Ik word voor de keuze gesteld..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Steentje

Ik word voor de keuze gesteld..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 01:28

Mijn vriend kan niet accepteren dat er twee hondjes in mijn leven zijn gekomen, sinds twee weken.
Of beter gezegd, hij kan niet accepteren dat twee hondjes hebben, een heleboel verantwoordelijkheid met zich meebrengt, en dat het allemaal een stuk meer planning en een wat gestructureerder leven vraagt van míj.

Kleine kanttekening;

Meneer heeft mij een half jaartje geleden keihard afgewezen door te zeggen dat hij níet met mij wil samenwonen.
En dat terwijl we al een huisje hadden toegewezen gekregen.
Een paar dagen later zouden we het huurcontract gaan tekenen, maar na een pittige ruzie, krabbelde meneer terug, en op een ochtend kwam het hoge woord er dus uit.
Hij wilde níet met me samenwonen. Einde hoofdstuk, en een klap in mijn gezicht.

Ik heb nu sinds een poosje mijn eigen leven weer opgebouwd.
Een nieuw appartementje waar ik het heerlijk naar mijn zin heb, en sinds twee weken zijn twee lieve hondjes ook een deel van mijn leven geworden.

Het was de bedoeling dat we dit weekend samen zouden zijn, maar ik ben dit weekend alleen geweest.
Vrijdagavond had ik een discussie met mijn vriend over de hondjes, en plots zegt meneer dat hij de hondjes níet in zijn appartement wil hebben.

Prima, maar dan moet hij zich wel realiseren dat ik niet veel naar hem kan komen.
Of de hondjes gaan mee, of ik moet wat kunnen regelen met iemand anders, maar als dat niet mogelijk is, is de koek op.
Hondjes hebben neemt verantwoordelijkheden met zich mee, en die neem ik dan ook.

Een heleboel blablabla volgde, waarop mijn vriend zaterdagochtend is vertrokken, alleen.

Bij het weggaan zei ik hem dat als hij voor mij kiest, hij óók voor de hondjes kiest.
Waarop zijn antwoord was: 'Als je al hondjes had voordat ik je kende, was het nooit wat geworden'.
Au!

Net belde hij me, en het telefoongesprek begon heel enthousiast.
Komend weekend zouden we met zijn familie surprise houden in verband met Sinterklaas, maar ik meldde hem weer, dat als de hondjes niet mee mogen naar zijn appartement, ik helaas niet kan komen.

Nou, en toen kregen we toch weer gezeik.
En op een gegeven moment stelde mijn vriend mij indirect voor dé keuze..

'Hondjes eruit, of ik eruit'.
Bam!

Hij was compleet geshockeerd toen ik hem vertelde dat als hij me voor die keuze durft te stellen, ik toch echt voor mijn hondjes koos.
Hij vroeg me dat te herhalen, want hij vond het volslagen idioot om twee hondjes die er pas twee weken zijn, te verkiezen boven mijn eigen vriend, die al twee jaar in mijn leven is!

Weer een hoop blablabla, en toen heeft hij maar opgehangen.

Ik kook van woede, en ik weet echt even niet wat ik moet doen.

Is het dan zo volstrekt krankzinnig dat ik twee hondjes verkies boven hem?
Met de periode dat ik beide in mijn leven heb, in het achterhoofd?

MamboBeach

Re: Ik word voor de keuze gesteld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 01:32

Ja, ik geef je gelijk hoor. Je hebt nu eenmaal voor die dieren gekozen, dus pech voor hem!
Waar was hij toen jullie konden tekenen voor het huis?

Zeg maar tegen hem dat honden trouwer zijn dan de mens. :D

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 01:33

Zijn het dan nog puppy's of al iets oudere hondjes?
Als het nog pups zijn zou ik ze inderdaad nog niet zo lang alleen laten, maar als ze al iets ouder zijn kunnen ze toch best een avondje thuis blijven?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 01:34

Wat een rottige situatie, misschien zit ik er helemaal naast maar heb het idee dat het niet om de hondjes gaat. Voor mij voelt het alsof hij wil dat jij onder zijn controle blijft en dingen doet zoals hij die wil en gebruikt de hondjes als smoes.

Maar eerlijk gezegd nee jij bent niet gek geen enkele vriend die van je houd zou zo ineens weigeren samen te wonen als jullie het al hadden besproken en zeker geen liefhebbende vriend zal jou laten kiezen tussen een dier die je nodig heeft en hebt genomen en hem zelf.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 01:36

sorry, maar die vent had ik allang een grote schop onder zijn kont gegeven en verteld dat het niks wordt.
wat een onzin zulke uitspraken.

maakt niet uit hoe lang je die beestjes al hebt, jij hebt er voor gekozen en neemt daar verantwoordelijkheid voor, en dan komt dat bij jou bagage, heel simpel.
HIJ wil toch niet met jou samen wonen? dan kan jij in je eigen huis doen wat je wil en dus ook hondjes nemen als jij dat wil!

ik was 1 jaar samen met mijn vriend toen ik eindelijk mijn eerste eigen paard ging kopen en toen heb ik heb maar gelijk maar verteld dat dat veel verantwoording en tijd zou gaan kosten, en als hij me voor de keuze zou gaan zetten of hij of mijn paard dat HIJ kon vertrekken!

ik zou nog maar eens nadenken over of je wel met hem verder wil, want als hij nu na 2 weken al zo doet hoe moet dat dan later?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 01:38

Heel eerlijk ??
Na aan leiding van wat je hier plaatst zou ik zeggen

http://www.dumpdievent.nl

En dan was ik nog niet eens bij het hondjes probleem :+

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 01:39

het gaat niet echt er om dat jij voor die 2 hondjes kiest, want stel dat hij bijvoorbeeld echt onzettend allergisch was, is dat natuurlijk een ander verhaal. Maar het feit dat hij je voor die keuze zet lijkt mij al een reden om dan te zeggen dat je voor je honden kiest (je snapt wat ik bedoel?). Want dát is het probleem, dat hij je voor die keuze zet, niet de keus tussen hem en die hondjes.

@ romulus: die site werkt/bestaat niet?

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 01:41

Hij zegt dat het een aanslag op onze relatie is, omdat we elkaar een heeeeeel stuk minder gaan zien nu, omdat hij geen zin en geld heeft om continu naar mij te komen.

Hij zegt letterlijk dat ik een domme zet heb gemaakt, en niet naar de gevolgen heb gekeken.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 01:42

Ik denk maar één ding van je vriend; Egoïst met een hoofdletter E..

Ik geef je 100% gelijk.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 01:43

Klinkt als ik het zo lees als een knipperlichtrelatie. Beste voor jouw is dan de stekker er uit.

hanny_jelke

dump die vent,
hij wil niet samen woonen met je dus daar zit al een fout.
laat hem lekker verwent doen.
je verdient better dan zo een idioot

Koper

Bye bye megaloser :evaw:

Paar jaar geleden werd ik voor zo'n keuze gesteld. Ben nog steeds erg blij dat ik voor mijn lieve superpoezel heb gekozen :D

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 01:44

Maartje1990 schreef:
het gaat niet echt er om dat jij voor die 2 hondjes kiest, want stel dat hij bijvoorbeeld echt onzettend allergisch was, is dat natuurlijk een ander verhaal. Maar het feit dat hij je voor die keuze zet lijkt mij al een reden om dan te zeggen dat je voor je honden kiest (je snapt wat ik bedoel?). Want dát is het probleem, dat hij je voor die keuze zet, niet de keus tussen hem en die hondjes.

@ romulus: die site werkt/bestaat niet?

Het zou me verbazen als die site bestaat ;) wel tof vinden overigens

Steentje hij klinkt als mijn ex, hij is niet voor niets ex }:0

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 01:44

Steentje schreef:
Hij zegt dat het een aanslag op onze relatie is, omdat we elkaar een heeeeeel stuk minder gaan zien nu, omdat hij geen zin en geld heeft om continu naar mij te komen.

Hij zegt letterlijk dat ik een domme zet heb gemaakt, en niet naar de gevolgen heb gekeken.

als hij zich nu niet zo vreemd op zou stellen is er niks in de weg voor jullie relatie, hij wil jou hondjes niet in huis! wat is dan het probleem dat ze niet bij hem mogen komen? haar in huis of wat? is hij een honden hater?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 01:45

Volgens mij heb jij je keuze al lang gemaakt :) .

"niet willen samenwonen met je"
"geen zin en geen geld om continue naar je toe te komen"
"kiezen tussen jou en die honden."

Sorry, maar geen enkele man die écht van je houdt zou zo met je omgaan. Je vlàk voor je gaat samenwonen laten zitten is al een hele laffe daad, maar nu hoeft hij al helemaal niet te bepalen wat jij graag wèl als gezelschap in huis wil hebben. Hij wou je niet gezelschap houden, jouw honden gaan dat wel doen en dat heeft hij maar de accepteren als hij van je houdt. Dan moest hij maar met je gaan samenwonen als hij daar zeggenschap in wil hebben. Hij heeft toen voor zichzelf gekozen en nu mag jij dat ook. Ander en véél beter te vinden hoor :) .

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 01:47

Voor hem 10 anderen, hij accepteerdje niet voor wie je bent, je verdient beter. Ik heb in zo.n situatie gezeten, maar heb ook gekozen voor mezelf en de beesten. Verder mooi verwoord kwanyin

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 01:47

In je hart weet je wel wat je wil.
Nu nog verstandelijk de boel accepteren.
Het is niet in en relatie: IK of JIJ, maar WIJ.
En daar zit het probleem.
Je zal zelf moeten beslissen wat er gaat gebeuren.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 01:48

Goed dat je voor de hondjes kiest
ik zou het gewoon uit laten want het is vet banketstaaf dat hij je liet zitten met het contract tekenen
en daarnaast er zijn nog zoveel andere leuke mannen die wel van honden houden :D

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 01:49

Als iemand zo ontzettend op zichzelf gericht is en zijn levensbehoefte steeds boven die van jou plaatst dan kun je je afvragen of dit een persoon is waar je de rest van je leven mee samen wilt zijn. ;)

Ik denk dat je het antwoord zelf wel weet maar bevestiging zoekt ?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 01:49

MamboBeach schreef:
Zeg maar tegen hem dat honden trouwer zijn dan de mens.

_O- _O- _O- _/-\o_ Briljant MB. En idd zo waar.

Steentje schreef:
Hij zegt dat het een aanslag op onze relatie is, omdat we elkaar een heeeeeel stuk minder gaan zien nu, omdat hij geen zin en geld heeft om continu naar mij te komen

Simpel toch??? Geen zin dan niet. Moet jij je leven maar elke keer op z'n kop zetten om bij hem te zijn??? Don't think so.
Tis een ras echte egoist, en daarbij ook nog een controlfreak. Wil wel even voor jou je leven uitstippelen en regelen. Hij wilde niet samenwonen, maar jij mag daarna niet je eigen leven zo leven als jij wilt???? Die had met mij toch echt wel een probleem........... :evaw: ermee.

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 01:50

Ik weet niet zo goed wat ik er van zeggen moet...
Jullie hebben naar mijn idee niet samen voor de hondjes gekozen, maar hebben wl een relatie met elkaar...

Jij moet je hart volgen en gaan waarvoor jij het liefste leeft!

Als mijn vrind me een half jaar geleden op het laatste moment zou melden dat hij niet met me zou willen samenwonen, terwijl we op "het punt van" stonden, dan zou ik ook mezelf in bescherming nemen tegen nog meer verdriet.
Ik zou dus ook een eigen leven opbouwen en mocht er ruimte zijn voor de 2 hondjes die ik zou willen, zou ik die ook nemen, waarom zou ik rekening houden met hem als hij imo toch niet verder wil met me..

Wat er in de toekomst zou gaan gebeuren weet je op zo'n moment niet, ik zou ook geen type zijn om te wachten, goh misschien bedenkt ie zich... :n

Je hebt voor jezelf besloten 2 vriendjes in huis te nemen, als hij daarna terug krabbelt en jij de deur nog op een kier (of wagenwijdt open) hebt, is mooi meegenomen, maar de situatie is nou eenmaal veranderd.

Nu hebben mijn vriend en ik ook 2 honden.
Als hij mij voor dezelfde keuze zou stellen (thank god doet ie dat niet) zou ik 100% voor de honden kiezen!
Diertjes zijn nu eenmaal mijn leven en heel jammer maar "daar is het gat van de deur" en veel plezier in je verdere leven :evaw:

Ik heb he-le-maal niks met katten en vind het vreselijk om ze in huis te hebben.
M'n vriend is gek op ze en daar heb ik respect voor, zal hem dus ook nooit voor de keuze stellen om de katten de deur uit te doen :n
Daar zou ik hem heel erg veel verdriet mee doen en dat doe ik hem niet aan.
We zitten nu zelfs met een kat die d'r huisje kwijt is vanwege de verhuizing en die komt speciaal naar beneden om in de hal te pissen (kattenbak staat boven) en gaat vervolgens weer naar boven.
Kan dat beest wel wurgen, maar wil het wel een kans geven dat het goed komt, puur voor m'n vriend, want bij mij had ze mooi de deur uit gevlogen :o
We wonen heel vrij en we hebben ook een buiten kat, woont in de schuur, mooi dat deze daar ook had mogen aanschuiven...

tosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 01:53

je hebt meer aan je hondjes dan aan een vent

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 01:53

Vergeet niet dat als je bij hem blijft ook in vertrouwen jou honden bij hem achter moet laten
Die boodschappen ed doen zichzelf niet

Zou je dat aan durven ???

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 01:55

Steentje schreef:

Dus dan moet jij je geld maar uitgeven om continu naar hem te komen...
Meid, hoe hoog die drempel ook is :evaw:

Dit lijkt mij geen gelijkwaardige relatie...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 02:02

Is het niet al twee jaar gedoe tussen jou en die jongen? Volgens mij zitten jullie elkaar vaker dwars dan dat het vlekkeloos verloopt, zoek iemand waar je wel blij van wordt joh...