Hondje in mijn armen gestorven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Hondje in mijn armen gestorven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 19:38

Ik ben net op de scooter naar de stad geweest en op de heenweg kwam ik bij een bocht (tegen berghelling) waar een stuk of 8 puppies van een half jaar ofzo liepen. Ze waren opgewonden aan het snuffelen, ze waren iets op het spoor. Helaas waren ze veel te dicht bij het verkeer en eentje werd geraakt. Ze kermde en kon niet meer opstaan. De auto's van beide richtingen remden wel af om er omheen te gaan, maar niemand stopte.
Ik dus wel. Scooter tegen de vangrail ge"gooid" en hondje van de weg geraapt. Ze leefde nog, maar nauwelijks.
Ik ben met haar naar de kant gegaan en ze probeerde nog drie keer adem te halen, maar kreeg geen lucht binnen en stierf. De ander hondjes waren blijkbaar geschrokken want die zijn de berg op eggaan, het bos in.
Toen stopte er een auto met een jonge vrouw die vroeg of ze wat kon doen en of ik gezien wie het gedaan had en toen kwam met nog een van de puppies naar beneden, snuffelen waar ik de andere had opgeraapt en raakte ook bijna onder een auto, maar gelukig, omdat de auto van die vrouw pontificaal in de weg stond in die bocht, reed niemand hard en konden ze hem ontwijken. Hij schoot uiteindelijk de berg op, de geur van de anderen na.
De vrouw sprak haar zorg uit voor de andere hondjes en ze kende iemand van het asiel, maar ja, ze waren weg en deze was dood, dus ze kon niet veel doen. We hebben een hek open gemaakt van braakliggend terrein, net voor de bocht, en daar heb ik het dode hondje achtergelaten, zodat, mochten de anderen nog terug komen, ze geen reden hadden de weg op te gaan.
We hadden het nog over het feit dat we niet wisten of er een ophaal dienst was voor dode dieren op de weg.

Op de terugweg stond er een busje en liep er een man richting het hek, dus misschien heeft ze toch iemand kunnen vinden, via het asiel wellicht, die het lijkje heeft geruimd...

Ik ben behoorlijk van mijn stuk. Ik vind het altijd sneu om dode dieren langs de weg te zien, maar dit was wel heel intens, zo'n hondje dat voor je neus wordt aangereden en in je armen sterft. Ik kan alleen maar dankbaar zijn dat ze uiteindelijk maar heel kort heeft geleden.

annesterre

Re: Hondje in mijn armen gestorven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:40

wat vreselijk ;( ,
sterkte ! :(:)

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:40

wat verschrikkelijk !
goed dat je tenminste wel bent gestopt.
sterkte :(:)

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:42

|(

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:44

En die puppies zijn verder van niemand, die lopen daar dus vrij rond? :oo
Jeetje vreselijk om zoiets mee te maken...

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:48

Helaas ook zoiets soortgelijks meegemaakt met een kat. Fietste alleen naar huis en ze strompelde (vermoedelijk ziek) over de weg. Pas na 3 auto's is ze overleden. Vooral dat gespartel kan ik niet meer van mijn netvlies krijgen.. Echt gruwelijk, vooral dat niemand de moeite deed om te ontwijken heeft me echt laten kokhalzen ;(

Stond zelf aan de grond genageld maar had natuurlijk ook onmogelijk een drukke weg over kunnen rennen..

:(:) Veel sterkte, zoiets is heel heftig om te moeten zien helemaal omdat je hem ook vast hebt gehad.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:52

Heb het helaas mee mogen maken met een konijntje, diertje lag op de weg langs een route waar ook een speeltuin ligt dus ik dacht nog bij mezelf, laat ik hem uit het zicht halen zodat die kinderen niet met een bloederig hoopje geconfronteerd worden. Het arme dier leefde nog en was in shock, dit merkte ik pas toen ik hem al lang en breed opgetild had en in de bosjes had gelegd! ik heb het diertje daarna in mijn vest gewikkeld (het voelde koud van het asfalt) en in mijn scooter gelegd, en het zadel deels dichtgedaan zodat het donker was en hij misschien nog een beetje bij kon komen. Toen de dierenambulance aankwam (ze was er echt SNEL! mijn complimenten voor de dierenambulance!) was het al te laat, ze is in mijn scooter overleden.

TS heel veel sterkte, veel mensen zullen zeggen 'het is maar een dier' maar je hebt je best gedaan, je was een van de weinige die wél stopte en hulp gaf.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:53

Super dat je gestopt bent, ook die andere vrouw !! Sterkte

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 23:42

Dank jullie voor het medeleven.

xxMaxx schreef:
En die puppies zijn verder van niemand, die lopen daar dus vrij rond? :oo

Hoewel er veel zwerfhonden zijn (ik heb er twee aangenomen en er leeft een hele groep om ons dorp), overleven daarvan meestal niet alle pups van een nest. Ik denk dat deze ergens ontsnapt waren. Het waren jachthondjes (podengo's).
Ik hoop dat ze weer op huis zijn aangegaan.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:44

och gossie |(
wat rot lijkt mij dit....ook omdat je weet dat er nog meer pups zijn...maar waar?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:45

:(:)

Dat lijkt me inderdaad heel erg intens. Wel heb je het beestje in elk geval een einde kunnen geven in de armen van iemand die zich om hem bekommerde. :)

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:46

Wat vreselijk zeg..
En toch gevoelsmatig 'blij' dat ze in liefdevolle armen gestorven is en niet koud in de berm..

Hier in NL is het de gemeente die dieren ophaalt en wegwerkt (even cru; dat beland in een grote kliko tot de destructie komt), of je brengt ze zelf naar een kliniek (chip lezen/ melding vondeling)..
Geen idee of het bij jullie in Portugal ook zo is.. Ik denk sowieso dat de mentaliteit daar al een stukje anders is?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 23:55

Ja, men bekommerd zich niet altijd zo om dieren. Daarbij hebben we hier natuurlijk veel wilde dieren (en zwerfhonden) die kadavers opruimen. Beetje gruwelijk, maar wel natuurlijk.
In de steden is het misschien anders. Ik ben niet zo goed op de hoogte van dat soort dingen en vreemd genoeg zijn de meeste portugezen dat ook niet....

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:58

Aan de ene kant is het maar goed dat het weggewerkt wordt door zwerfhonden... hebben die tenminste ook eens een nachtje hun buikje vol :o
Ik denk dat vele er niet van op de hoogte zijn omdat er gewoon niet echt een protocol voor is oid?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 00:00

TS, wat een mooie honden, dat ras ken ik eigenlijk ook niet. Heb je in Portugal ook zoiets als Amivedi? als het echt losgebroken rashondjes waren hebben ze misschien nog een baasje die naar ze op zoek is.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 00:07

Nou, dat vrouwtje kende dus wel iemand van een of andere vereniging, die aangereden dieren laat behandelen en dan ter adoptie aanbied, en ik denk wel dat ze die gebeld heeft al was het maar om van zich af te praten, dus er zal wel wat gebeuren, maar zoeken gaat hier in die bossen niet zo makkelijk, er zitten geen paden ofzo.
Misschien was die man die ik op de terugweg zag wel de baas, dat hij het al te horen had gekregen. Hier gaat nieuws snel rond in de dorpen.
Wellicht gaan ze weer naar huis als het hun etenstijd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:00

Goed dat je iig bent gestopt.
Vreselijk.. :(:)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:05

Rot om zoiets te moeten meemaken. Ik stop zelf ook altijd als ik zoiets zie, maar dit is natuurlijk erg naar om te beleven. Het zal even duren voordat je dat beeld van je af kunt zetten. Maar je hebt gedaan wat je kon doen. Sterkte.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:09

Jeetje zeg, wat heftig, sterkte... :(
Mijn vriend heeft eens gezien hoe een kat overreden werd. Oogbol uit de kas, niet meer te redden(achterkant overreden), bloeden, maar beestje leefde nog wel. Hij stond in uniform, en heeft met zijn ME schoenen het beestje uit zijn lijden moeten verlossen, dat vond hij toch wel heeel erg...