niet meer op de kattenbak

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

niet meer op de kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 20:42

Heel tots was ik op mijn asiel kat, die was heel schoon.Maar een paar weken geleden lag er een hoop poep in de kamer.Okee kan gebeuren, maar opeens gebeurde dat dagelijks.Kattenbak is schoon en ik gebruik houtkorrels.Ik de kap er af gehaald misschien zou dat werken? Helaas poept hij iedere keer naast de bak, we moeten uitkijken waar we lopen.Sinds 4 dagen plast hij ook naast de bak, vanmiddag had ik een plastic zakje van de Blokker dat leg ik even op de grond en meteen een lading op die zak geplast.Morgen gaat mijn kleed naar buiten,moet ik een andere kattenbak korrel nemen of zo, ik weet het niet meer.

mika11

Re: niet meer op de kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 20:46

Vervelend, hoor.
Soms is het iets medisch, dat ze naast de bak gaan.
Dus dat zou je ook nog kunnen controleren bij de dierenarts, of hij wel helemaal gezond is.
Ook andere kattenbakvulling kun je proberen.
Misschien nog een 2e bak erbij op een andere plek.
Succes ermee!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 20:52

Ik bel maandag zo ie zo de dierenarts en een 2e bak is ook een goed idee.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 20:57

Wat hebben de beestje's toch??? Er komt nu wel erg vaak een topic voorbij met niet-meer-zindelijke-huisdieren.
(als je zoekfunctie gebruikt kom je ook veel tips tegen) Miss kun je daar het weekend mee door komen??

Zijn er grote veranderingen geweest de afgelopen week/weken?? Ander merk voer? oid?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 20:58

Ja wel ander voer, maar ik wissel wel eens vaker van brokjes.Er is niks veranderd behalve het voer.

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 12:52

Als je de desbetreffende drol in de kattenbak legt?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 13:58

Dat heb ik al een keer gedaan, maar ik ga ieder geval Feliway halen.

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 14:08

Veel katten houden niet van houtkorrels! Gewoon andere grit halen en dat proberen. Kap eraf, bak op een rustige plek zetten! Eveneens urine bij de DA laten controleren, kan iets medisch zijn!

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 14:15

Als je kat eerder altijd op de bak is gegaan en nu zowel niet meer poept als plast is de kans groot dat het iets medisch is. Als ze pijn hebben bij poepen of plassen associeren ze de kattenbak met pijn en doen ze het ergens anders.
Mareng schreef:
Veel katten houden niet van houtkorrels! Gewoon andere grit halen en dat proberen. Kap eraf, bak op een rustige plek zetten!

Is maar net wat ze gewend zijn hoor, sommige katten willen niet anders. Maar ander grit halen is altijd te proberen.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 14:17

Een van mijn katten deed dat laatst ook. ik heb er een derde bak bijgehaald en daar andere korrels in gedaan als in de andere 2. Probleem opgelost....

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 14:23

Ik zou in eerste instantie ervan uitgaan dat de bak het probleem is. Ik bedoel: er niet meer willen plassen én poepen? Dan zouden er zowat 2 lichamelijke problemen moeten zijn :+

Dus ik zou ook andere vulling halen (uiteraard ook DA bellen maandag en in de gaten houden of je kat verder actief is en gezond lijkt) en voor de zekerheid: staat de bak op een rustige, veilige, tochtvrije plaats? En is ie groot genoeg (als je een hele grote kat hebt)?

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 23:37

hestejente schreef:
Ik zou in eerste instantie ervan uitgaan dat de bak het probleem is. Ik bedoel: er niet meer willen plassen én poepen? Dan zouden er zowat 2 lichamelijke problemen moeten zijn :+

Áls het medisch is dan hoeft er maar 1 lichamelijk probleem te zijn. Als er iets pijn doet kunnen ze de kattenbak met pijn associeren. Wanneer dat het geval is kan het zijn dat ze niet meer plassen en poepen daar. Het makkelijkste is om eerst de niet-medische dingen uit te sluiten; meer kattenbakken, ander grind etc. maar een medische check up en een dierenarts die mee wil denken is lang nog geen slecht idee.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 09:09

Goed nieuws, ander grit en feliway en meneer heeft de kattenbak goed gebruikt.Thanks voor jullie tips.