Bokkers.Ik ben benieuwd of er meer bokkers zijn waarvan hun hond(en) een maag/darm infectie heeft.
De dierenarts waar wij gister avond geweest zijn, zei dat het weer heerst...
Sinds gisteren eind van de middag was onze 1.5 jarige hond helemaal niet lekker.
Normaal is hij super actief, begroet ons uitbundig en speelt heel de dag door met de pup.
Toen ik gister thuis kwam, begroette hij ons veel minder uitbundig, trok zich terug in de bench, wou niet eten en was enorm lusteloos.
Ook voelden hij onwijs warm aan dus de temperatuur opgenomen, deze was 38.9 rond 18.00. Elk half steeg zijn temperatuur met zo'n 0.2 graden en toen wij om 20.15 terecht konden bij de dierenarts was zjn temperatuur 39.7, veel te hoog dus en de enorme stijgingen in zo korte tijd was ook helemaal niet goed. Semmie was ook aan de diaree en we durfden hem niet zo de nacht in te laten gaan.
20.15 bij de dierenarts aangekomen en had hij een temp van 39.7.
Hij zag er super uit, hele goede conditie, goed gewicht, spiermassa en vacht. Maar helaas was hij heel gespannen in de buik, had hij koorts, lusteloos en last van de darmen. Conclusie: Een beginnende maag/darm infectie! Dierenarts zei dat hij niet de 1e is die ermee binnenkomt en dat het weer aan het heersen is.
Sem heeft twee injecties gekregen. Een injectie om zich lekkerder te laten voelen en de koorts af te laten nemen en een weet ik niet precies waarvoor maar daar kon hij nog suffer van worden. Hij heeft ook een kuur meegekregen voor een week waar hij 3 maal daags 2.5 tablet van moet krijgen en diaree remmer+darmontspanners voor een week. Hij mag niet zieker worden dan hij gisteren was en mag tot hij weer de oude is alleen maar rijst met kip eten, dat is lichtverteerbaar. Vanmorgen was zijn temp 38.3 dus flink gedaald al maar hij was totaal niet lekker.
Wist niet hoe die moest gaan liggen bleef staan te piepen en was zijknat van de urine. Hij heb snachts en vanmorgen zijn urine laten lopen(een grote hond dus aardige plasse
) arm beest. Normaal doet hij nooit iets in huis, is heel goed zindelijk en kan het lang ophouden. Zometeen weer even naar huis bellen hoe het met hem gaat.Meer mensen die hier last van hebben bij hun hond en ervaringen?
Ik heb zelf altijd voor de zekerheid
) zit altijd meteen vol met diarree. De babydoekjes zijn dan niet aan te slepen