Mijn lieve vriendinnetje... zo ziek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

chantalhaf

Mijn lieve vriendinnetje... zo ziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 14:12

Ik wil het even van me afschrijven, voel me zo ontzettend verdrietig en machteloos. Mijn lieve vriendinnetje Muis is een prachtige poes van 4 jaar. Een paar maanden geleden werd Muisje heel erg ziek dus naar de dierenarts. Ze was behoorlijk afgevallen en ze wilde niet meer lopen. De dierenarts heeft in haar keel gekeken en constateerde een keel ontsteking :( ik vond het een vrij snelle diagnose en vertelde hem dat ik dat maar vreemd vond. Muisje at kattenbak grint en haar slijmvlies was WIT!!!! Meneer de dierenarts ik denk zelf bloedarmoede! Maar dat vond hij niet, ik moest maar niet meer op het internet gaan zoeken.

We kregen medicijnen en Muisje knapte weer op :D Oef had ie toch gelijk! 3 Weken daarna weer helemaal mis met Muis. Naar een andere grotere dierenkliniek gegaan met haar die gelukkig wel alle toeters en bellen uit de kast haalde. Er werd bloed afgenomen en de uitslag zouden we de volgende dag krijgen. Muis had behoorlijke koorts dus kregen we wel alvast antibiotica mee naar huis. De volgende dag overdag werd ik op mn werk gebeld, we moesten direct terug met Muis naar de kliniek het was niet goed en ze moesten nog meer bloed van haar hebben om verdere onderzoeken te doen.

In de kliniek aangekomen kregen we te horen dat Muisje op het randje van een bloedtransfusie zat! De normale waardes van de rode bloedcellen moet tussen de 0.25 en 0.45 liggen en bij Muis was dit 0.11!!!!! Gelijk aan de prednison en nog 2 verschillende soorten antibiotica! Muisje moest 7 pillen op een dag iets wat ik gewoon bijna niet voor elkaar kreeg. Beestje was zo ontzettend zwak en ziek maar vocht als een leeuw om de pillen maar niet binnen te krijgen.

Wat ik helemaal verschrikkelijk vond is dat wij 5 dagen na deze diagnose op vakantie gingen en mijn schoonouders haar moesten verzorgen. Torenhoge tel rekening van de vakantie want ik belde zo'n 3 keer per dag naar huis, maar toen we terug kwamen.......... zag Muis er mega goed uit! Sprong rond, rende rond, was ontzettend aan het knuffelen........ HET GING GOED! :D Gelijk met de dierenarts gebeld en we mochten voorzichtig afbouwen met de prednison.

Het bleef beter gaan met Muisje en we waren na een paar maanden op het punt dat we mochten stoppen met de prednison dit is nu 3 weken geleden. Haar bloedwaardes waren 0.37 dus weg met die pillen!!!! Nu 3 weken later ging het weer ontzettend slecht, Muis laat het ons pas merken als ze het echt niet meer kan verbergen dus afgelopen vrijdag weer naar de kliniek gegaan. Bloedwaardes............. 0.13!!!!!!!!!!! We zijn weer terug bij af. Ik hoop ontzettend dat ze weer van de prednison opknapt en deze keer gaan we er niet meer mee stoppen, ze krijgt het de rest van haar leventje.

Ik zeg bewust leventje omdat er bij Muis in deze zelfde periode PKD is geconstateerd. Een nier aandoening waar totaal niks aan gedaan kan worden en waar ze niet zo lang meer meer kan leven.

Ik blijf nog steeds voor haar vechten maar met wel in mijn achterhoofd...... genoeg is genoeg. Ik wil haar niet elke dag naar de kliniek slepen voor bepaalde behandelingen want ze vind het verschrikkelijk. Ik hoop dat we het met de prednison weer overwinnen en dat ze iig nog een klein tijdje bij ons kan blijven mn lieve vriendin.

Straww_

Re: Mijn lieve vriendinnetje... zo ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 14:17

Ah Chan.. Beterschap met Muis :(:)

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 20:24

Thnks meis! Ik vindd het zo verschrikkelijk! Dacht echt dat we het overwonnen hadden maar helaas. Het is echt een zielig hoopje nu dus hoop dat de prednison snel aanslaat.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 20:49

Ten eerste heel veel sterkte !

Is Muis getest op FelV ? (Leucose) omdat je zegt dat ze op de rand van bloedtransfusie zat (neem dan aan dat er te weinig witte bloedlichaampjes waren) + de prednison wat dan wel aansloeg.

PDK kun je wel enacard/fortekor/benekor voor geven, dat zorgt voor een betere doorbloeding van de nieren (simpel uitgelegd) en dus betere filtering van het bloed. Heb je toevallig een kopie van de bloeduitslagen ?

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 21:04

Ik heb geen kopieeen van de bloeduitslagen helaas. De dierenarts heeft ons gezegd omdat ze zo'n ontzettende bloedarmoede heeft dat als dat nog verder was gegaan ze een bloedtransfusie zou moeten ondergaan. Dat van de PKD wist ik ook helemaal niet!!! En is ook niet tegen ons gezegd! Zijn dat ook medicijnen of is dat speciaal voer? 1 nier van haar bestaat al helemaal uit cystes haar andere nier heeft er ook al behoorlijk wat maar naar alle waarschijnlijkheid werkt deze nog wel goed want haar nierwaardes in het bloed waren goed. We hebben wel de beelden van de echo gezien maar konden daar zelf niet zo wijs uit worden, ze hebben wel alles uitgelegd en aangewezen maar echt duidelijk was het niet echt voor ons

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:06

jee...wat rot!
Een nieraandoening en prednison is niet een hele goede combi..maar je moet wat natuurlijk.
Sterkte met haar!

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 21:16

geerke schreef:
jee...wat rot!
Een nieraandoening en prednison is niet een hele goede combi..maar je moet wat natuurlijk.
Sterkte met haar!

Idd is de prednison niet fijn voor de nieren, we laten om de 2 weken haar bloed controleren en de vorige maanden dat ze aan de prednison zat waren haar nierwaardes niet veranderd. Hopen dat dat nu ook zo blijft. We moeten idd wat want als ze niet snel van dr bloedarmoede afkomt....... Moet er niet aan denken :(

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:32

heel veel sterkte de komende tijd!!

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 22:05

Dank je wel! We vechten weer door voor dr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 22:19

Naar zeg! :(:)