De laatste weken begon ze ineens enorm veel te drinken en te plassen en alles wees er op dat ze misschien wel suikerziekte had. Ik maakte me zorgen en besloot dat ik na het weekend met haar naar de DA zou gaan om haar te laten checken. Uit interesse ben ik gaan googlen op internet over suikerziekte, katten en voeding.
En ja dan vind je natuurlijk wat je voor paarden ook al wist; brokjes zitten stampvol met zetmeel en dat is ongeschikt voor katten en belasten de nieren enorm en kunnen suikerziekte veroorzaken. De meest voor de hand liggende oplossing zou zijn voer veranderen.
Omdat het midden in het weekend was en de DA natuurlijk niet open was, hebben we maar eens in de vriezer gekeken wat we nog aan 'versvoer' hadden liggen. Daar lag nog wat diepvriesvis. Dat hebben we toen maar ontdooid en aan haar gegeven (brokken in de prullenbak). Zowaar vrat ze dit ineens op

En wonder boven wonder, binnen 2,5 dag knapte ze zienderogen op; stopte met het leegzuipen van haar drinkbak en het volpissen van de kattenbak.

Nu krijgt ze diepvriesvoer; kip, rund, vis etc. Ik heb me ook ingelezen en het verhaal is eigenlijk hetzelfde als met paarden;
Het is je zó aangepraat dat je brokken moet voeren omdat daar alles inzit bla bla bla en dat je kat anders niet aan de juiste verhoudingen eiwit en vet komt etc etc. Bovendien vertelt de DA je dat het heel lastig is om versvlees te voeren ivm verhoudingen etc
Het zou net zoiets zijn als dat je huisarts je vertelt dat je beter niet zelf je eten kunt maken en dat recepten koken gevaarlijk is, omdat je dan niet precies van alles genoeg binnenkrijgt. Maar gelukkig heeft de pizzafabrikant kant en klaar voer waar alles inzit; de goekopere kant en klaar compleetpizza's hebben tomaat en kaas en alle vitamines, de duurdere hebben behalve tomaat en kaas ook wat vlees en natuurlijk ook alle vitamines.
Iedereen zal dan denken
dat kan nooit gezond zijn. Toch is het wat ze onze katten (en honden) ook voeren en waar veel katten aan kapot gaan......... 
) gelukkig kan ze buiten onder het afdak gevoerd worden
). Ben ik nu een dierenbeul?