Kwartel

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kim18a

Berichten: 1657
Geregistreerd: 23-10-08

Kwartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 13:15

Hee Bokkers! :j
Ik overweeg om een koppel kwartels te nemen. Ik heb altijd al knaagdieren als huisdier gehad, en wil iets anders dit x.
Ik heb al een tijd geen huisdier meer gehad, nadat ik een baby merel had gevonden, en met de hand heb opgevoed.
Dus ik heb een beetje ervaring met het gevogelte.

Nou ben ik benieuwd of er hier bokkers zijn, die ook kwartels hebben & die mij eventueel kunnen helpen.
Ik heb wel echt een probeer met het hok, wat ik nou het beste kan kopen/maken.
Foto's ect zijn ook altijd welkom, zo krijg ik een makkelijker beeld.
Ook wat voor kwartels jullie houden en wat voor voer enzo, daar ben ik ook benieuwd naar.
En wat jullie mij aanraden.

Hoe meer informatie ik heb, hoe beter ik er voor kan zorgen.

Ik hoop op antwoord! :j

Groetjes,
Kim18a

Morfeo

Berichten: 1255
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Ergens

Re: Kwartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 13:21

Wij hebben kwartels, die lopen bij ons onder in de voliere :D.
En hebben de keus om een nachthokje in te gaan, waar ze erg vaak zitten.

Caira
Berichten: 26082
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Kwartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 13:23

Ik heb geregeld kwartels in de wei, maar die blijven nooit...

sunny_l0ve
Berichten: 3641
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: ijmuiden

Re: Kwartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 13:55

Als je kwartels neemt zou ik voor japanse kwartels gaan! Ze zijn een stuk groter en op mijn school is die erg tam en daar hebben ze niets voor hoeven doen. Ze zijn dus heel leuk tam te krijgen, gaat super makkelijk!
Ik zou een mooie voliere voor ze maken, ik heb alleen geen idee of onze winters te koud zijn om ze buiten te houden?

AngeliqueB
Berichten: 1524
Geregistreerd: 29-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:01

Net als bij Morfeo lopen mijn kwartels in de voliere, en ze zitten ook graag in het nachthok. Bovenin de Zebravinken en onderin de kwartels.
De mijne zijn tam, het hennetje wat tammer dan de haan, die wil nog wel eens pikken als ik voer!! (alsof het indruk maakt!!) Ze hebben graag wat verstopplekjes in de voliere, in de mijne staan wat struikjes en een druif.
Niet vergeten dat ze ook best hoog kunnen vliegen/fladderen, dus er moet echt een bovenkant op de voliere!!

kim18a

Berichten: 1657
Geregistreerd: 23-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 14:32

Morfeo schreef:
Wij hebben kwartels, die lopen bij ons onder in de voliere :D.
En hebben de keus om een nachthokje in te gaan, waar ze erg vaak zitten.

Hoe doe je dat in de winter? :)

kim18a

Berichten: 1657
Geregistreerd: 23-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 14:34

sunny_l0ve schreef:
Als je kwartels neemt zou ik voor japanse kwartels gaan! Ze zijn een stuk groter en op mijn school is die erg tam en daar hebben ze niets voor hoeven doen. Ze zijn dus heel leuk tam te krijgen, gaat super makkelijk!
Ik zou een mooie voliere voor ze maken, ik heb alleen geen idee of onze winters te koud zijn om ze buiten te houden?

Ik wou juist een kwartel omdat ze een stuk kleiner zijn dat andere dieren, en het toch een vogel is, met een leuk uiterlijk.
Het liefste wil ik hem/haar heel erg tam hebben. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

sunny_l0ve
Berichten: 3641
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: ijmuiden

Re: Kwartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:40

Ze zijn alsnog niet heel groot, maar wel een stuk groter dan andere kwartelsoorten. Tam maken is gewoon een kwestie van een jonge kwartel nemen en langzaam aan jou laten wennen door uit je hand te voeren.

kim18a

Berichten: 1657
Geregistreerd: 23-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 15:15

sunny_l0ve schreef:
Ze zijn alsnog niet heel groot, maar wel een stuk groter dan andere kwartelsoorten. Tam maken is gewoon een kwestie van een jonge kwartel nemen en langzaam aan jou laten wennen door uit je hand te voeren.

Oke!, dankjewel voor je reactie. :)

Laptopmuis
Berichten: 3142
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 15:22

Als je tamme kwartels wilt moet je gaan voor de Japanse kwartel. Chinese zijn kleiner, maar vaak vreselijk schuw. Als je ze kortwiekt kunnen ze ook niet wegvliegen.
Zoiets is goed bruikbaar als hok voor kwartels:http://www.dierenverblijf.com/konijnenhokken-voor-konijnen/797-kippenhok-zh7.html Ik zie ze vaak tweedehands op marktplaats verschijnen voor rond de 40 euro. Of je kan natuurlijk zelf zoiets in elkaar knutselen.

Voor de rest hebben kwartels graag zand om een zandbad in te nemen en als bodem gras of aarde.
In de meeste volieres dienen kwartels als 'opruimers' ze eten namelijk het zaad op wat de vogels laten vallen op de grond. Dus gewoon vogelzaad volstaat als voeding.

Morfeo

Berichten: 1255
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 15:56

kim18a schreef:
Morfeo schreef:
Wij hebben kwartels, die lopen bij ons onder in de voliere :D.
En hebben de keus om een nachthokje in te gaan, waar ze erg vaak zitten.

Hoe doe je dat in de winter? :)


In de winter zitten ze ook gewoon in de voliere.
Heel het jaar door.
Het nachthok is geheel winddicht en ze kunnen erin wanneer ze willen.

AngeliqueB
Berichten: 1524
Geregistreerd: 29-02-08

Re: Kwartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:28

Bij ons zitten ze ook jaarrond in de voliere, ze zitten droog en uit de wind. Net als alle dieren 's winters passen ze zich aan de temperatuur aan. Zorgen voor voldoende voer en water, meer doe ik er niet aan!

Bluebontje

Berichten: 2654
Geregistreerd: 18-02-06

Re: Kwartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 01:07

Ik heb Japanse kwartels. Voorheen had ik Chinese kwartels, maar die vond ik vrij nerveus.
Ik heb 1 haan en 5 hennen. Ze wonen onder in de voliere en kunnen door een klein luikje onderin naar binnen of naar buiten (helaas vinden de muizen dat ook leuk!) Het hele jaar door wonen ze hier. Water, voer en alle restjes die de parkieten laten vallen en op zijn tijd een handje meelwormen. Ze doen het prima en leveren zelfs een lekker eitje iedere dag. Klein, maar fijn!