Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Thirty schreef:De verzekering dekt bestaande problemen niet hoor, dus daar ben je al te laat mee.
Plus dat je vaak een wachttijd hebt.
Maar ik zou maandag lekker naar de DA gaan om eea te laten nakijken. Dat het in de papieren loopt, tja.
Twee honden van ons vorige maand met Parvo bij de DA, 1800$. Wat moet, dat moet. Zo simpel is het.
Jesjepaarden schreef:Nog andere suggesties? want het gaat heel erg in de papieren lopen, dat hoor ik al, dus eerst maar even verzekering afsluiten:)
tamary schreef:Niks te maken ook met de nattigheid? Dat ze het te nat/koud vindt om buiten te gaan zitten om te plassen?
Jesjepaarden schreef:Nog andere suggesties? want het gaat heel erg in de papieren lopen, dat hoor ik al, dus eerst maar even verzekering afsluiten:)
dierenfan schreef:lijkt me idd iets van blaasontsteking of zwakke spieren. In bench kan ze niet lopen dus is het allemaal anders. Zodra ze gaat lopen wordt het meer opgewekt en zal ze het dus gewoon verliezen zo klinkt het uit jou tekst. Idd dus dan denken richting zenuw die niet goed werkt bijv.
Of ze is buiten haar bench bang/ zeer onzeker en daardoor laat ze uit onderdanigheid haar plas steeds lopen. Ook dat kan natuurlijk. Weet niet of ze er veel voor gestraft wordt? In dat geval kan het al zijn als een van jullie op staat of richting haar loopt dat ze het al door angst laat lopen.
wat ik zou doen is urine (liefst 's ochtends en later op de dag) opvangen en laten onderzoeken of bloedonderzoek.
Zo vroeg steriliseren zal ik niets over zeggen, maar kan alles te maken hebben dat ze daardoor wel incontinent is. Dat ze het daarvoor ook deed kan weer zijn doordat ze toen nog gewoon niet zindelijk was. kan ook zijn dat ze al heel lang wat mankeerd.
Jesjepaarden schreef:tamary schreef:Niks te maken ook met de nattigheid? Dat ze het te nat/koud vindt om buiten te gaan zitten om te plassen?
Dat denk ik niet, had ze ook met 25 graden buiten, zonnetje schijnt. Want ik was echt nog geen kwartier terug van uitlaten, ze had helemaal uitgeplast enzo
Verzekeringtechnisch kan het wel, theoretisch mankeert ze nu niks. Als de dierenarts iets had vermoed hadden ze haar ook niet gecastreerd. Maar ze liep net heel relaxt, en ja ze drinkt nog veel, dankzij het veel te zoute pedigree, maar we gaan over op een brok met veeeeeeeeeeeel minder zout. Maar dannog, het komt met vlagen, het is ook zo maar een maand weg. Want zindelijk is ze wel, ongelukjes daar gelaten als ik even niet oplet. Maar dit slaat echt alles. Ik ga zowizo maandag zonder hond op spreekuur, inderdaad even met hem bespreken wat dit kan zijn, en wat hy ervan denkt. Want ik verdien zat in de maand, daar ligt het niet aan, maar ik kan niet even 600euro ophoesten.

geerke schreef:dierenfan schreef:lijkt me idd iets van blaasontsteking of zwakke spieren. In bench kan ze niet lopen dus is het allemaal anders. Zodra ze gaat lopen wordt het meer opgewekt en zal ze het dus gewoon verliezen zo klinkt het uit jou tekst. Idd dus dan denken richting zenuw die niet goed werkt bijv.
Of ze is buiten haar bench bang/ zeer onzeker en daardoor laat ze uit onderdanigheid haar plas steeds lopen. Ook dat kan natuurlijk. Weet niet of ze er veel voor gestraft wordt? In dat geval kan het al zijn als een van jullie op staat of richting haar loopt dat ze het al door angst laat lopen.
wat ik zou doen is urine (liefst 's ochtends en later op de dag) opvangen en laten onderzoeken of bloedonderzoek.
Zo vroeg steriliseren zal ik niets over zeggen, maar kan alles te maken hebben dat ze daardoor wel incontinent is. Dat ze het daarvoor ook deed kan weer zijn doordat ze toen nog gewoon niet zindelijk was. kan ook zijn dat ze al heel lang wat mankeerd.
het is niet zo dat alle teefjes die jong gesteriliseerd zijn incontinent worden....ik heb er twee die ook met 7 maanden zijn gesteriliseerd,niets aan de hand.Het ligt aan de da meestal.
Allegra schreef:Ik heb een Argentijnse dog gehad, die liet ook om de zoveel tijd plas lopen. Hij ging wel er voor zitten (ja zitten, hij tilde zn poot niet op). Omdat ik ook een teefje had dacht ik eerst dat het met territorium etc te maken had. Hij was al geastreerd. Hij werd er verbaal voor gestraft, maar het viel wel op dat hij wel onder de indruk was, echt onderdanig werd maar niet stopte met plassen.
Op een gegeven moment ging hij het steeds vaker doen, en het begon vreemd te ruiken.
Omdat hij het in het begin maar af en toe deed ben ik toen ook niet naar de da geweest, pas toen het vreemd ging ruiken viel het kwartje.
Hij bleek een fikse blaasontsteking te hebben. Maar het onderliggende probleem bleken ernstig uitgerekte/verslapte spieren rond zijn blaas te zijn.
Verkijk je niet op het feit dat het niet altijd voor komt. Zo heb ik ook maanden lopen aanmodderen, terwijl het arme dier er niks aan kon doen bleek later.
mistery schreef:Jesjepaarden schreef:Nog andere suggesties? want het gaat heel erg in de papieren lopen, dat hoor ik al, dus eerst maar even verzekering afsluiten:)
Verzekering afsluiten is niet 1,2,3 gepiept hoor. Ik zou gisteren al bij de da op de stoep staan en nu zeker niet meer gaan wachten tot er een verzekering is afgesloten. Als het wel iets medisch is moet je niet meer willen wachten. En eh.. de kosten moet je op voorbereidt zijn als je een hond aanschaft.
Hoop voor het hondje dat er snel goed naar gekeken wordt!
Sjolvir schreef:Nieren denk ik niet.
Reden, ook een hond met nierproblemen voelt aandrang en gaat zitten en plassen.
Zelfde beetje bij een blaasonstekeking.