Begin deze avond, omstreeks een uurtje of 6, word mijn Britse Korthaarmeisje van 12 weken plotseling wat ziekjes.
Eerst was het niet ernstig, ze was gewoon wat rustig en gewoon niet zichzelf, en ze heeft zelfs nog wat gegeten en gedronken. Ze reageerde nog gewoon op ons en we wilden morgen dus met haar naar de DA..
We hadden bezoek en naarmate de avond vorderde werd ons meiske steeds zieker en zieker, ze begon wat glazig uit de oogjes te kijken, liet haar ontlasting lopen, begon erg te kwijlen.
We hebben toen besloten de DA te bellen, dit kon niet meer wachten tot morgen.

Omdat onze huidige DA op een half uur autorijden van ons af woont besloten we om de DA te bellen in het dorp verderop. We zijn daar verder (nog) geen klant, maar goed, betalen moet je overal en we dachten dus dat hij ons wel wilde helpen.
Mijn vriend belde hem en ondertussen begon Lilly al volop te kreunen en raar te doen (stuiptrekken achtig).. Dus mijn vriend het hele verhaal gedaan, dat ze netjes ingeënt, ontvlooit en ontwormd is en dat het nu ineens wel heel hard gaat. en de DA vraagt ons naar onze gegevens. Hij zegt dat we nog geen klant zijn en mijn vriend beaamt dit door het verhaal uit te leggen dat we normaal elders gaan, maar dat dit zo'n spoedgeval is dat we niet eerst een half uur willen rijden.
De DA zegt iets en ik zie mijn vriend wit wegtrekken en het gesprek word afgebroken.. Mijn vriend komt bijna niet uit zijn woorden, maar het komt er op neer dat de DA niet het vuile werk op wil knappen en ons dus niet wil helpen. We moeten onze huidige DA maar bellen en daar heen gaan.. Ik ben echt met stomheid geslagen.. Ik was al helemaal van de kaart, maar nu helemaal..
Daar zit je dan, met een hoopje ellende in je armen wat ligt te vechten voor haar leventje.. We hebben ondertussen ook bezoek, die zelf klant zijn bij desbetreffende DA, en we zitten er echt vol verbazing over bezig.. Op het moment dat we onze huidige DA willen bellen overlijdt Lilly in mijn armen.
Ook al hadden we wel bij de DA in het dorp mogen komen, hadden we het niet gered, maar echt.. Ik ben hier zo boos over!
Weten jullie of een DA zo'n geval mag weigeren?
Wij zijn hier in elk geval nog niet klaar mee en ik ga morgen of langs bij desbetreffende praktijk of er gaat een mail/brief naar hun toe met een dikke klacht..
Mijn kat krijg ik er niet mee terug, maar ik ben hier echt niet klaar mee..
zeker een klacht in dienen hoor! 
Die man verdient het niet om zich dierenarts te noemen!!

Belachelijk! Sterkte!