Chihuahua plast overal tegen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Elmee

Chihuahua plast overal tegen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 22:39

Zoals de titel al zegt plast mijn chihuahua reutje van 5 jaar overal tegen. Het begon al wel een tijdje geleden tegen een plant die op de grond stond. Plant verwijderd en geen planten meer op de grond. Ik dacht probleem opgelost.

Niet dus... Nu plast die zelfs tegen het speelgoed van mijn zoontje, een pakje maandverband dat op de grond staat, daarnet heb ik ontdekt dat hij ook tegen de playstation heeft geplast!

Het vervelende is dat ik het hem nog nooit heb zien doen. Dus ik kan hem er moeilijk voor straffen, maar ik ben het wel meer dan beu! Het ruikt dan ook niet erg prettig.

Heeft er iemand goede tips??? Ik was net aan het denken of castreren mss zou helpen?? Maar hij is eigenlijk helemaal niet dominant ofzo. Ik heb niet het idee dat hij last heeft van zijn hormonen.

setteke

Re: Chihuahua plast overal tegen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 22:41

Castreren zou een goede optie kunnen zijn. Hij is aan het markeren.

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 22:43

castreren kan helpen. Misschien voordat je dat beslist met de DA overleggen. Het zou ook blaasontsteking kunnen zijn.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 22:44

Als je wilt weten of castreren zou kunnen werken, dan zou je als proef een implantaat kunnen proberen. Werkt ongeveer 8 maanden en geeft in die periode eenzelfde effect als castratie. Even zoeken op Suprelorin.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 22:45

Je kan ook castreren doormiddel van een chipje. Chip wordt dan ingebracht en is een paar maanden werkzaam, lost het de problemen op kan je overgaan op een echte castratie...

Edit, zie dat een andere bokker me net voor was.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 22:46

Waarom niet gelijk castreren dan?

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 22:47

een casteratie is ingrijpender en werkt niet altijd. dus vandaag dat de volgende optie aangeboden word denk ik

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 22:49

Snap ik, maar je hebt sowieso 2 maal dierenartskosten (als het wel zo is).

Elmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 22:50

Hmm... Dat is in ieder geval interessant. Ik ga er eens wat meer over opzoeken en de DA eens contacteren. Vind het echt vreselijk zo.
Iedereen al bedankt!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 22:50

kan hormonaal zijn kan stress zijn en om het ingewikkeld te maken kan door stress komen wat door hormonen veroorzaakt wordt maar hoeft niet. Kan ook een verandering zijn in huis situatie of loopse teven in de buurt.
Laatst bijgewerkt door dierenfan op 03-12-11 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 22:51

ja dat klopt. Ik zou eens met de DA overleggen. Als de hond het nooit eerder heeft gedaan kan het ook een medic probleem zijn

Elmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 22:58

Hij doet het al wel een tijdje nu denk ik. Het is begonnen tegen die plant en ik denk dat dat al een jaar geleden is. Maar het lijkt wel dat hij het de laatste tijd regelmatiger doet.
Maar verder merk ik niets van zijn hormonen. En hier is maar 1 hond in de buurt en dat is ook een reu. En mijn eigen andere hond dan nog, ook een reu. Ik weet ook niet wanneer hij het doet, want als we niet thuis zijn, zit hij niet in de living. Kan dus alleen gebeuren als we thuis zijn, toch heb ik het nog nooit gezien.
Ik ben al blij dat mijn andere hond er dan ook niet tegen gaat plassen :=

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 23:01

xxxmarexxx schreef:
een casteratie is ingrijpender en werkt niet altijd. dus vandaag dat de volgende optie aangeboden word denk ik

klopt :) Er wordt vaak snel geroepen "castreren" bij gedragsproblemen, maar castratie is niet voor alles de oplossing. Dit implantaat schijnt na een paar weken echt exact hetzelfde effect te hebben als een daadwerkelijke castratie, dus kun je feitelijk uitproberen of het probleem daarmee inderdaad verholpen is.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 23:02

Ik zou eerst een medische oorzaak uitsluiten. Vervolgens zou ik eerst voor een implantaat gaan.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 23:03

Roadracer schreef:
xxxmarexxx schreef:

klopt :) Er wordt vaak snel geroepen "castreren" bij gedragsproblemen, maar castratie is niet voor alles de oplossing. Dit implantaat schijnt na een paar weken echt exact hetzelfde effect te hebben als een daadwerkelijke castratie, dus kun je feitelijk uitproberen of het probleem daarmee inderdaad verholpen is.

Ja, en als het het probleem is? Dan alsnog castreren? Dus 2 keer kosten.

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 23:04

ik weet uit ervaring dat een implantaat echt helpt. alleen dan bij katten. Een van mijn poezen plaste een tijdje in huis. nu niet meer. :D
Elmee: je zegt dat je nog een reu hebt. hoe lang heb je deze? weet je zeker dat deze niet in huis plast?
Settele: Een dier kost nu eenmaal geld :o

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 23:05

setteke schreef:
Roadracer schreef:

Ja, en als het het probleem is? Dan alsnog castreren? Dus 2 keer kosten.

Ja, dus? Meteen maar hakkie takkie doen en erachter komen dat het probleem niet is opgelost??? Je hebt t wel over een medische ingreep hoor! Bovendien: huisdieren kosten nou eenmaal geld...

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 23:08

Inderdaad hakkie takkie, ik neem aan dat ze er geen nestje mee wil fokken.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 23:10

Ik denk daar anders over, ik snij liever niet in gezond vlees als ik niet weet of dat nut heeft.

Elmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 23:10

Beide honden zijn 5 jaar en al van pup bij mij. Chihuahua is enkele maanden jonger. Ik vermoed niet dat de grote in huis plast, want dat zouden toch wel hele plassen zijn. Tenzij hij ook gewoon markeert, maar ik denk dat de 'sporen' daarvoor niet hoog genoeg zijn. 100% zeker ben ik natuurlijk niet.

@ setteke: ik wil er idd geen nestje mee fokken, maar ben wel een beetje bang voor verdoving bij zo'n klein hondje. Maar heb net al wel gelezen dat je met die chip ook moet oppassen bij hondjes onder de 10 kg.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 23:11

Een reu met ballen hoeft niet per se meteen gebruikt te worden voor de fok. Castratie kent ook risico's en nadelen. En wat nou als na castratie blijkt dat het probleem niet opgelost is?

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 23:12

Nadeel van meteen castreren is dat het niet omkeerbaar is. Soms wordt het gedrag van honden niet fijner na een castratie.
Ik heb onze hond dmv een injectie die een maand of zoiets werkte chemisch laten castreren. Hij werd er redelijk humeurig van, begon zelfs te happen.
Voordeel met chips en injecties is dus dat het uitgewerkt raakt en een castratie definitief is.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 23:12

zijn er dingen in huis waardoor hij gaat markeren is hij dominant waardoor hij daarom zoiets heeft als pissen, kan ook he.
want dieren kunnen zeer uitgekookt zijn en eigenlijk heel onzeker zijn. dus kijk ook eens hoe jullie naar elkaar staan en hoe jeje gedraagt naar hem

Elmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 23:21

Dominant is hij helemaal niet. Maar hij wordt wel iets meer betutteld dan de grote. Daarmee bedoel ik dat hij nog wel eens bij mij op de zetel mag liggen en de grote dus niet. Maar hij is wel echt helemaal verliefd op zijn grote vriend hoor. Kan hem geen 2 minuten missen.
Maar ja mss dat hij zich daardoor toch wel een beetje hogergeplaatst gaat voelen...

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 23:31

Ons hondje heb ik "chemische' laten castreren. Dat is een spuitje en werkt hetzelfde als een echte castratie. werkt ongeveer
3 maanden en hij was ook van het binnen plassen :j .
Probleem was écht opgelost en hij heeft die tijd ook niet meer binnen geplast.
Je hebt dus niet de risico's van de narcose en kunt zo eerst proberen of het werkt bij jou hondje!