Jeuk aan staart maar geen flooien of roos?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PanamaD

Jeuk aan staart maar geen flooien of roos?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 09:50

Hi bokkers!

Mijn liefste hond heeft sinds een tijd steeds jeuk aan zijn staart. Ik heb hem al gecontroleert op vlooien of roos maar dat kan ik allemaal niet vinden. Wat zou het kunnen zijn? Hij heeft wel vaker last van jeuk plekjes ook bij zijn poot daar zit nu een kaal plekje waar geen haar tot nu toe op grooit (helaas ;() en ik wil niet dat hij op zijn staart ook een kale plek gaat krijgen. Wat kan ik hiermee doen? Is er eventueel een middel wat het jeuken tegen gaat? Want ik zal snappen als hond dat het best vervelend is

Alvast bedankt ;)

Caira

Re: Jeuk aan staart maar geen flooien of roos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 10:06

Het kunnen de anaalklieren zijn of een allergie voor iets, ik zou even naar de DA gaan.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 10:24

Dat er geen zichtbare vlooien zijn zegt niet altijd wat. 1 vlo die maal toe hapt om het zo maar te zeggen kan al zo'n allergische reactie veroorzaken. Ik zou ook even naar de dierenarts gaan. jeuk is heel vervelend.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 20:29

die plekken kunnen van ringwormen komen of schurftmijt hoe zien die plekken er uit?

xSalina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:29

Is de huid ook wat vettig en de haren staan die wat meer rommeliger door elkaar?
Dan kan het namelijk ook een schimmelinfectie zijn.

Mandiiy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:37

Kan inderdaad vlooienallergie zijn, daar kunnen ze als het goed is een prikje voor geven

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 15:30

Zit hij ook met zijn kont sleetje te rijden over de grond? Dan zouden het de anaalklieren kunnen zijn. Jeuk aan de staartbasis komt in 80 % van de gevallen door vlooien, maar kan ook bijvoorbeeld door de verwarming komen (droge huid). Bijt hij ook zijn huid kapot? Je kan bijvoorbeeld Honingzalf op de geïrriteerde plekken doen en Puur Jeuk druppels geven. De dierenarts geeft bij jeuk corticosteroïden (bijv. prednison), dat zou ik pas doen als het echt niet anders kan. Je moet ook de oorzaak aanpakken (vlooien ==> druppels, anaalzakjes ==> leeg laten duwen, droge lucht ==> waterbakjes aan de verwarming) anders komt het met dezelfde vaart weer terug.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 16:09

Gelukkig doet hij het nu al heel veel minder dan eerst.

Even wat vragen beantwoorden:
@Luckyencurl: Je ziet geen plekken zitten gewoon huid met haar :)
@ xSalina: Zijn huid is over het algemeen best vet maar ze haren staan mooi naast elkaar en niet rommelig.
@Ziviaantje: Jack is heel erg bekent over het sleetje rijden maar dat doet hij nu niet, hij is laatst nog uitgeknepen.

Toch bedankt voor de reactie's! Maar ik denk dat we niet vel zullen komen i.v.m geen zienbare plekken en het nu weer minder word. Als het weer erger word ga ik naar de dokter.