Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
liljebo schreef:Ik ga met wila wander mee. De hond heeft behoorlijk moeten inleveren en ik zie het plassen eerder als stressverschijnselen.
Dominantie tussen verschillende diersoorten bestaat strikt genomen niet.
Voor zover ik begrijp is hij vooral 'teruggezet' in zijn hele doen en laten.
Voor de duidelijkheid... de problemen die er waren, zijn zeker niet wenselijk, maar een gevolg aan gebrek aan training door je vriend. Niet de schuld van de hond.
Nu moet hij dus veel 'laten'. Je kunt onwenselijk gedrag corrigeren, maar daar komt meestal ander onwenselijk gedrag voor in de plaats als de diepere oorzaak niet wordt aangepakt.
Ik neem aan dat de hond ook nog eens minder aandacht krijgt dan voorheen door je vriend, nu jij en de baby er zijn?
Laat ik eens een hele andere vraag stellen:
Wat is er veranderd in zijn voordeel? Wat is er voor hem gedaan om al die veranderingen te compenseren? Wat wordt er zoal met hem gedaan?
Ik ben erg benieuwd naar hoe vaak jullie met hem een fikse wandeling maken, welke training jullie met hem doen, hoeveel jullie met hem spelen etc.
Want deze honden zijn honden met veel behoefte aan beweging en werk

JJane schreef:Als ik die hond was geweest had ik zelf in jou tas gepistMischien ook eens tijd en aandacht voor zijn situatie nemen?
Storm schreef:pardon? Omdat de hond nu als hond behandeld word?
Een hond hoort ook niet in bed te slapen en te grommen als je in zijn buurt komt terwijl hij eet.
Storm schreef:JJane schreef:Als ik die hond was geweest had ik zelf in jou tas gepistMischien ook eens tijd en aandacht voor zijn situatie nemen?
pardon? Omdat de hond nu als hond behandeld word?
Een hond hoort ook niet in bed te slapen en te grommen als je in zijn buurt komt terwijl hij eet.
Om dan te schrijven dat jij als hond tegen haar tas zou pissen, gaat echt veel te ver.
Een hond is een hond en geen mens, punt.
Hagar_Helga schreef:Verder is de hond alleen geintresseerd in jagen en beesten dood maken en vind die de 'gewone' honden spelletjes niets aan.
Hagar_Helga schreef:Ik verwacht helemaal niet veel van die hond. DJT hebben het laagste iq kwa honden omdat hij nooit bang mag zijn en elk dier hoort aan te vallen.
Mijn vriend neemt hem mee met jagen maar ook dan blijft hij in de auto want hij heeft niets aan em want meer als een beest dood bijten snapt hij niet. Ook als hij een konijn ziet gaat die als een idioot rennen wat hij denkt achter het konijn aan maar die kan dan gewoon 2m naast hem zitten en dat heeft hij niet door. Totaal in zn eigen wereld.
Maargoed.
Wodan zit wel vaker in de hal. Ook als er visite is met kleine kinderen. Als de kinderen druk zijn word hij saggo en gaat naar ze grommen. Dan kan je zeggen dat de kinderen niet mogen spelen. Maar hij kan ze ook gewoon uit de weg gaan.
Zelf gaat hij ook graag in zn mandje in de hal slapen. Dus het is geen vervelende plek voor hem.
Op wat voor manier zou je de hond dan trainen zodat hij geen protest(stress)plasjes meer doet!?!?