Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
en ja de warmtelamp hangt boven de werpkist, toch bedankt voor je antwoord. riagr schreef:Wat een raar verhaal is dit. Hoezo risico op infectie?? Er worden aan de lopende band pups via een keizersnee geboren, en die teven worden echt niet allemaal aan 1 stuk door gesteriliseerd. Verder is het vrijwel ondoenlijk om dergelijke jonge pups middels een flesje in leven te houden. Sorry dat ik dit hier zo bot neer zet, maar als er ook maar enige mogelijkheid is om de pups bij de teef te laten drinken moet je at doen. Pups kunnen na een keizersnee gewoon bij de moeder drinken. Als je DA zijn vak verstaat is er gewoon gebruik gemaakt van inwendige hechtingen. Ivm pijn bij de moeder/risico van bijten is het inderdaad verstandig om er de eerste dag steeds maar weer bij te zijn, en de pups eventueel zelf aan te leggen. Heb je overigens wel gedacht aan een warmtelamp ed voor de pups? Mijn advies; zoek DIRECT iemand met verstand van zaken, die je nu de eerste dag/dagen advies kan geven, ander zie ik het toch wat somber in...
tokedri schreef:Mijn hond heeft een ks gehad en 12 pups. Nooit een romper aan gehad, geen probleem.
Wat me erg verbaasd is dat je dierenarts een KS doet zonder controle foto, heel erg slordig.
En direct een sterilisatie zorgt dat de meklkgift terug loopt.
Ik zou absoluut de rekening niet betalen, een ks voor niets is heel erg. Ze heeft veel napijn en kans op complicaties voor niets. Heb je wel een kuur meegekregen?
Wat je gevoeld hebt is een samengetrokken baarmoeder, dat heb je altijd na een bevalling en voelt aan als pup. Dat jij dat niet weet snap ik nog wel, maar je dierenarts is ontzettend slordig.

tokedri schreef:En direct een sterilisatie zorgt dat de meklkgift terug loopt.
.
liljebo schreef:tokedri schreef:En direct een sterilisatie zorgt dat de meklkgift terug loopt.
.
Dit klopt dus niet.
Bij onze teef is de baarmoeder weggenomen (keizersnede was hier overigens terecht en correct), maar dat heeft geen invloed gehad op de melkproductie. Ze heeft 5 pups met haar melk groot gebracht en die kwamen echt niets tekort.
tokedri schreef:Gelukkig. Het vergroot de kans wel dat de melkgift terug loopt. Ik ken meerdere fokkers (ik fok 13 jaar ierse wolfshonden en nizinny's) die honden hadden waarbij de melkgift nihiel was na een sterilisatie tijdens een ks
liljebo schreef:tokedri schreef:Gelukkig. Het vergroot de kans wel dat de melkgift terug loopt. Ik ken meerdere fokkers (ik fok 13 jaar ierse wolfshonden en nizinny's) die honden hadden waarbij de melkgift nihiel was na een sterilisatie tijdens een ks
Oh oké. Tja, voor mij was het de eerste keer, puppys met keizersnede en sterilisatie. Ik heb daarna gevraagd bij de dierenkliniek en die verzekerden mij toen dat het geen kwaad kon, omdat het een tijd duurt voordat de hormonen daadwerkelijk zijn verdwenen en tegen die tijd zouden de puppys al op vast voer staan. En in dit geval bleek dat dus echt te kloppen. Ze zat zeer ruim in de melk.

riagr schreef:Leslie: Ik heb goed gelezen, keizersnede gevolgd door sterilisatie, waarbij ik het genoemde risico op infectie niet begrijp?? Dat is er namelijk normaliter bij een keizersnee niet, dus wat is er hier gebeurd dat er ineens risico is op een infectie?
Dat er na de keizersnede overgegaan is op sterilisatie maakt in wezen, qua uitwendige operatiewond, niets uit. Dus wat mij betreft wel goed gelezen, maar echt verbazing over je DA: echofout, verhaal over infectie ?? en wat mij betreft een adviesfout: had moeten zeggen dat de pups gewoon bij de teef kunnen, maar dat je ivm eventueel toegediende antibiotica in de gaten moet houden of de melkproductie voldoende op gang komt.
Vind je antwoord wat kattig, Jammer, want mijn reactie was gewoon betrokken bedoeld.
En moet er meer rekening mee houden dat geschreven tekst anders kan overkomen dan bedoeld.
(Punt is wat mij betreft ook dat ik met regelmaat te maken heb met nestjes (soms helaas keizersnee), en bijbehorende dierenartsen... en hoe meer ervaren je hier zelf in wordt.. hoe ( helaas) kritischer je toch wordt tov je DA, en hoe feller je kennelijk gaat reageren in topic's. Sorry daarvoor, was dus niet vervelend bedoeld tov je dochter.)