Wat een jaar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

corientjuhh

Wat een jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 22:43

Begin 2011 begon goed
Halverwege dit jaar moest ik plotseling stoppen met een van mijn verzorgpaarden omdat ze verkocht zou worden
Echter is ze nog steeds niet verkocht
Ben nu heel erg blij met die ik nu nog over heb

Toen wij op vakantie gingen wist ik niet dat ik mijn konijntjes voor het laatst in leven zou zien
Toen wij 2 weken erop hadden zitten werden we gebeld dat een van onze konijntjes dood in het hok lag
2 dagen daarna werden we gebeld dat ook ons andere konijntje door lag (duidelijk een bijtwond <-- wezel?) toen werd ook gezien dat de andere een bijtwond had
Ze waren in de vriezer gelegd door de oppas (die wij heel goed kennen)
Ze zaten altijd buiten en ging altijd heel goed (hadden een binnenhok en een buitenren die met een deurtje werden gescheiden)
Deurtje ging in de zomer nooit dicht dat ze 's nachts ook lekker naar buiten konden

Een paar weken geleden is een van onze hamstertjes op anderhalf jarige leeftijd overleden aan ouderdom
Zo van de een op andere dag

Vanmiddag kwam ik thuis en ik moest gewoon even bij mijn hamstertje kijken en jahoor geen reactie (deed ze wel vaker maar daarna als ze dan wakker was, even aanraken, en dan helemaal blij
Zo ook dacht ik dat vandaag, maar nee hoor wat stijfig en wat koud
Nee hoor dacht ik dit kan niet ze was zoo vrolijk en blij de laatste tijd
Poosje tegen me aangehouden en was toen weer wat warmer
Ze had ook een vies oogje (wat gelig spul en wat rood vocht)
Toen moest ik weg en sinds ik weer thuis ben ligt ze lekker in een fleecedekentje naast me
Af en toe wat beweging
Ze is nu weer warm
Ik heb zelf het idee dat ze van binnen wel goed is maar gewoon op een af andere manier niet goed kunnen reageren
Of het is echt het einde
Vannacht komt ze lekker bij mij op mijn kamer en dan kijk ik morgen ochtend weer hoe het is (maar ik vrees het ergste)

Ik hoop niet op reacties van je moet haar helpen voor een kortere lijdensweg (want ik heb het idee dat ze niet lijdt)
En over mijn konijntjes dat ik het beter had moeten beveiligen, er hing een net over het hekwerk en waren ook niet hele grote gaten bij het hek (kon dan denk ik net een bunzing oid door)

Wou het even kwijt

NZ92

Re: Wat een jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 22:46

Hee meis!
Soms heb je zón periode dat alles even slecht gaat met je beestjes! En helaas soms tot een slecht einde...
ik heb ook gehad dat het even slecht ging met al mn beestje.
Hond had een hernia
kat had een epeleptische aanval
en mijn paard ging erg achteruit.

Gelukkig is alles goed gekomen.. dat zal bij jou niet meer gebeuren! Maar alsnog sterkte
en als je weer nieuwe beestje neemt geeft je dat veel voldoening.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 10:45

Een nieuw beestje komt er zeker
Ik kan niet zonder een hamstertje
Ik heb altijd al een goudhamster gehad
Vannacht heeft ze in haar hokje gelegen bij mij op kamer en is daar ook overleden
Gisteren op pijn kamer pakte ik haar nog even tegen me aan en begon ze te piepen/knorren beetje apart geluid
Dat ging een tijdje zo door toen was ze stil
Later toen ik in me bed lag nog een paar keer dat geluid en elke keer als ik dan een geluid maakte (waar zij normaal wakker van werd) was ze weer eventjes stil
Het is goed zo

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 19:05

Morgenavond ga ik waarschijnlijk kijken bij een nieuw hamstertje van een fokker
Ja het is misschien wat snel, maar kan niet zonder

Was nog wat vergeten te vertellen na de dood van mijn konijntjes hebben we 2 rode katertjes weer gekregen

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 19:34

Heb in eerste week november 5 dieren verloren (3 herplaatst was noodzakelijk mijn nijnen onderling ging niet zoals ik wilde en was voor hun beter) en 1 ingeslapen en 1 doodgereden. En beide honden veel gezondheidsproblemen maar die mogen er gelukkig nog zijn.
Hier dus ook geen top jaar geweest en hopelijk de komende maand niet meer narigheid.

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 23:24

Bij mij heerst een net een vloek op het krokus verlof,
men eerste diertje, gerbiltje is een week voor skiverlof op valentijn gestorven.
het jaar erna is onze poes gestorven de dag voor we terugkwamen van skiverlof.
vorig jaar dan is mijn lievelingspaardje op de manege ingeslapen geweest 2 dagen voor we terug thuis kwamen. Paar maand later nog mijn ander gerbiltje.
en nu vrees ik dus ook voor het skiverlof, welk dier ik nu ga verliezen ;(

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 23:27

corientjuhh schreef:
Vannacht heeft ze in haar hokje gelegen bij mij op kamer en is daar ook overleden
Gisteren op pijn kamer pakte ik haar nog even tegen me aan en begon ze te piepen/knorren beetje apart geluid
Dat ging een tijdje zo door toen was ze stil

toen mijn zoopje stierf had ik hem ook op mijn kamer gezet en me naast hem op de grond gelegd, jammer genoeg was hij savonds al gestorven.
Ik zag hem af en toe nog ademen, en zijn hartje voelen kloppen.
Het is niet fijn je dier verliezen :n