hoe zit het bij jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaChansy

hoe zit het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 16:35

eergister met kat naar de DA geweest, hij had een klein wondje op zijn oor zitten wat de volgende dag wat ontstoken was, kwam uit werk, auto bij oma gehaald en gelijk naar de DA toe. Die heeft het schoon gemaakt en Flits heeft antibiotica spuit gehad. Zijn oor ziet er gelukkig goed uit, is niet erger/dikker geworden allemaal goed.

Nu op het werk vertelde ik dat aan een collega die was helemaal verbaast dat ik met zo'n klein wondje/plekje naar de DA ging?

Hoe zit het bij jullie? wachten jullie paar daagjes af of gaan ook direct naar de DA?

persoonlijk ben ik het liever voor aangezien flits van de zomer flink ziek is geweest.

Wennii

Re: hoe zit het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 16:43

Als mijn honden een wondje hebben wat er schoon en netjes uitziet en niet warm voelt oid, dan wacht ik het even af, maar als ik het ook maar een beetje niet vertrouw, ga ik op zijn minst bellen. Als de da dan graag toch even kijkt, ga ik gewoon hoor... Ik ben het ook liever voor :j

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 16:50

1 van mijn katten moet om de haverklap ruzie maken met de kat van de buren. Kort geleden was zijn rechteroor kapot, nu weer zijn linkeroor. Ik kijk het altijd even aan. Het is een sterke, gezonde kat, dus die redt zich wel. En zo niet, dan ga ik uiteraard naar de dierenarts. Als ik dat bij elk wondje zou doen, dan zit ik er elke week :(

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 17:05

ja mijn kat is ook een echte vechtersbaas :j maar dit wondje was in 1 dag ontstoken :/ wat ik gewoon zo vreemd vind is dat het haar echt verbaasde! ze zei ik ga nooit naar de DA als ze ziek zijn komen ze er zelf wel boven op? kijk ik kan dat echt niet hoor, noem me maar een softie maar ga liever te snel dan te laat naar de DA.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:14

Het ligt eraan of het een diepe of oppervlakkige wond is, en hoe het dier zich voelt. Als het een oppervlakkige wond is die een beetje ontstoken is laat ik meestal gewoon de natuur zijn gang gaan en geneest het vanzelf weer. Bij een diepere wond of wanneer het dier zich niet fit voelt neem ik contact op met de DA en ga ik zonnodig langs voor een schoonmaakbeurt en een antibiotica kuurtje.

Je kunt het voor jezelf het beste bepalen, jij hebt de wond gezien en jij kent je dier het beste. Dus jij zult ook het beste kunnen beslissen of het wel of niet nodig was geweest. En dan nog, beter 1x teveel dan 1x te weinig naar de DA. Ik zou er lak aan hebben wat je collega zegt. Als je een dier hebt moet je er ook de verantwoordelijkheid voor nemen, dus je hebt goed gehandeld naar mijn idee ;)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:25

het ligt eraan wat het is. HEb zelf doro de jaren heen behoorlijke medische kennis en kan gerust zeggen dat ik redelijk kan zien aan mijn eigen dieren (van een ander niet, die ken ik niet) of ik met spoed naar een dierenarts moet of er na 2 dagen en geen verbetering eens aan moet denken.
In januari bijv. ging mijn hond manken. Heb hem eerst 3 weken volledige rust gegeven en toen langzaam opbouwen en weer ging hij na een 2 weken mank lopen. Toen naar mijn dierenarts en eerste wat die na voelen voorstelde was: 3 weken rust en weer opbouwen. Echter dat had ik al gehad dus foto's was toen de stap en helaas daarna orthopeed en operatie. Maar ook dat had mijn dierenarts niet in gedachten in eerste instantie.