Bench probleem

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Miryamk

Bench probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 14:05

Mijn 3 jaar oude hondje heeft al sinds we hem hebben (1 jaar) een zindelijkheidsprobleem.
Hij komt uit een opvang en heeft (volgens mij) verlatingsangst wat zich uit in plassen.

Hij is (nog) niet geholpen, wat ik er zo over lees denk ik ook niet dat dit gaat helpen en hij heeft verder geen dominantieprobleem. Maar het plassen begint ons nu wel behoorlijk de neus uit te hangen. Vandaar dat ik vorige week een bench heb gehaald om dat eens uit te proberen 's nachts.

De eerste nachten ging het heel goed, hij is 's avonds goed uitgelaten en om 5.30 haalde ik hem er weer uit. Ook geef ik hem zijn eten in de bench. Na een paar nachten begon hij echter te blaffen, eerst om 4 uur en daarna steeds vroeger. Mijn man is er toen uitgegaan om hem even in de tuin te doen en heeft hem daarna niet terug gedaan in de bench.
Nou begon hij gisteren al na een half uur te blaffen...Nou is het waarschijnlijk niet zo slim geweest 's nachts naar hem toe te gaan :o

Nu weet ik eigenlijk niet wat wijsheid is, de bench moet leuk blijven maar dat is het niet voor hem. Kluifjes geeft ie niet om dus dat kan hem ook niet afleiden.
Moet ik nu gewoon overdag de 'benchtijd' op gaan bouwen? Of hem 's nachts laten blaffen?

In de opvang zat hij ook in een bench, het is wat dat betreft niet nieuw voor hem.

Wie kan me helpen???

*gaat weer dweilen* :+

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 14:32

inslapen of tie-rap om het snuitje en plassertje....

geintje
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 06-12-11 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 14:33

Kun je een radio aanlaten? en anders evt boven op de gang in de bench? Zodat hij niet zo "alleen " is

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 14:38

Inslapen is geen optie :D

Hij ziet Jody (andere hond) wel liggen, op de overloop ziet hij haar niet..
Ik weet niet of hij dat dan prettiger vind..

melissa256

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 03:57

Lynn_Nikita schreef:

geintje

dit vind ik niet echt een heel leuk grapje !!

ik heb altijd geleerd om een hond te laten blaffen, maar als je in een rijtjeshuis zit zullen je buren dat niet echt leuk vinden.

Ik zou dan idd overdag de bench tijd opbouwen, ook al ben je gewoon thuis, en dan als hij braaf is elke keer het deurtje weer open doen en belonen met een brokje of iets wat hij wel lekker vindt en het "foute"gedrag negeren want het is dan toch om aandacht vragen.

Nuage

Re: Bench probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 04:39

Je man heeft hem beloond door hem eruit te halen toen hij ging blaffen ;) Dat trucje heeft hij nu door.

Mijn advies is gewoon laten blaffen en er zeker van zijn dat het niet om iets anders gaat. Dus idd goed uitlaten en zorgen dat hij geen honger/dorst heeft.
Onze hond heeft het ook gedaan en doet het soms nog weleens, negeren is echt het beste in dit geval. Hij is duidelijk niet bang ofzo want hij deed het eerder wel goed. Overigens kan mijn hond ook de andere hond zien liggen. Ze gaat wel blaffen als ze die opeens niet meer ziet dus nu staat de bench zo dat dat niet meer kan gebeuren.

Even naar de buren en de situatie uitleggen helpt een heleboel :j Kun je ook meteen overleggen wat een goede nacht is om vol te houden.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:23

melissa256 schreef:
Lynn_Nikita schreef:

geintje

ik heb altijd geleerd om een hond te laten blaffen, maar als je in een rijtjeshuis zit zullen je buren dat niet echt leuk vinden.

Ik zou dan idd overdag de bench tijd opbouwen, ook al ben je gewoon thuis, en dan als hij braaf is elke keer het deurtje weer open doen en belonen met een brokje of iets wat hij wel lekker vindt en het "foute"gedrag negeren want het is dan toch om aandacht vragen.

we kennen elkaar..... en ik ken t hondje ook

melissa256

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 22:17

[quote="Lynn_nikita

geintje
[/quote]

Ik zou dan idd overdag de bench tijd opbouwen, ook al ben je gewoon thuis, en dan als hij braaf is elke keer het deurtje weer open doen en belonen met een brokje of iets wat hij wel lekker vindt en
het "foute"gedrag negeren want het is dan toch om aandacht vragen.[/quote]

we kennen elkaar..... en ik ken t hondje ook[/quote]

oké sorry dat wist ik niet. ja bij mij ligt het woord inslapen een beetje gevoelig omdat ik vorige week me maatje heb moeten inslapen en waar ik heel veel verdriet van heb, dus hoop dat je mijn reactie een beetje kan begrijpen

dierenfan

Re: Bench probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 22:41

tja buren een flinke bos bloemen geven of wat dan ook met erbij oordopjes en laten blaffen. Dit blaffen is puur omdat hij weet dat jullie komen gezien het probleem er niet was en 1x gebeurd is en hij steeds eerder vind dat hij er wel eens uit mag. Overdag in bench doen een poosje is niet verkeerd. Deed ik met mijn hond als pup zijnde ook. Puur om hem te leren dat er ook momenten zijn dat ik niets doe met hem. Toen hij 6 maanden was is de bench het huis uit gegaan maar tot die tijd heeft hij van 1 t/m 3 uur in de middag in de bench gezeten. Dan was er altijd rust in huis en dat wilde ik blijven hebben. Nu ligt hij gewoon op zijn kussen of wat dan ook maar weet dat hij van ons niets hoeft te verwachten na het middag eten van ons.
Geef hem wel vaak iets te kluiven (waar hij neit in kan stikken) zodat hij even afgeleid is en daarna van het knagen en eten makkelijker slaapt.