Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
BrankaZ schreef:Wandelen is voor honden trouwens niet alleen een sanitaire stop. Het is ook het verkennen van de buurt. Zeg maar het lezen van de 'ochtendkrant'.
Wilawander schreef:Dat is het grote nadeel als je in de puppentijd gemakzuchtig bent door met krant te werken. Voor de hondjes is dit nu heel normaal.
Ik ken genoeg honden die 1 x per dag een lange wandeling krijgen en verder op eigen erf hun behoefte doen.
heerlijk hé teckels
Kitty84 schreef:Wilawander schreef:Dat is het grote nadeel als je in de puppentijd gemakzuchtig bent door met krant te werken. Voor de hondjes is dit nu heel normaal.
Dit vind ik wel een hele harde hoor...ook al weten jij en ik dat dit niet altijd succesvol is, heel vaak wordt dit nog gewoon aangeprezen (helaas) dat de TS hiermee is begonnen ooit kan je haar (naar mijn mening) niet kwalijk nemen en ook niet afdoen als gemakszucht...
@ TS...ik zou als ik jou was de zindelijkheidstraining maar opnieuw oppakken, ik denk dat ze het snel zat door hebben op deze leeftijd. Na eten, spelen, slapen naar buiten en plassen / poepen. Als jij er tevreden mee bent dat dat in de tuin is, dan is dat jouw keuzeIk ken genoeg honden die 1 x per dag een lange wandeling krijgen en verder op eigen erf hun behoefte doen.
Die krant binnen...daar moet je wel vanaf, op 6 jarige leeftijd is dat echt niet meer nodig, daarmee krijg je denk ik ook de verwarring. Dat tapijt is gewoon een machtig mooie krant...en nog zacht aan de pootjes en spettert niet....
Dat dominantie verhaal...mwah lijkt mij in dit geval niet helemaal het probleem, ik denk meer dat ze niet precies snappen wat baaslief nou wil. En dat het probleem meer in het 'aanleren' van goed gedrag zit. Tuurlijk kan je bed / bank stoelen etc. verbieden, maar als de TS dit accepteert en er verder geen problemen zijn, dan weet ik niet of dat het verbieden van deze zaken er voor zorgt dat de hond niet meer binnen poept. Als hij nou op elke hoek van de kamer zijn poot optilt... dat is een ander verhaal.
BrankaZ schreef:Een hond hoeft 's nachts geen water te hebben. Dat is hooguit nodig als het heel erg warm is.
Qua voer kunnen honden zelfs prima een dag vasten als ze zich een keer klem hebben gegeten.
Water hoeft dus beslist niet 24 uur per dag beschikbaar te zijn.