Ik zie mijn overleden poesje minimaal 2x per dag.....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CloudDancing

Ik zie mijn overleden poesje minimaal 2x per dag.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 01:32

Ik weet, deze titel is heel vreemd. Ik zal het hele verhaal vertellen.

In 2005 kregen we Tootsy van mensen die haar niet meer wilden. Er stond een advertentie op marktplaats en wij hadden al 2 zusjes, maar waar we 2 kunnen eten, kunnen er ook drie eten. Tootsy was meer dan welkom. Afgesproken en de mensen kwamen haar brengen. Ze hebben haar aan de deur afgegeven en nooit meer naar haar omgekeken. Maar hoe meer ik het poesje leerde kennen, hoe beter de band tussen ons werdt.
Tootsy was echt een probleempoesje. Haar traanbuizen waren niet ontwikkeld, dus meerdere keren per dag haar oogjes schoonmaken en ze was verder appart, maar zo onzettend lief. Onze band werdt steeds hechter en hechter.
Na 2 jaar ging de relatie tussen mijn vriend en mij niet zo goed en besloot ik om weer een poosje bij mijn ouders te gaan wonen. Omdat de band tussen Tootsy en mij zo enorm was heb ik haar meegenomen en dat is ook fijn voor haar geweest, want ze is altijd bij me gebleven.
Na een poosje werd van de ene moment op het andere moment heel heel erg ziek, heel benauwd en het zag er alles behalve goed uit.
Meteen met haar naar de dokter gegaan. Ze bleek vocht achter haar hartje en haar longen te hebben. Maar met de juiste medicijnen moest ze snel opknappen.
De volgende avond moesten we terug voor controlle en het werd toch niet helemaal vertrouwd, dus er een foto van haar hartje gemaakt en daar zat een hele rare klodder op die daar zeker niet hoorde.
Maar medicijnen meegekregen om alles tot rust te brengen, dit wilde niet helpen en van de medicijnen kon ze haar urine ook niet ophouden en moest ik haar dus elke keer op een schone plek neer leggen, zodat ze niet in haar eigen vuil lag.
Op de avond bracht ik haar nog naar de kattenbak, daar had ze niet eens de kracht meer om op te staan. Ook kon ze niet zelf drinken, want dan viel haar kopje in de waterbak. Zo zielig, maar ik wist dat dit zo fout was. Laat in de avond begon ze ook te kermen, een teken dat ze nu wel pijn had.
Toen hebben we de dierenarts gebeld. Gelukkig kregen we onze eigen oude dierenarts Knibbe. Die vertelde ons dat ze zeker die nacht zou sterven, maar als ik het fijner vond, kon hij haar ook helpen en haar in laten slapen.
Dit hebben we ook gedaan.
De volgende morgen heb ik haar laten cremeren en voor mezelf geprobeerd een plekje te geven.
Nu 3 jaar later, zie ik haar af en toe in een schaduw lopen en als ik goed kijk, is het weg.
Ik heb nu ook een zwarte poes, maar als ik dan kijk ligt ze lekker te slapen en kan Angel het dan niet geweest zijn.
Ik voel dat het Tootsy was, niet tastbaar, maar mijn gevoel zegt dat ze nog steeds bij me.
Ik vind het niet onprettig en vind het fijn haar af en toe eens te zien, maar ik heb haar deze week al 3x gezien en dat lijkt me niet goed.
Afbeelding

Heeft iemand van jullie hier ook ervaring mee?? Of begin ik gek te worden;)

Mindfields

Re: Ik zie mijn overleden poesje minimaal 2x per dag.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 01:34

Ik heb dit gehad met een overleden paard van mij. Die stond ineens achter me in mijn kantoor....ja ik weet het, maar het was echt zo. is maar 1 keer gebeurd overigens, maar goed ik heb het dus ook eens meegemaakt. Hoe het te verklaren is weet ik niet.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 01:41

Ik herken het wel, en heb het de laatste tijd ook steeds vaker.
Ben vorig jaar Januari mijn hond verloren aan botkanker, en rond deze tijd begon de s.hit, ik denk dus vandaar.
Plus daarbij komt dat ik niet lekker in mijn vel zit, en hem ook nog steeds niet goed los kan laten, als ik eerlijk ben :o
Ik accepteer nog steeds niet dat hij er niet meer is.

Met mijn overleden kat heb ik het anders, die zie ik, net als mijn oma, in mn droom als ik veel stress heb of iets anders.

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 01:50

Ik herken het wel. Niet qua zien, maar wel qua horen.

Mijn katje was veel te jong overleden na een aanrijding. Ze was erg gek op me en kwam 's avonds altijd spinnend tegen m'n hoofd aan liggen.

Een jaar lang na haar dood heb ik haar 's avonds steeds gehoord. Zodra ik ging liggen op mijn kussen, hoorde ik haar op een gegeven moment spinnen. Dacht dat het haar broer was, maar die lag dan gewoon beneden. Dat is heel lang zo geweest. De dokter kon niets raars aan mijn oren vinden (ik dacht dat er iets met mijn oren aan de hand was).
Het jaar daarop hoorde ik haar heeeeeel af en toe nog. En nu eigenlijk nooit meer. Ik vond het wel fijn.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 01:56

ik herken het volledig, soms zie ik een schim/schaduw, en dan denk ik dat me kat er loopt terwijl die ligt te slape in zijn mandje, echt raar ,dan zeg ik altijd daar was me oude kat :j (19jaar geworden bij ons ,vanaf geboorte tot dood)

[edit] dus het is netals of je in je ooghoek een schaduw van een kat ziet, maar als je dan kijkt is er niks :+
Laatst bijgewerkt door just_kiki op 04-12-11 01:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 01:59

Op 23 november 2010 is onze kater van 19 ingeslapen. Was 13 toen we hem uit het asiel haalden, heeft 2 jaar geduurd voordat hij ons echt vertrouwde maar daarna had iedereen uit het gezin een sterke band met hem. Kwam altijd tegen je aanliggen met zijn botterige lijfje en als je verdrietig was dan keek hij omhoog, kneep zijn oude oogjes toe en maakte een 'prr' geluidje. Net alsof alles wel goed kwam, het was een speciaal dier.

Precies op 23 november 2011 hoorde ik hem over de gang lopen op het waggelende maniertje. Ja ik herken dat geluid uit duizenden, het was zo apart..

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 02:00

Mijn kat Sky is vorige maand ingeslapen, wel wat korter geleden dus. Ik zie haar ook geregeld vanuit mn ooghoek lopen. Zal vast nog wel bij het rouwproces horen, maar stiekem vind ik het best fijn dat ze nog beetje in de buurt is.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 02:02

Sterkte dan nog Juut :)

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 02:10

Jeetje, ik denk het soms ook.
Zelfs een raar geval: nadat mijn laatste gerbil overleden was en ik alleen in bed lag, hoorde ik haar nog graven..
Mijn hond denken te zien of te horen kon ik me nog wel inleven, maar ik zat werkelijk rechtovereind in mijn bed met het licht aan en weet 1000% zeker dat ik dat geluid in mijn kamer hoorde..
Terwijl dat dier was al een aantal maanden er niet meer..
Ook dacht ik wel eens dat ik mijn hond hoorde of in mijn ooghoek zag, maar wist niet wat ik ervan moest denken..

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 02:13

Zal zo vast wel iemand reageren hier die ons voor gek verklaart, maar ik blijf zeker van mn zaak :)

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 02:29

Ik heb het ook gehad, regelmatig zelfs.. maar dan in menselijke vorm.. Altijd bij de droger.. NU al enkele maanden niet meer. Als die ( een man groot breed wit) er is dan voel je gewoon de spanning in huis hangen. Heb er wierook mee gehaald en moet zeggen dat het een stuk ''stiller'' is ookal voel ik nog met regelmaat spanning. Ik heb hsp en voel dus ook heel duidelijk wanneer er iets anders is of andere spanningen of stress dicht in de buurt is ( word daar ook erg moe van trouwens)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 03:51

Ik hoop niet dat ik van dergelijke zaken last krijg, ik help zoveel dieren jaarlijks het hoekje om dat het nogal druk zou worden....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 04:27

Ik heb het nooit gehad, ja wel dat ik dacht dat ik zijn gemiauw hoorde maar dat is niet zo gek als je kat 2 jaar lang zoveel miauwd. Was nog de gewenning, mijn hersens waren ingesteld op dat geluid rond bepaalde tijden := is wel weggegaan gelukkig!

Ik verklaar jullie niet voor gek, maar ben er zelf te nuchter voor. Ik heb er zelf andere verklaringen voor :) maar die laat ik in het midden. Als iemand zich er prettig bij voelt, wie ben ik om daar dan tegenin te gaan? :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 09:56

Wat een bijzondere verhalen...
Ik heb een aantal maanden geleden 2 van mijn nijnen vlak achter elkaar verloren... Loslaten kan ik nog niet, ik kan nu ook spontaan gaan huilen.. Ik zou willen dat ik ze soms nog zag... Maar misschien hebben ze het zo goed daarboven dat ze niet terugwillen, zelfs niet om zich even te laten zien..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 10:08

Ik heb het met mijn overleden merrie. Die is nu 11 jaar dood (verongelukt) en die zie ik niet maar voel en hoor ik nog wel. Ook gebeuren regelmatig dingen om mij heen die echt absoluut geen toeval kunnen zijn. Ik geloofde hier voorheen nooit in, maar dat is nu wel veranderd.

Mijn overleden ruin werd vlak na zijn dood nog 2 keer gezien door de eigenaresse van de stal waar hij stond en door een vriendin van mij die daar ook op stal stond. Ze hebben het los van elkaar verteld.
De eerste keer stond hij in z'n box tijdens het voeren, en de tweede keer leek hij over het pad richting de wei te lopen.
Daarna is hij nooit meer gezien en ik heb hem jammer genoeg nooit gezien, maar ik vind het wel mooi dat hij de laatste keer zo gezien is toen hij richting het weiland liep. Ik vind het een beetje symbolisch :)

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 10:26

Ik heb een reading laten doen van mijn overleden merrie maart 2011

ik schrok me dood alles klopte waardoor ik het beter een plek kan geven al is dat soms nog wel erns moeilijk
Maar ik geloof er zeer zeker in

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 10:30

Ik hoor onze oude hondje nog weleens blaffen in de tuin, of knorren.
Ze was ontzettend waaks, maar de band die ik met haar had, was echt heel bijzonder.
Ze blafte op een andere manier naar me, meer "bluff" en soms knorde ze er achteraan.

Als ik bij m'n ouders kom, hoor ik het nog vaak in huis of in de tuin.
Héél bijzonder!

Dus ja: Volgens mij kan het!

CloudDancing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 11:12

Ik vind het toch wel fijn dat ik niet de enige ben.
Ik heb nu 2 andere katten, die natuurlijk nooit de plek van Tootsy in kunnen nemen. Ik mis haar ontzettend en vind toch ook heel fijn dat zij ook bij mij wil zijn.
Het ging ook zo snel allemaal!!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 11:18

Ik moet even iets toevoegen na de post van Cayenne, ik zag hem ook niet maar ik wist verdomd zeker dat hij rechts achter me stond, dat voelde ik en het was echt zo, ja heel raar om uit te leggen. Maar het was zo. Heb het later nog twee keer gehad toen ik met heel moeilijke paarden aan het werk was. Toen was hij er ook bij. Vraag me niet hoe het kan hoor, ik weet het niet.

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 11:23

Cayenne schreef:
Ik heb het met mijn overleden merrie. Die is nu 11 jaar dood (verongelukt) en die zie ik niet maar voel en hoor ik nog wel. Ook gebeuren regelmatig dingen om mij heen die echt absoluut geen toeval kunnen zijn. Ik geloofde hier voorheen nooit in, maar dat is nu wel veranderd.

Mijn overleden ruin werd vlak na zijn dood nog 2 keer gezien door de eigenaresse van de stal waar hij stond en door een vriendin van mij die daar ook op stal stond. Ze hebben het los van elkaar verteld.
De eerste keer stond hij in z'n box tijdens het voeren, en de tweede keer leek hij over het pad richting de wei te lopen.
Daarna is hij nooit meer gezien en ik heb hem jammer genoeg nooit gezien, maar ik vind het wel mooi dat hij de laatste keer zo gezien is toen hij richting het weiland liep. Ik vind het een beetje symbolisch :)

Wouw, ik krijg gewoon kippenvel na het lezen van jou post, maar dan wel op een fijne manier. ;)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 11:37

Cayenne schreef:

Wat bijzonder zeg.. Dat hij ook zo richting het weiland liep.

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 11:46

Kuggur schreef:
Ik hoop niet dat ik van dergelijke zaken last krijg, ik help zoveel dieren jaarlijks het hoekje om dat het nogal druk zou worden....

:j

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 11:51

Bijzondere verhalen hier,ik denk echt wel dat het kan hoor..Zelf denk ik wel eens dat mijn overleden hondje is terug gekomen in mijn nieuwe pup..Kan haast niet maar,ik zie veel terug en de band is net zo sterk..Het is trouwens een heel ander soort hond,dus ben niet op zoek gegaan naar een kopie..

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 11:58

Voor mij is het ook niet onbekend. Mijn vorige kat heb ik moeten laten inslapen. Een paar dagen later lag ik op bed en 't voelde ineens alsof er een kat op bed sprong, precies zoals Muts. Dus bijna automatisch mijn hand naar achteren voor een aai en daar was natuurlijk niets...Is een aantal keer gebeurd, net zoals van die schimmen die je net niet helemaal ziet. Dat was mijn andere kat die ik heb moeten laten inslapen. Die kwam bij leven al regelmatig zo snel langs sjezen dat je alleen een schim zag.
Bij mijn moeder ook. Die had een katje dat altijd op een heel specifieke manier aan de deur hing (letterlijk dus :') ) als ze naar binnen wilde. Die heb ik na haar dood ook nog een aantal keren aan de deur horen hangen, mijn moeder hoorde dat ook regelmatig, dus dan zijn we allebei een beetje gestoord. ;) Net zoals haar andere kat, die ook met enige regelmaat na zijn dood nog door het huis banjerde. Heb weleens, al lezend, nog 'Hoi Dreyfuss' gemompeld, omdat meneer langskwam...Ook hier had mijn moeder hetzelfde...

O, en dan nog die kat die in mijn vorige huis rond wandelde en met dozen speelde. Die heeft mijn katten regelmatig de stuipen op het lijf gejaagd. Zit je lekker tv te kijken met twee katten over je heen, schieten ze ineens omhoog en beginnen ze te grommen. Of dat er boven dozen heen en weer geschoven worden, alsof er een kat bezig is, terwijl die twee beneden waren en met de haren overend naar boven keken...

En semi-katachtig, maar wel heel mooi. Vlak na het overlijden van mijn vader zaten mijn moeder en ik aan zijn graf. Kwam er ineens uit het niets een rode kat met een blauw bandje aanwandelen die recht op ons af ging. Eerst kreeg ik wat kopjes en vervolgens mijn moeder, waar hij bij op schoot klom. Het beestje is de hele tijd bij ons gebleven totdat we weer weggingen. Toen verdween hij weer 'in het niets'. We zijn nog wezen vragen en rondkijken of er ergens in de buurt rode katten vermist werden of regelmatig gezien werden, maar nee.
En wat er nou zo speciaal aan was? Mijn vader had een zwak voor rode katten en droeg praktisch altijd blauw...

En dan nog, hé. Ik hoor er eigenlijk te nuchter voor te zijn, maar kon in deze gevallen geen andere, betere verklaring vinden. Ja, dat met die kat en mijn vader, toeval, kán, maar dan nog, het voelde iig erg fijn. Die schimmen, dat kán vermoeidheid en willen zien zijn, dat op bed springen, zou half slaapgebeuren kunnen zijn (maar waarom voelde dat zo echt en is het verdwenen toen mijn huidige kat kwam?), maar dat met die dozen en hoe die katten reageerden...en dat van mijn moeders katten die zij ook hoorde, los van mijn 'ervaringen' (en dat vertelde ze pas later, toen we het er eens een keer over hadden, we hebben elkaar dus niet kunnen aansteken).
Mja, het blijft apart, en of het nou hersenspinsels of écht iets is, doet dat er eigenlijk toe? Zeker als het een mooi of fijn gevoel geeft?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 14:47

vuurneon schreef:
Ik heb het nooit gehad, ja wel dat ik dacht dat ik zijn gemiauw hoorde maar dat is niet zo gek als je kat 2 jaar lang zoveel miauwd. Was nog de gewenning, mijn hersens waren ingesteld op dat geluid rond bepaalde tijden := is wel weggegaan gelukkig!

Ik verklaar jullie niet voor gek, maar ben er zelf te nuchter voor. Ik heb er zelf andere verklaringen voor :) maar die laat ik in het midden. Als iemand zich er prettig bij voelt, wie ben ik om daar dan tegenin te gaan? :)

Zoiets denk ik ook dat er meespeelt. Al sluit ik echt rondspokende katten ook niet uit; er liep al een kat door mn huisje lang voordat Sky haar intrek hier nam