Een lieve en sociale hond...en al een tijdje merk ik dat hij iets socialer is naar reutjes...waarmee ik wil zeggen : teefjes laat hij volledig links liggen en hij heeft enkel nog volledige aandacht voor de mannetjes
Nu heb ik sinds enige tijd een nieuwe vriend die ook een hond heeft en dat is ook een reu.
Vorige week gingen wij samen met de honden wandelen en mijn hond hing constant aan t achterste van de andere te likken ( andere hond is 5x zo groot) en begon ook tegen zijn achterbenen aan te rijden.
Als ik op bezoek ga met mijn hond bij mijn vriend, laat hij de andere geen seconde met rust en wil heel de tijd aan dat achterste zitten. De andere hond vind dit niet leuk, kruipt weg voor mijn hond, probeert zijn achterste weg te stoppen... de mijne wordt op zijn beurt dan gefrustreerd omdat hij per sé aan dat achterste moet kunnen zitten
Als ik nu langsga : moeten we de honden apart zetten want het is voor zowel baasjes als honden frustrerend.
Maar wat nu als wij beslissen samen te gaan wonen?
Vandaar dat ik had gedacht aan een castratie voor mijn reu.
Ik vroeg me af of mensen hiermee ervaring hebben : gaat deze drift hiermee dan voorbij? Klopt het dan echt dat je dan plots een dikke hond krijgt?
Hij heeft qua karakter soms ook scherpe kantjes : durft dominant te zijn richting bepaalde huisgenoten... verminderd dit hiermee dan ook?
Even ter verduidelijking : van begin af aan ben ik met deze hond naar puppytraining gegaan. Ik heb alle niveau's van de gehoorzaamheidstraining doorlopen en sta nu ingeschreven voor n cursus agility.