nu wel behoorlijk de neus uit te hangen. Vandaar dat ik vorige week een bench heb gehaald om dat eens uit te proberen 's nachts.
De eerste nachten ging het heel goed, hij is 's avonds goed uitgelaten en om 5.30 haalde ik hem er weer uit. Ook geef ik hem zijn eten in de bench. Na een paar nachten begon hij echter te blaffen, eerst om 4 uur en daarna steeds vroeger. Mijn man is er toen uitgegaan om hem even in de tuin te doen en heeft hem daarna niet terug gedaan in de bench.
Nou begon hij gisteren al na een half uur te blaffen...Nou is het waarschijnlijk niet zo slim geweest 's nachts naar hem toe te gaan
Nu weet ik eigenlijk niet wat wijsheid is, de bench moet leuk blijven maar dat is het niet voor hem. Kluifjes geeft ie niet om dus dat kan hem ook niet afleiden.
Moet ik nu gewoon overdag de 'benchtijd' op gaan bouwen? Of hem 's nachts laten blaffen?
In de opvang zat hij ook in een bench, het is wat dat betreft niet nieuw voor hem.
Wie kan me helpen???
*gaat weer dweilen*

Dat trucje heeft hij nu door.
Kun je ook meteen overleggen wat een goede nacht is om vol te houden.