En morgen maar weer naar de DA..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

En morgen maar weer naar de DA..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 18:21

:wave:

Ik ben wel blij dat ik een verzekering voor mijn hondjes heb zeg :Y)
Mijn oudste hondje (nu ruim anderhalf) wilde de laatste week al niet meer zo makkelijk op de bank springen; ze zette steeds haar voorpoten op de bank, alsof ze wilde springen, en maakte dan een soort krabbeweging. Daarna ging het wel weer en sprong ze er weer op. Maar vandaag deed ze dit dus weer zo, en toen ze uiteindelijk wel sprong, slaakte ze een gil van pijn :(:)
Ik vind haar sowieso de laatste dagen een beetje 'clumsy', oftewel slungelig lopen met de achterpoten, ook tijdens het wandelen. Verder is ze gewoon haar vrolijke zelf en ook met de behendigheidsles op maandag heb ik niets gemerkt (en hier moet ze echt wel veel springen, rennen enz.).

Morgen ga ik voor de zekerheid naar de dierenarts met haar (kan hem ondertussen wel kerst - en verjaardagskaartjes gaan sturen) om te kijken of ze misschien een spier verrekt heeft of iets dergelijks.. Hopelijk is het niets ernstigs!

Wilawander

Re: En morgen maar weer naar de DA..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 18:23

Klinkt als een probleem met de rug. De mijne heeft toevallig voor een paar weken hetzelfde gehad en is gisteren geröntgend en bleek spondylose te hebben. Mijne hadt dezelfde symptomen, maar kan ook bij eene hernia enz. passen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 19:11

Ik hoop ook voor je! :(:)
Ik denk dan weer direct aan een hernia..

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 20:48

ik hoop voor je dat het mee valt.

Train je al zo intensief behendigheid met je hond van 1.5 jaar? Welk ras is het hondje dan? Vind het nogal wat namelijk. Vele rassen zijn op deze leeftijd nog niet uit gegroeit en dan kan juist behendigheid een enorme aanslag zijn op de gewrichten.
Hoewel ik lees dat je het over hondjes heb dus eerder een kleintje dan een grote verwacht ik dan.
Hoop in elk geval voor jou en je hondje dat het mee mag vallen.

1 tip: voor rontgenfoto's (zou ik sowieso laten maken als ik behendigheid zou doen met mijn hond(je) ) ga naar een orthopeed en laat rug/ellebogen en heupen tegelijk doen. Je bent wel verzekerd maar voor de hond is de belasting veel kleiner als het in 1 keer geweest is. Daarnaast weet je het dan allemaal maar gelijk. Dan weet je of je na rust periode weer lekekr kan sporten met haar of dat je beter het nooit meer kan doen.

Heb bij mijn hond eerst geklierd bij een normale dierenarts en toen door naar orthopeed en achteraf baal ik enorm dat ik bij de orthopeed alleen de ellebogen heb laten doen. Mijn DA vond heupen en rug in orde. Rug twijfel ik ook niet. Heupen wel en helaas moet ik dat of weer laten onderzoeken of maar afwachten. Hier dan geen verzekering maar dat is geen belemmering voor me. Echter het nog eens onder narcose laten gaan wel (mogelijk heeft hij ook epilepsie in zeer milde vorm maar toch).